Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Ik zou wat voorzichtig zijn hiermee, want je gaat volledig in tegen een van de eerste bepalingen van de contractsvoorwaarden van Amex. Ze hebben vorig jaar toegevoegd dat je de kaart alleen als consument mag gebruiken voor persoonlijke uitgaven en niet in het kader van bedrijfsactiviteiten of meer algemeen de uitoefening van je beroep.

Staat er vermoedelijk in omdat ze de business cards willen slijten.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Lukt het anderen ook niet om de FB kaart in Apple Pay te zetten?
    Had met mijn Silver geen probleem. Nu is die opgezegd en wil ik mijn Gold toevoegen, en die staat al 'klaar' in de Wallet. Voer de (juiste) CVC in en hij geeft aan 'Could not add card, try again later or contact your card issuer for more information'. Vervolgens krijg ik een mail van AMEX dat mijn kaart uit Apple Pay is verwijderd.

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb vanaf dat het mogelijk was de FB Gold toegevoegd aan Apple Pay. Geen probleem met toevoegen en het werkt goed. Ik zou nog even contact opnemen met Amex. Misschien kan je maar 1 Amex toevoegen. Nu de Silver is verwijderd zou het toevoegen goed moeten gaan.

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Tijd terug ook zoiets meegemaakt met het toevoegen. Toen bleek dat de regio van m'n Iphone nog op Aruba stond. Aangepast en toen lukte het toevoegen wel..

5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Heb zowel de FB Gold als de reguliere er in staan...

6. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Geldt dan de 1 jaar geen kaarthouder zijn regeling niet?

7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Nee die geldt alleen voor de punten (die krijg je niet) en niet voor de fee( wel eerste jaar gratis of 50% voor plat). Tenminste dat vertelde Amex mij in januari dit jaar.

8. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Denk dat ik even wacht tot eind Mei dan kan ik mezelf weer refferen op andere bankrekeningnummer en neem ik daar wel de Platinum op:D

9. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Deze informatie heb ik ook gekregen van Amex en op basis daarvan gevraagd of ik toch de korting voor plat kon krijgen ipv nieuwe aan te vragen. Dat is gelukt.

Ruut, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  10. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    Ik sta al enkele maanden duizenden euro in de plus bij Amex door diverse ontvangen restituties ivm geannuleerde reizen. Tijd geleden gebeld met Amex waarna is mij toegezegd dat het saldo binnen 10 werkdagen over zou worden gemaakt naar mijn bankrekening. Omdat ik het geld niet ontving maar weer gebeld, blijkt dat ze mij niet kunnen uitbetalen omdat de restituties niet exact matchen met de oorspronkelijke betalingen. Oorzaak daarvan is dat ik tickets heb geboekt die deels zijn betaald met vouchers en deels met Amex, terwijl ik na annulering uiteraard het volledige ticketbedrag op mijn Amex retour ontving. Ik moet nu aan Amex een 1 op 1 relatie tussen alle boekingen, vouchers en restituties aantonen anders stort Amex niks terug op mijn bankrekening.

Heeft iemand ook soortgelijke ervaringen om op de Amex verkregen refunds terug te krijgen?

11. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Dit slaat helemaal nergens op! Weer bellen en eisen dat ze dat geld overmaken:mad:

12. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    Toen ik de eerste keer belde kreeg ik ook al vragen over de KLM restituties, maar na uitleg dat er deels was betaald met vouchers (en soms ook al maanden geleden) kreeg ik toen snel de toezegging dat het akkoord was en dat ze gingen uitbetalen.

Persoon die ik vandaag sprak beweerde dat in het systeem stond dat ze mij de afgelopen dagen een paar keer hebben geprobeerd te bellen om toch bewijsvoering voor die restituties te krijgen. Ik heb echter geen enkele gemiste oproep, voicemail whatsoever gehad, dus betwijfel ten zeerste of ze daadwerkelijk hebben geprobeerd om mij te bellen.

Conclusie nu is dat ze de KLM restituties niet gaan uitbetalen maar alle gerestitueerde hotelboekingen wel. Daarmee krijg ik na wederom 10 werkdagen als het goed is ongeveer 2/3e van mijn eigen geld terug, de rest loopt er dan met nieuwe betalingen in de komende maand(en) wel een keer uit. Om de KLM restituties ook terug te kunnen krijgen moest ik echt alle boekingsbevestigingen, vouchers etc. van alle betrokken boekingen naar Amex mailen, ik heb gelukkig nog wel wat beters te doen dan dat. Ambtenaren zijn er niks bij. Amex maakt hiermee wel echt een hele slechte beurt.

13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Dit is de extreme versie van het feit dat als je je kaart opzegt en je nog een restitutie krijgt je je rekening nummer moet verifiëren voordat ze het geld overmaken... Euh Amex, dat rekeningnummer schrijven jullie ook maanden op af...

14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Vouchers of restituties laat ik altijd uitbetalen naar m'n reguliere bankrekening. Op die manier behoud je ook je eerder ontvangen FB miles of rewardpunten.

michiel1 vindt dit leuk.
  15. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    33

Precies dit heb ik ook. Gaat niet om duizenden euro’s maar heb voor onze groep alle tickets op mijn AMEX geboekt, en ben ook al een hele tijd bezig om het eindelijk overgemaakt te krijgen.

16. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    Toch echt wel bizar dat je zoveel moeite moet doen om je eigen geld terug te krijgen. Je zal dat geld maar echt nodig hebben... In de algemene voorwaarden van Amex staat zelfs dat je geen positief saldo mag aanhouden op de kaart. Nergens in de voorwaarden lees ik iets dat restituties exact moeten matchen met oorspronkelijke betalingen. Deze situatie moet toch veel vaker aan de orde zijn, bijvoorbeeld als je 2 paar schoenen koopt en 1 paar terugstuurt en gerestitueerd krijgt. Voor mijn gevoel zitten ze elke restitutie handmatig na te pluizen bij Amex, lekker efficiënt.

17. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Dit vind ik interessant: Ik zit al een aantal maanden met een negatief saldo FB miles van bijna 6000 na een forse restitutie. Het geld is uitbetaald op de rekening die is gekoppeld aan de AMEX kaart. Wat is dan het verschil tussen je reguliere bankrekening en de kaart bankrekening? Hier valt nog wat te leren voor mij.

18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Dat de terugbetaling buiten Amex om direct naar je bankrekening gaat. Dus eerder gekregen FB miles worden dan ook niet teruggenomen door Amex FB.

michiel1 en Carel1 vinden dit leuk.
  19. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Maak gewoon het bedrag over via Paypal op de rekening van een bekende die je het dan via een gewone overboeking retourneert.

Carel1 vindt dit leuk.
  20. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ja, heeft te maken met anti-witwas regelgeving. Gelukkig had ik maar 1 boeking met een voucher betaald dus het was makkelijk te verifieren

Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina