Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Nou, ik heb gisteren weer gebeld met Amex, met de vraag hoe lang mijn membership punten geldig zouden zijn bij opzegging. Natuurlijk kwam ter sprake waarom ik dit wilde weten. Ik gaf aan dat ik een onplezierig gesprek heb gehad met een collega van hun. Ik heb ook aangegeven dat een kennis van mij wel nog die korting van 50% had gekregen. Ik kreeg de vraag of ik overwoog om op te zeggen en nadat ik ja zei, werd ik doorverbonden. Ik kreeg een andere heer aan de lijn, maar ik had gelijk door dat ik niks zomaar zou krijgen. Hij bood mij wel een kleine korting aan, wat neer zou komen op 116 euro ongeveer. Maar hij gaf wel toe dat Amex nog steeds 50% korting biedt. Maar om dit te krijgen moet ik mijn huidige kaart opzeggen. Hij gaf aan om tot dinsdag a.s. te wachten (1 dag nadat mijn 1e jaar lidmaatschap erop zit). Daarna zou ik een nieuwe platinumkaart moeten aanvragen. Deze zou ik dan binnen 2 weken ontvangen en als het goed is op hetzelfde account, zodat mijn membership punten bewaard zouden blijven. Mocht dit niet zo zijn, dan zouden zij mijn punten kunnen overzetten op het nieuwe account. Bij binnenkomst van mijn nieuwe kaart kan ik dan bellen om de oude kaart op te zeggen.

    Toen ik aangaf dat ik dit erg omslachtig vond, gaf hij aan dat het ook ligt aan hoeveel je spendeert op de kaart. Dan kunnen ze toch iets meer doen... . Blijkbaar spendeer ik toch te weining, alhoewel ik het gevoel heb dat ik er best veel mee betaal. Maar goed, met een omweg kan ik dus toch nog profiteren van de korting en mijn membership punten behouden. Ik hoop alleen maar dat in de praktijk ook alles zo gaat, zoals mij werd verteld.
    Ik hoef in ieder geval niet nog eens in gesprek met die collega met ik totaal geen klik had in mijn eerdere gesprekken.

    Ik schrijf dit, omdat sommigen van jullie dit misschien leuk vinden om te lezen. Mocht er geen behoefte zijn aan dit soort berichten, laat het dan even weten, dan post ik dit niet.

    Dinsdag ga ik dit in gang zetten. Ik ben benieuwd...ik zal jullie op de hoogte houden.
     
    rosebud, ErwinLansing, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    De aanhouder wint! Toch nog een aanbod. Nog een paar keer bellen............
    Ps; Heb je wel de 200 cashback van je huidige kaart gebruikt?
     
    brandtr vindt dit leuk.
  3. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Thanks!
    Ja, uiteindelijk toch wel blij mee, aangezien de vorige medewerkster zei dat dit absoluut niet mogelijk was en dat ik mijn membership punten zou verliezen. Beetje vreemd eigenlijk.

    Ja, die 200 cashback heb ik zeker gebruikt :)
     
  4. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Er zijn natuurlijk veel mensen die een eigen bedrijf hebben en de kosten voor de zaak op de kaart zetten. Die geven waarschijnlijk in een maand meer uit dan jij verdient :)
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ben benieuwd hoe lang dat nog doorgaat, sinds Amex dat verboden heeft 2 maanden geleden. Zou wel een iets eerlijker speelveld worden voor degenen die echt alleen netjes privé-uitgaven doen en nog eens een mooi verlengingsaanbod willen :)
     
  6. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Helemaal met je eens. Ik spendeer echt wel genoeg op de kaart, elke maand weer. 2x op vakantie geweest naar Peru & Sint Maarten en dat zijn niet de goedkoopste reizen, dus dan weet je het wel.
    We gaan het zien hoe het gaat lopen in de toekomst. Ik gun iedereen het zijne natuurlijk en door ervaring uit te wisselen helpen we elkaar hopelijk.
     
  7. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Hoe groot is de kans dat AMEX het gebruik van de kaart gaat handhaven? Alsof zij onze omzet met de kaart willen zien afnemen.
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Die kans kan ik niet inschatten, Amex wil graag hun business kaarten verkopen en heeft daarom zakelijke transacties of transacties voor uitoefening van beroep of bedrijf op de persoonlijke kaarten verboden. Ze willen de omzet dus overhevelen naar zakelijke kaarten..
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  9. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    En dat gaat in ten mindste een geval niet lukken. De bank van het werk deelt alleen Mastercards uit, dus voor amex de keuze tussen de omzet houden of naar de concurrent spelen.
     
    Nelfrikandel vindt dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Iemand die weet of er ook een leuke 'save' bonus uit te halen is als je belt om de FB Silver card op te zeggen? :p
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    En mijn werkgever geeft geen bedrijfskaarten: betaal met je prive kaart en declareer maar.
    Ik kan me niet voorstellen dat Amex daar een probleem van gaat maken. Ik denk eerder dat het gaat om diensten zoals facebook of linked-in advertenties die met de prive kaart betaald worden
     
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ben benieuwd wat ze van cryptohandel gaan vinden op het moment dat PayPal binnenkort die markt op gaat
     
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Gratis green wellicht? :D
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij is het "verbod" op zakelijke uitgaven met een privékaart niet alleen iets van Amex - ook Mastercard "verbiedt" nu zakelijk gebruik. De achterliggende reden weet ik niet, maar ik vermoed dat het iets met Europese regelgeving te maken heeft met betrekking tot de maximale vergoeding die de credit card maatschappijen aan de gebruikers mogen rekenen.
     
