Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Wanneer je de kaart niet gebruikt, kan je toch ook geen geen gebruik maken van de reisverzekering? Alleen wanneer je niet kan betalen met amex geldt de reisverzekering.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Klopt helemaal, maar je kunt natuurlijk reis of verblijf met de Amex betalen om gebruik te maken van de gratis reisverzekering.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  3. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Maar dan gebruik je de kaart wel. Maar top het is duidelijk :)
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  4. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Thanks! Ik ga ze zo even bellen. Kan ik ook direct opzeggen en nooit het betaalde tweede jaar in gaan?
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  5. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Dat zal niet meer gaan voor 31 december. Ook al is je aanvraag snel erdoor, dan zit je nog met de verwerking van Amex naar FB. Voorheen werd dit altijd al standaard vermeld bij de sales agents op schiphol dat je geen XP meer krijgt als je na half december een kaart ging aanvragen. Een nieuwe kaart aanvragen kan, maar je zal geen welkomstbonus ontvangen omdat je afgelopen 12 maanden al kaarthouder bent geweest.
     
  6. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor de info. Dan ga ik het wss niet proberen. Ik ben overigens nog geen kaarthouder. Zou dat schelen? ;-)
     
  7. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Dat zal weinig uitmaken, het is gewoon te kort om nog dit jaar de XP te krijgen vanwege de verwerkingstijd van de aanvraag en uitzetten van info richting FB. Hiernaast om te voorkomen dat er misbruik van wordt gemaakt. Je zag vroeger dat er mensen waren die snel upgraden naar bv KLM Platinum in december , de xp binnen harken en in januari weer downgraden. Daar wordt vanuit amex actief tegen opgetreden en gecorrigeerd kan ik zeggen uit eigen ervaring ;)
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Persoonlijk zou ik tot januari wachten. Je gaat die kaart niet meer redden voor de 31e. Aanvraag is meestal een week en dan nog een week voor de FB koppeling.

    Ik wil je nog een laatste tip geven voor als je meer XP wilt. Neem eerst een Silvercard en upgrade na 6 maanden naar Gold. Hierdoor krijg je 15+30=45 xp. Echter moet je dan wel voor de gold 170 betalen.
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt het overwegen, maar je betaalt dan € 170 voor 15 XP.
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    En zoals je zelf al noemde natuurlijk de betere verzekeringen (reisdekking,aankoop 180 ipv 90 dagen) en de extra FB miles (1 ipv 0,8 per euro en extra bij AF/KLM) die je spaart. M.i de 170 euro zeker waard.
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ja, ik vind Gold zeker € 170 waard.
    @Mark_ geeft aan dat hij € 170 te veel vindt, dan kun je beter direct Gold nemen, want dat is het eerste jaar gratis. De keus is:
    1. Halfjaar Silver en dan voor € 170 een jaar Gold, geeft 45 XP
    2. Gratis een jaar Gold, geeft 30 XP
     
  12. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Mijn keuze zou gratis goud zijn, heb je ook de administratie niet en die 15XP moet je in normale omstandigheden makkelijk bij elkaar moeten kunnen vliegen.

    Vraagje: er is natuurlijk een minimum spend voor de 20.000 punten. Geld deze ook voor de XP's?
     
  13. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Nee, de minimum spend geldt niet voor de XP's die worden een paar dagen later, na het activeren van de kaart al bijgeschreven op je FB account
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De XP’s krijg je sowieso. Voor de 20.000 miles moet je in de eerste 3 maanden minimaal € 1.500 uitgeven.
     
  15. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Thanks beide, wist het even niet zeker meer :)
     
  16. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Misschien is deze vraag al eens gesteld, zo ja excuses :)
    Maar weet iemand hoe het zit met de reisverzekering van de Amex kaart (ik heb FB platinum) in oranje gebieden? Ik probeer online te zoeken maar wordt er niet wijs uit.

    De hele wereld is natuurlijk nu oranje (en veel plekken ook onnodig en bij terugkomst hoef je zelfs niet in quarantine) maar vergoed die verzekering nog iets?
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik zou voor alle zekerheid even contact opnemen met Amex.
     
  18. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Meeste verzekeringen bieden alles aan minus covid gerelateerd. zou wel even bellen als ik jou was
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Bizar, ik wil een ticket boeken bij Qatar via de app / website, maar als ik click op 'betaal' na het invoeren van mijn AMEX geeft hij aan 'authorization requested'. Dus ik AMEX bellen. Blijkt dat het niet mogelijk is met AMEX bij Qatar te boeken door een 2-way verificatie die AMEX nog op moet zetten. Terwijl er bij de betaal opties gewoon duidelijk American Express en Safekey staat. Heel irritant dit, gezien ik voor 15 Januari een ticket moet boeken om gebruik te maken van bonus Q-points.

    Ik heb even gemeld dat ze dit beter snel kunnen fixen gezien de Flying Blue AMEX veel gebruikt wordt om, jawel, vliegtickets te boeken...
     
  20. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Vervelend zeg! Zou het eventueel met PayPal kunnen lukken?
     
    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina