Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Zonde! Dan volgend jaar maar even kijken. Als de XP op dat moment niet nuttig zouden zijn omdat ik m'n status toch niet kan behouden, kan ik evt. een paar maanden opzeggen ofzo.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    In dat geval kan je overwegen om op te zeggen en na 1 jaar via een referral weer een FB Amex aan te vragen. Dat krijg je de kaart 1 jaar gratis en 20k miles.
     
  3. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Het is toch zo dat je miles voor en na je kwalificatieperiode gelijk blijven? Ik heb nu 119 XPs, Platinum, kwal dec 2020 en verwacht de XPs en status in 2021 te houden.

    Zie ook XP Surplus support, "Voor Elite-deelnemers met een kwalificatieperiode tussen juli 2020 en februari 2021 vullen we automatisch de resterende XP aan wanneer het saldo lager is dan vorig jaar. Zo blijven al uw XP op uw teller staan en kunt u eenvoudiger uw niveau behouden of upgraden. De resterende XP worden bijgeschreven aan het begin van uw nieuwe kwalificatieperiode."
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Bij jou schrijft FB 181 XP bij en vervolgens 300 XP af. Zo wordt de Platinum status met 1 jaar verlengd. Als het saldo in december 2019 na afschrijving van de 300 XP hoger was dan nu (en dat is zo) wordt dat restant als “XP Surpus support” aan het saldo toegevoegd.
    Jij begint het nieuwe kwalificatie jaar nu met het XP overschot dat je in december 2019 had.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Weer een cashback actie - 10 euro terug bij eerste gebruik Apple Pay - wel minimaal 30 euro uitgeven.

    Betaal met uw American Express kaart via Apple Pay en u betaalt veilig en contactloos met uw iPhone, Apple Watch of online. Probeer het nu: Besteed € 30en ontvang € 10. Betalen met Apple Pay kan op vele locaties waaronder Jumbo, De Bijenkorf, Q-park en op Thuisbezorgd.nl.
     
    Christian, Flyer1981 en Carel1 vinden dit leuk.
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Geldt de actie ook als je al een tijdje met Apple Pay betaalt of is het een persoonlijke actie?
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Hmmm.. geen idee. Ik gebruik Apple Pay nog niet, dus zou kunnen. Actie loopt tot 31 december. Je moet 30 euro uitgeven via Apple Pay, denk dat het niet in één keer hoeft.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dankjewel, ik betaal binnenkort nog wel met Apple Pay en dan zie ik het wel.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  9. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb deze mail ook gehad. Je moet je voor deze actie registreren via de persoonlijke link in de e-mail, anders telt de actie niet voor je.
     
    Christian en Carel1 vinden dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Nieuwe actie. 10 euro terug bij besteding 100 euro bij MAKRO. Registreren via de Amex Offers app.

    [​IMG]
     
    Thijsk, Amsterdam en DirkOnTour vinden dit leuk.
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor je tip! Het goede nieuws is dat je nu ook bij de Makro met Amex kan betalen. (Nu Albert Heijn nog....)
     
    Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat is goed nieuws @lloydje33. Toch maar weer eens naar de Makro !
     
    Thijsk, Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Nice! 10 euro in the pocket!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag het jaarlijkse gesprek gedaan en de aanbieding was 1) 85 euro korting en 3 maanden dubbele Miles of 2) 20.000 Miles en 3 maanden dubbele Miles. Heb optie 2 gekozen.

    Voor referentie: mijn maandelijkse spend is rond de 5K per maand. Hoop dat AH eindelijk eens AmEx gaat accepteren ...
     
    Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik had in juli 3 hotels geboekt via Accor die nog geannuleerd konden worden. Ik heb moeten annuleren en na lang wachten eindelijk het geld terug.

    Ik heb bij alle 3 de betalingen wel flink minder teruggekregen (ik denk door de valuta) is dat normaal? Scheelt al met al toch 100 euro bij elkaar!
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Als het verschil door daling van de valutaverhouding is veroorzaakt is het normaal. Je ontvangt het betaalde bedrag terug in de oorspronkelijke valuta. Door fluctuaties in de wisselkoers kan het bedrag in € dan hoger of lager zijn.
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Je hebt sowieso fluctuaties door de spread. Plus wsl ook nog de Amex marge hierover.
     
  18. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Helaas dit jaar geen zilver. Op 31 december verlopen mijn XP miles. Nu 75 XP miles. Hoe lang duurt het voordat ik een card heb? Weet iemand of ik voor de 31e goedkeuring heb en de XP miles bijgeschreven?

    Wanneer kan ik opzeggen. Ik neig naar goud, ik zie dat mijn voorgangers in deze discussie referral links hebben, kan ik die gewoon gebruiken? Na zo'n eerste jaar, kan ik dat direct opzeggen, of zit ik er echt aan vast voor minimaal een jaar? Ik vind 170 euro veel voor een kaart die ik nooit ga gebruiken. ;-)
     
  19. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Om voor de 31e XP punten beschreven te hebben op je account gaat heel lastig worden vermoed ik. De aanvraag van de kaart kan al 10 werkdagen duren.

    Je kan de kaart elk moment opzeggen (na 6 maanden dacht ik) doe je dit in het 1e jaar dan hoef je niks zelf te betalen.
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt natuurlijk even bellen met Amex, maar het is wel krap. Bij een referral is het 1e jaar gratis en kun je opzeggen. Als je de kaart niet gebruikt, koop je voor € 170 de XP’s en de reisverzekering.
     

Deel Deze Pagina