Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Communicatie is niet het sterkste punt van Qatar.... Mensenrechten ook niet.
     
    FlyingFonz, MRB, MoonJ en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Trouwens, vergeten hier te posten. Flitsmeister heeft sinds een paar maanden ook een betaald parkeren optie waar je je AMEX aan kan koppelen en je daar automatisch mee betaalt. De meeste parkeer apps hebben dit niet dus erg prettig, en ze rekenen maar €0,25 per transactie / parkeer actie dus dat is ook onder gemiddeld. En als je wegrijdt zonder de parkeeractie te stoppen krijg je heel groot een waarschuwing dus de tijden van het vergeten stop te zetten zijn ook voorbij. Zeker als je veel in Amsterdam moet zijn tikt dit aan qua MR / FB Miles. :p
     
    Amsterdam, MRB, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of deze constructie werkt?

    Begin Maart begint een 'nieuw' jaar en krijg ik +15 XP. Wil gelijk daarna upgraden naar Gold voor +30 XP, en dan eigenlijk een maand later opzeggen om via een referral van een gewaardeerd forumlid een reguliere Platinum te nemen (wat ik heb begrepen krijg ik dan niet de 20k MR omdat ik binnen 12 maanden AMEX klant ben geweest, maar wel de 50% korting en krijgt het forumlid in ieder geval wel zijn/haar rewards). En dan krijg ik als het goed is de kaartbijdrage van silver/gold pro rata terug.

    Nu is moet er minimaal 6 maanden zitten tussen het up-en downgraden van je kaart (Silver - Gold - Silver bijvoorbeeld), maar als ik de voorwaarden zo lees is de overeenkomst om lid te zijn / de kaart te hebben voor onbepaalde tijd en kan je deze elk moment opzeggen, met ook geen speciaal opzegtermijn voor na het upgraden. Is dit natuurlijk niet de meest nette en milieuvriendelijke manier, echter heb ik nu al 3 jaar zonder opzeg/dreig belletje de kaart verlengd en is mijn plan om naar classic Platinum te gaan wat AMEX uiteindelijk een stuk meer oplevert.

    Kan iemand bevestigen dat inderdaad er geen opzegtermijn is, ook niet na het upgraden?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  5. flexion

    flexion Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Dat klopt inderdaad. Opzegtermijn is altijd 30 dagen. Dus je kan in theorie een dag na upgraden opzeggen. Al zou ik wel wachten tot de XP daadwerkelijk zijn bijgeschreven.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Grotendeels klopt het, alleen het gewaardeerde forumlid zal ook zijn referralbonus weer zien verdwijnen helaas :(
     
    lloydje33 en MoonJ vinden dit leuk.
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Oh, dat is dan wel weer jammer. :confused: Is dat sowieso bij een referral aanvraag binnen de 12 maanden?
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik begreep dat de nieuwe kaarthouder dan geen bonus kreeg maar de andere partij wel...
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Nee helaas @Godenzoon14 heeft gelijk. De bonus wordt ingetrokken bij de gene wiens link gebruikt wordt. Ik heb hierover gebeld en dit is de procedure. De nieuwe kaarthouder is immers al klant.
    Zie ook het bijgevoegde plaatje. [​IMG]
     
    Amsterdam, FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat is wel jammer, iemand dus blij gemaakt met een dode mus....
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah zonde, hoopte juist in ieder geval nog een forumlid een leuke bonus te geven gezien ik ze toch niet krijg en met upgrade naar Gold al wat miles zou pakken.

    Als ze maar niet de 50% korting op het eerste jaar Plat afpakken. :D
     
    Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Hoewel het niet op de website aangemerkt staat als betaalmiddel, kun je bij BakkerBart.nl betalen met AMEX. Proefondervindelijk ontdekt, het was mij onbekend. Iemand een idee of het in hun winkels werkt?.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Voor het eerst in 2 jaar een 'opzeg' belletje gedaan.

    Om mij te behouden waren twee opties.
    1. €40,- korting op jaarbijdrage van €75,- + 3 maanden 1.8 mile/€
    2. Eenmalig 10.000 bonus miles + 3 maanden 1.8 mile/€

    Natuurlijk voor optie 2 gegaan. Best goed aanbod vind ik zelf voor een AMEX FB Silver!

    Voor een upgrade naar Gold hadden ze geen persoonlijke aanbieding behalve de standaard bonus miles (geen korting op jaarbijdrage, maar momenteel wel 20k bonus miles).

    Trouwens, mij werd ook verteld dat vanaf deze week bij alle Dekamarkt supermarkten ook AMEX wordt geaccepteerd! Ze gaan toch wel de goede kant op zo.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik trakteer je op heel de dag drank in de lounge op Schiphol!

    (neem lekker iemand anders link ;) )
     
    Carel1 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Niet echt een verzoek maar ik zie in je bio dat je al een reguliere Amex hebt. Hierdoor kom je helaas niet in aanmerking voor de bonus via een refferel op de FB kaarten (de referer ook niet trouwens). Amex heeft dit in 2020 gewijzigd en nu zien ze jouw als 1 klant en niet meer de kaarten als specifiek product. Alle kaarten worden nu automatisch gekoppeld.
     
    Carel1 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Vandaag eens gebeld voor iets anders en ik kreeg de vraag of ze nog iets voor mij konden doen. Hierop geantwoord dat ik de acties bij de FB kaarten karig vind tov de reguliere kaarten. Dit vond de medewerkster ook. Ik heb hierop doorgevraagd maar het komt er kort op neer dat acties vanuit AMEX gewenst zijn (vergelijkbaar met de huidige cashback voor gold en plat) maar KLM dit niet wilt. Heeft te maken met budget en dat is er simpelweg niet. Erg spijtig om te horen helaas maar ook te begrijpen gezien de situatie bij KLM.
    Hierop gaf de medewerker ook nog aan dat ze dan vorig jaar die dubbel xp actie bij KLM hadden maar dat veel leden klaagden hierover dat ze daar niks aan hadden en het liever als eenmalige beloning zagen (60 ipv 30 xp bij gold bijvoorbeeld) voor het hebben van de kaart. Dit geldt ook voor mij en waarschijnlijk ook voor anderen hier op het forum. Helaas wil KLM hier niet aan meewerken.

    Ik kreeg als bedankje dat ik niet downgrade of opzeg de keuze uit
    - 50 euro korting op de huidige jaarbijdrage (precies het bedrag van 5 maanden voordat de inning weer is in augustus)
    - Of 5000 miles en 3mnd dubbele punten.

    Hier voor het laatste gekozen. Toch weer erg netjes van AMEX.
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Keurig gedaan door Amex in deze situatie.
     
    lloydje33 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  20. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Eigenlijk zegt AMEX hiermee dat AMEX FB een KLM product is. De jaarlijkse cardbijdrage en de commissie over betalingen komen (toch?) volledig bij AMEX terecht? Waarom zou KLM dan moeten meebetalen aan een cashback actie?
     

Deel Deze Pagina