  15. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    FB Gold weer voor een jaar verlengd met wederom 20000 bonusmiles en 3 mnd dubbele punten. Ging vlotter en soepeler dan verwacht.
     
  16. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Iemand weleens geprobeerd een nieuwe rekening te openen speciaal voor Amex Gold aanvraag via referral? Krijg op mijn (3de)rekening er geen kaart meer doorheen.. Andere 2 rekeningen een net opgezegde Green Card en een Amex FB Gold dus die kunnen sowieso niet ;-)
     
  17. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Helaas, the story continues... Ik heb eerst gewacht met het aanvragen van een nieuwe Platinum card. Ik heb netjes alles ingevuld en de benodigde documenten op gestuurd. Ik kreeg vandaag een email dat ik de American Express -New Accounts afdeling moest bellen.
    De klantenservice medewerkster zette mij in de wacht om met die betreffende afdeling te gaan overleggen wat er aan de hand was. Ze kwam een tijd later terug met de mededeling dat ik blijkbaar het paspoort verkeerd heb geupload (voor/achterkant want ik nu eigenlijk betwijfel, want ik heb dit even snel nagekeken), maar goed. Ze zei verder dat ik geen nieuwe American Express kaart met 50% korting kon aanvragen, omdat ik geen nieuw product zou aanvragen. Ik moest eerst mijn huidige kaart stop zetten en daarna opnieuw de kaart aanvragen. Dus ik zei dat ik dan al mijn punten zou verliezen en dat dit niet is wat ik eerder had afgesproken. Het klopt inderdaad dat ik dan al mijn punten zou verliezen, maar de betreffende persoon met wie ik dat had afgesproken was er nu niet, dus zij kon mij niet verder helpen.
    Over het algemeen ben ik best tevreden met American Express, maar hoe ze dit nu afhandelen vind ik niet netjes. Waarom krijgt de ene persoon het wel normaal geregeld en de andere persoon niet? Ik ga nu eerst even op vakantie en daarna pak ik dit draadje weer op en ga ik kijken wat er uit gaat komen. Wordt vervolgd...
    Hebben jullie dezelfde ervaringen?
     
  18. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Nou dat kost wat tijd en energie. Ik heb vooralsnog alleen maar goede ervaringen. Het klopt wel dat het uitmaakt wie je spreekt. En ik had het probleem met de punten niet want die had ik daarvoor omgezet naar FFM.
     
  19. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik had begrepen dat ik wel de 50% korting zou krijgen, maar niet het aanbod van 20000 miles natuurlijk, maar die hoef ik ook niet als ik gewoon mijn huidige punten kon behouden.

    Maar, kijk het is natuurlijk altijd mogelijk om de punten om te zetten. Heb je dan een tip of wie heeft een tip in welk frequent flyer programma ik dan het beste de punten kan omwisselen? Eigenlijk wilde ik ooit eens ook een keertje in First Class vliegen. Maarja, nu door deze tijden zit dat er voorlopig niet in.
    Maar toch, misschien heeft iemand van jullie wel een tip voor het geval ik er niet aan ontkom om mijn punten eerst om te zetten.
     
  20. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hi, ik heb een aantal vragen over de AMEX FB kaarten, hoop dat ik hier aan het juiste adres ben:

    Ik heb momenteel een reguliere AMEX platinum kaart (al jaren). Tot 2018 had ik ook een Amex FB platinum kaart, maar deze medio augustus 2018 opgezegd. Nu lees ik hier op het forum een aantal constructies over het binnen harken van rewardspunten (regulier) en miles (FB) middels aanvragen/opzeggen/upgraden/downgraden etc. Wat is het handigst hiervoor in mijn geval?

    1) Momenteel is er een aanbieding voor een Amex FB platinum kaart voor 50% het 1e jaar en een welkomst bonus van 15.000 miles. Ik zit er aan te denken om deze additioneel naast mijn reguliere Amex platinum kaart aan te vragen;
    Is dit het juiste moment om deze aan te vragen? Is er via het referal program een beter aanbod (zoja, kan iemand mij dan voorzien van een linkje)?

    2) Indien ik de AMEX FB platinum aanvraag en de welkomst bonus ontvang a 15K (na 500 EUR spend) is deze dan meteen op te zeggen of te downgraden (en na verloop van tijd weer te upgraden met bonus miles? Zoja, na hoelang en hoeveel miles)?

    3) Is het niet handiger om een Amex FB Gold kaart aan te vragen (welkomst bonus 7500 miles) en vervolgens meteen te upgraden? Hoeveel extra miles krijg je dan?

    4) Misschien een hele stomme/stoute vraag maar, als je kaarten met tussen periodes van 1J aanvraagt/opzegt/aanvraagt, blijf je dan continu gebruik maken van de welkomst bonus?
    Of is het handiger om EEN kaart te behouden en deze te upgraden en downgraden voor bonus punten/miles? Ik zie enkele members hier op het forum ook wel spelen met downgraden en upgraden, kan iemand mij hier iets meer over vertellen (minimum aantal maanden, aantal rewards/miles etc)?

    Andere constructies (evt icm mijn reguliere platinum kaart) zijn ook welkom. Gaat mij erop om zoveel mogelijk punten te sparen.

    Let me know!
     

Deel Deze Pagina