Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik begin altijd met het verhaal dat ik twijfel of ik de FB Amex ga verlengen. Ik noem ook de beperkte acceptatie en dat je dus ook een andere cc moet hebben. Deze keer heb ik ook aangegeven dat ik in het verleden het aanbod van 20k Miles en 3 maanden een extra mile per uitgegeven € heb gekregen. Zoals @lloydje33 al aangaf als het niet lukt HUCA.
     
    Godenzoon14, MoonJ en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Vandaag nog een nieuwe offer in de mail. 300 euro terug bij Oger (minimaal 1000 euro uitgeven).
    upload_2020-10-13_18-23-26.png
     
    Carel1, Vliegende_Keep en HarmDommisse vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Oger heeft klanten nodig zeker, nu iedereen al een half jaar in een trainingspak en ochtendjas rondloopt. ;)
     
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik start het gesprek met aan te geven dat mijn lidmaatschapsjaar bijna afloopt en vraag dan of ze dit jaar ook weer een leuke verlengingsactie hebben. Geeft tot nu toe altijd het gewenste resultaat.
     
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Volgens mij ook. Kreeg dezelfde aanbieding ook rechtstreeks van Oger, alleen dan 10 dagen langer geldig.
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  6. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net gebeld maar ik heb een platinum classic dus weet niet of dit het juiste topic is. Gewoon gevraagd wat ze kunnen bieden bij opzeggen/downgraden/verlengen. Bij de laatste kan ik een korting krijgen van 185 euro + 20000 punten en nog 3 maanden 1 punt extra per uitgegeven euro en mijn voucher die ik nog had van 150 euro blijft staan. Bij downgraden naar gold 20000 en voor upgrade na een half jaar ook 20000. Voor opzeggen hetzelfde aanbod als voor de verlenging.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg voor mijn FB Plat een korting van 185 EUR aangeboden voor volgend jaar. Dat vond ik te weinig en heb hem dan maar opgezgd. Geen enkele reactie behalve "dat is dan jammer".

    Volgend jaar als we hopelijk normaal kunnen reizen maar weer eens kijken.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is een wel heel mager aanbod. Ik zou nog een keer bellen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Dat was ik! Dank voor je PM. Ik heb inmiddels 1500 EUR gespendeerd en hoop de 20.000 FB punten snel te ontvangen. Ik sprak vandaag een (erg akelige) medewerkster die stellig beweerde dat ik geen aansprak kon maken op de 20.000 FB punten omdat ik al een klassieke kaart zou hebben binnen 12m. Ik heb haar getracht uit te leggen dat amex FB en klassiek als 2 aparte lijnen ziet, maar dat wilde er niet in onder het mom 'maar ik werk hier toch en weet het beter'.

    Ben benieuwd...
     
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Kreeg hetzelfde antwoord van een vriendelijke medewerker, omdat ik al FB Amex heb krijg ik geen 20K rewards op mijn nieuwe reguliere. Zit bijna aan de 1500,-- dus ben ook benieuwd.
    Wat wel heel lastig ging, de nieuwe kaart koppelen aan m'n account. Dit lukte Amex zelf eerst ook niet. Paar dagen later belden ze terug dat het gelukt was.
     
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Dit is zon gevalletje van medewerkers die het eigen beleid niet kennen. Hang up and call again in dit geval. Echter zijn er genoeg forum leden die beide kaarten hebben en ook de referral bonus hebben gehad.
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    ja, dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik zag van de week ineens €1 afgeschreven als bijdrage voor het maandelijke papieren rekening overzicht. Blijkbaar iets nieuws vanaf 1/8/2020.

    Die papieren gooi ik altijd gelijk in de prullenbak, dus vond beetje zonde.

    Een heads-up voor iedereen die hetzelfde doet. Online kan je het aanvinken dat je genoegen neemt met een online overzicht.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor de tip!
     
  15. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Denk eerder een medewerker die juist wel het beleid kent. Er staat best duidelijk in de voorwaarden dat je geen amex kaart mag hebben /gehad afgelopen 12 maanden. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen een reguliere amex kaart en een amex FB kaart. Als iemand wel punten heeft gehad is het eerder een gavlletje mazzel gehad. Ik heb het ook wel eens gedaan en de punten werden niet toegewezen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Heb twee weken terug ook een FB Gold aangevraagd, naast mijn reguliere AMEX.
    Pasje heb ik al binnen evenals een mail over mijn SEPA machtiging, maar kan mijn pasje nog niet activeren. Vreemde manier van volgorde, maar ik wacht nog even met bellen.
     
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Amex en FB Amex zijn 2 verschillende producten en zo wordt dat ook gezien vanuit Amex Nederland. Sterker nog, zelfs de Amex Business kaart is een ander product, dus in principe kun je 3 kaarten aanvragen en 3 bonussen krijgen.

    Nu is de kwaliteit van de Amex medewerkers nogal wisselend te noemen, dus HUCA is over het algemeen het beste advies als je nul op rekest krijgt.
     
    Ambtenaruh en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ik zag op mijn meest recente overzicht dit staan: upload_2020-10-29_20-3-40.png
    Dit is in mijn ogen een referralbonus toch? Echter wordt ie niet toegekend. De medewerker van AMEX vertelde mij dat de enige reden hiervoor het niet accepteren van de aanvrager is via jouw link.
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is inderdaad een referral bonus. Merkwaardig dat de bonus eerst wordt bijgeschreven en daarna wordt gecorrigeerd.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Dit is apart, ik heb hetzelfde maar dan bij mij reguliere Amex kaart.
    20.000 bijgeschreven, had het toen meteen doorgeboekt naar FB. Nu zie ik opeens een correctie van 20.000 punten. Met als resultaat dat ik nu zo'n 19.000 punten in de min sta... o_O
     

Deel Deze Pagina