Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Zou je dan nu direct weer kunnen upgraden met een bijbehorende upgradebonus? Dan krijg je toch nog extra miles.
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik vermoed dat je dan geen recht hebt op een upgradebonus.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het chocola/bloemen/film keuze cadeau, iemand met de FB platkaart daar iets van gehoord?
     
  4. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    ja ik heb chocolade besteld. Wel eerst Amex even gebeld of de actie wel via Amex was ivm met de vele phishing mails.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Niks van meegekregen, ook niet na het checken van de mail? Maar vertel verder, chocolade kan ik mijn partner altijd blij mee maken.
     
  6. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    (Chocolade) bonbons, bloemen of 3 pathe online films.
     
  7. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Had toch even gebeld om te checken of al mijn informatie in orde was. Ze wisten ook niet waarom sommige mails niet door kwamen. Enfin er ligt binnenkort wat leuks op de mat :)
     
  8. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Enkel voor de gewone platinum kaart of ook de FB?
     
  9. RamonKr

    RamonKr Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een FB platinum kaart en ik heb niks gehad/gezien.

    Het valt me op dat ik de laatste tijd ook geen promotie mail van american express krijg. Ook niet in de spam
     
  10. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Normale plat hier.
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Leuk een stukje chocolade, maar ik ben bang dat Amex Nederland wel wat karig is - Duitse plat card houders hebben eerst 41.000 MR punten gekregen, nu is er een actie waarbij je 225 euro terug krijgt van uitgaven in een aantal winkels, waaronder MediaMarkt, Zalando, DM drogisten, KaDeWe en zelfs de Aldi.
     
  12. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
  14. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Wat interessante info mbt de Amex FB. Ik ben een tijdje op vakantie geweest en heb niet alles goed gevolgd dus wellicht is het al eerder gedeeld.

    1. Wanneer iemand via een referral code de kaart wil aanvragen, in mijn geval de Gold variant, is de uitgaven drempel verhoogd van €500 naar €1.500 in de eerste 3 maanden voor de nieuwe kaarthouder om de 20.000 miles binnen te slepen. Zie screenshot van algemene voorwaarden van de Amex website waar je op uitkomt na volgen van je link. Voor Silver is het €1.000 en Platinum €3.000.
    2. Dmv een overboeking via Paypal waar je de Amex aan gekoppeld hebt spaar je ook miles. Bijvoorbeeld naar een partner. Zonder transactiekosten. Uiteraard zal het opvallen bij Amex wanneer je iedere maand €20.000 heen en weer pompt, maar het heeft er alle schijn van dat je zonder al te veel moeite de €1.500 drempel op deze manier kunt halen mocht de hoogte daarvan een issue zijn in deze tijd zonder al te veel reizen. Bij een introducee zijn punten zichtbaar op de persoonlijke Amex pagina, niet definitief zeker dat deze Paypal transactie meetelt voor de €1.500. Hoor het graag indien iemand een andere ervaring heeft.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Let op met grote bedragen via paypal vesturen. Dit kan door AMEX worden aangemerkt als ‘creating spend’ en is reden de kaart per direct te beëindigen.
     
  16. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Dank Peter, ik was mij al bewust van een soort fair-use policy. Heb dit doorgestuurd naar mijn introducee. Diegene heeft ook niet even €1.500 overgeboekt, maar kwam er toevallig achter bij het inloggen dat een Paypal transactie tussen de boodschappen en tankuitgaven ook punten genereerde. Had ik er niet duidelijk bij gezet.
     
  17. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Even een vraagje
    Ik ben bezig een amex fb naast mn reguliere amex aan te vragen, maar ik krijg de vraag of ik al een amex kaart heb. Wat kan ik hier het beste invullen?
     
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Je kan hier Ja op antwoorden. Amex ziet dit als 2 losse producten. Alhoewel Nee werkt ook maar dan heb je een kans dat je aanvraag wordt afgewezen. Zie ook eerdere discussie hier op het forum. (tip zoek even op extra amex)
     
    Joris vindt dit leuk.
  19. Joris

    Joris Newbie Premium Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Oké thanks, die zoek ik nog even op!
     
  20. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Voor zover ik in de eerdere pagina's las kun je een gokje wagen en nee doen, maar hou er wel het eerste jaar rekening mee dat ze wakker worden en de boel naast elkaar leggen. I guess het enigste wat je te verliezen hebt is je bonus en de korting.
     

Deel Deze Pagina