Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Jij bent zo te zien niet de enige die van een koude kermis thuiskwam.
    Ik heb afgelopen maand gebeld voor een FB platinum verlenging maar er kon toen nog geen aanbod gedaan worden omdat de laatste korting binnen een 12 maanden periode zat. Na de kaart opgezegd te hebben en met mijn staart tussen de benen dit ongedaan te hebben gemaakt, heb ik gewacht tot vandaag. Nu zouden de 12 maanden om zijn en kon er een nieuw aanbod gedaan worden, dus direct gebeld.

    Met een spend van 25k vanaf januari kreeg ik een korting van €175 op de €600 jaarbijdrage. Dat €425 voor een jaar waarin ik niet op vakantie zal gaan nogal veel is, bleek voor de andere kant van de lijn niet logisch. Ik heb toen lang met sales gesproken over welk scenario nu het handigst is. Deze gaf aan dat ik het beste een reguliere amex kan aanvragen op het moment dat ik weer grote uitgaven verwacht. Door het wachten tot vandaag is mijn nieuwe platinum jaar wel ingegaan, wat ook minimaal 1 maand opzegtermijn kent.

    Ik ben vanaf vandaag dus de trotse bezitter van een gedowngrade entry card :D
     
  2. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb deze maand alleen al meer dan € 425 uitgegeven aan alledaagse niet-vakantie uitgaven. En ik omschrijf mijzelf niet als iemand met een gat in de hand. Het kan dus wel.
     
  3. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Wat kan wel? Met meer dan € 425 krijg je dus meer dan 340 miles bij fb silver, 425 bij fb gold of 637 miles bij fb platinum. Deze punten vertegenwoordigen een waarde van respectievelijk ongeveer 3, 4 of 6 euro. Niet meteen de moeite waard om de kaartbijdrage van fb silver te verantwoorden, laat staan fb platinum. Ik vind het niet meer dan terecht dat kaarthouders graag een tegemoetkoming zien in de kosten, nu ze niet van alle reisvoordelen gebruik kunnen maken.

    Hoe dan ook, zelf ben ik tevreden met mijn keuze voor een fb silver kaart, nu zo'n 13 maanden geleden. De sign-up en de verlengbonus van beiden 20k miles rechtvaardigen in mijn ogen de kaartbijdrage en de achterlijke koersopslag.
     
  4. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Excuus, ik las de reactie verkeerd. Nelfrikandel had het dus over de kaartbijdrage, ik dacht dat de spend bedoeld werd.
     
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Vandaag checkte ik mijn FB punten saldo. Bleek dat ik een bonus heb ontvangen vanwege een referral! Ik wil degene daar even voor bedanken, :).
    Zo komt mijn doel richting Canada volgend jaar steeds dichterbij, nog even doorsparen.
     
    MoonJ, Derek, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Ik zag op mijn maandafrekening dat iemand mijn link heeft gebruikt! Hartelijk dank en hopelijk heb je plezier van je FB AMEX.
     
    MoonJ, BSS, Arjan69 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Net gebeld voor opzegggen FB gold. Aanbod van €90 credit en 3 maanden dubbele Miles. Lekker aanbod, want heb 4 maanden geleden ook gebeld en toen hetzelfde gekregen :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Poeh, opmerkelijk. Is niet gangbaar.
     
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik zal wel geluk hebben gehad denk ik
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Of je spend is hoog genoeg:eek:
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Nou, de laatste paar maanden is er niet zoveel uitgegeven met de kaart. Bijna meer teruggekregen van geannuleerde vluchten dan dat ik heb uitgegeven
     
  12. MHooi

    MHooi Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Misschien beetje privé maar wat is ongeveer je maandelijkse spend? Ik heb ook gebeld maar er was helaas niks mogelijk
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Vandaag gebeld met Amex, ik miste zo'n 600 miles na m'n afrekening van september. Medewerker (die er al jaren werkt) keek alle transacties na maar kon niet vinden waardoor het verschil was ontstaan.

    Diepgaand onderzoek zou veel tijd kosten, zijn oplossing "U gebruikt de kaart frequent, bent u tevreden met een bonus van 5000 miles voor deze maand?". Ik ben tevreden!

    Kijk, dat noem ik nou klantvriendelijk:)
     
    Carel1 en Daan3 vinden dit leuk.
  14. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18

    Misschien komt dit door terugboekingen van iets wat je betaalt heb in een vorige maand afrekening.
    Mijn miles saldo was deze maand na afrekening zelfs negatief door terug boekingen. Dat wordt recht getrokken met de uitgave van de komende maanden.
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Nee dat was het niet, we hebben samen 2 maanden teruggekeken en het was niet herleidbaar. Ben blij met de oplossing.
     
  16. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Mijn vrouw uitgenodigd voor FB Gold kaart en meteen na de acceptatie heb ik 20.000 miles ontvangen. Ik was in de veronderstelling dat ik die pas zou krijgen nadat mijn vrouw €1500,- in 3 maanden had besteed....
     
  17. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Jij krijgt ze meteen, je vrouw pas nadat ze dat bedrag in 3 maanden heeft besteed. Die kan ze dan eventueel aan jou geven, als ze er zelf niks mee doet. Veel plezier met je miles!
     
    Carel1 en FritsJ vinden dit leuk.
  18. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    aha, kijk, dat is weer een meevaller :).
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hoe bellen jullie AMEX op voor een 'aanbod'?

    Beginnen jullie met 'ik wil opzeggen' of met 'wat hebben jullie te bieden dat ik niet opzeg'?

    Beetje oppervlakkig hier boven maar wellicht begrijpen jullie mijn idee haha. A.s. Maart heb ik al 2 jaar de FB Silver met een spend van rond de 25k op Jaarbasis, dus zou fijn zijn als ik er wat bonus miles voor terugkreeg. :cool:
     
    Eagle vindt dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Je zou 2 dingen kunnen doen. je kunt het ''opzeg gesprekje'' houden. Hier geef je aan dat je de kaart wil opzeggen want je bent niet tevreden over acceptatie bijv. Hierbij zal AMEX met een tegenbod komen. Je kunt hier refereren naar ''kennissen'' die een ander aanbod hebben gehad. Check hiervoor even dit topic.

    Eventueel zal je ook nog kunnen upgraden? Misschien krijg je een jaar gratis de Gold kaart. (dit is ook de huidige referral aanbieding). Verwijs hier ook zeker naar inb het gesprek.

    En last but not least, ben je niet tevreden met het aanbod? HUACA! De ene medewerker is de andere niet en er wil nog wel eens verschil in zitten.
     
    michiel1 en MoonJ vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina