Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Ja wel even registreren, en op dat moment kreeg ik de melding dat "de aanbieding is niet geldig op dit moment. Controleer de start- en einddatum."... lekker dan :cool:, aanbieding zou vanaf vandaag geldig moeten zijn...

Daan3 vindt dit leuk.
  2. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Geldt voor alle filialen. Heb het destijds nagevraagd bij hoofdkantoor :)

Carel1 vindt dit leuk.
  3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.719
    Trofeepunten:
    523
    Lukt nu wel bij mij

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik kom mij ook probleemloos aanmelden.

5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Idem hier. Staat echter in de voorwaarden dat het voor de eerste 6000 kaarthouders is.

6. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    ik had hetzelfde vanmorgen om 9.00 3x achter elkaar. ik kan me nu wel aanmelden.

7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Vandaag heb ik het jaarlijkse gesprek met Amex gehad ivm het verlengen van de FB Gold card. Weer de gebruikelijke 20.000 miles en 3 maanden 1 mile extra per uitgegeven € gekregen. Het ging deze keer wat moeilijker dan in voorgaande jaren. De spend was dit jaar door COVID-19 ook lager dan anders (nu € 15.000 ipv € 25.000).

Derek, Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Vandaag de reguliere Gold card aangevraagd via een referral. Eerste jaar gratis en 20K rewards. M'n Amex FB Gold zeg ik volgend jaar op. Ga dit jaar naar niveau FB Gold en heb dan meer flexibiliteit met de reguliere Amex.

9. Derek

Derek Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Afgelopen maand weer het jaarlijkse belletje naar AMEX gepleegd. Eerste keer geen aanbieding gehad, wat vreemd was gezien de jaarlijkse spend. Nogmaals gebeld, ditmaal werd mij 20.000 miles + 3 maanden dubbele punten aangeboden met excuses dat ik geen aanbieding had gekregen bij mijn eerste belletje!

Er werd overigens ook verteld dat ze bezig zijn om Lidl ook binnen te halen. Zou erg gunstig zijn, aangezien ik dat een prettigere winkel vindt dan de Aldi of Dirk en wat goedkoper dan Jumbo.

Carel1 vindt dit leuk.
  10. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand of je de Amex FB Gold kan downgraden naar een silver FB? Of is het verstandiger om hem op te zeggen en via een referal aan te vragen?

11. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Downgraden kan . Referral pas na een jaar na opzegging

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Mij werd gevraagd of ik nog een winkel wilde opgeven waarvan ik zou willen dat deze Amex gaat accepteren. Ik heb (evenals vorig jaar) de Sligro genoemd.

Derek en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Niet scherp geweest en nu is de FB Gold van mijn vrouw in juli automatisch verlengd...zijn die 20k er nog uit te halen? Anders zeggen we hem wel op en jaartje wachten weer..

Laatst bewerkt: 22 sep 2020
  14. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt altijd even bellen. Ik zou naar een aanbod vragen en als dat niet lukt aangeven dat de je kaart dan gaat opzeggen.

Robinho vindt dit leuk.
  15. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    10k was max ivm weinig uitgaven, dus opgezegd en notitie in de agenda voor volgend jaar om via mijn referral ieder 20k op te halen ;-)

Carel1 vindt dit leuk.
  16. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Als dat dan nog het offer is ;) , die wijzigen nog wel eens.

17. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Maar voorlopig komt de 20k altijd weer terug dus ik heb er vertrouwen in ;-)

18. flexion

flexion Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Heb zojuist ook mijn regulier platinum opgezegd. In eerste instantie gaven ze alleen aanbod om voorlopig te downgraden naar green. Lang verhaal over slechte financiële situatie enz. Daarna aanbod van 180 euro retour op jaarbijdrage en 10.000 punten. Ook te weinig aangezien ik momenteel weinig van de voordelen gebruik kan maken. Nog een jaar voor de helft van de prijs konden ze niet bieden. Dan moest ik hem opzeggen en weer opnieuw afsluiten... Dit kon echt niet op een andere manier. Lekker omslachtig dus

Dus maar opgezegd en tegen de tijd dat er normaal gereisd kan worden maar eens kijken wat voor acties er zijn.

P.s. weet iemand hoe je je priority pass die via platinum betaald is kan worden opgezegd. Proirity pass zelf zegt op dat site dat het alleen kan als je rechtstreeks via hun hebt afgesloten en dat je anders contact moet opnemen via degene die de rekening betaald (AMEX dus). Gaat dit nu automatisch of moet ik ze mailen? Iemand ervaring mee?

Nelfrikandel vindt dit leuk.
  19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.395
    Trofeepunten:
    508
    Dat lange verhaal kun je volgende keer afkappen, het gaat financieel niet slecht met Amex. Als dit ooit nog als argument gebruikt wordt, gewoon even doorvragen wat ze slecht vinden. Of ging het over jouw situatie? :confused:

20. flexion

flexion Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3

Nee die meneer had het over de financiële situatie bij amexo_O. Beejte vreemd verhaal idd.

Denk dat ik nog eens een belletje waag. Misschien andere medewerker. Wil nog wel eens verschillen

Deel Deze Pagina