Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik zie net dat er 20.000 miles zijn bijgeschreven op mijn account. Veel dank voor degene die mijn link heeft gebruikt en veel plezier met de FB Amex Gold.
     
    MoonJ, Ambtenaruh, Michel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Peter14

    Peter14 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Bij mij zie ik net ook dat er 20.000 Miles zijn bijgeschreven. Hartelijk dank daarvoor en veel plezier van de Miles tegen de tijd dat er weer wat vluchten gaan!
     
    Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Wat mij opvalt is dat amex geen punten heeft overgeschreven naar KLM deze maand normaal gesproken is het bij mij rond de 22ste van de maand. Is dit bij jullie ook?
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Jawel, gewoon bijgeschreven.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  5. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Gewoon op tijd bijgeschreven.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Hier wel gewoon. Bij mij was het de 26e.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij ook gewoon bijgeschreven op de 22e.
     
    Frankb vindt dit leuk.
  8. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij ook op de vaste datum bijgeschreven.
    Het was alleen bar weinig deze keer :eek:
     
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Bij mij ook allemaal bijgeschreven
     
  10. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Graag jullie advies, wat handiger/verstandiger is. Ik heb met mijn aan Paypal gekoppelde Amex kaart een betaling aan een webshop gedaan. Webshop levert echter niet en klantenservice is slecht.

    Ik zou een geschil kunnen indienen bij Paypal of als alternatief Amex direct kunnen verzoeken de betaling terug te draaien. Aangezien ik Paypal vaak gebruik wil ik daar geen gezeur mee krijgen. Wat is wijsheid in deze?
     
  11. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou bij PayPal claimen aangezien je daar de betaling aan de webshop kan betwisten. Bij Amex gaat het om de betaling aan PayPal en daar is geen probleem mee.
     
    lloydje33, DirkOnTour, Frankb en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Eens + als je volledig en aantoonbaar in je recht staat, is het ook geen zeuren. Als er niet geleverd wordt, heeft de wederpartij zich niet aan je overeenkomst gehouden. Daar kun je hen op aanspreken dmv je betaling te betwisten.
     
  13. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Blijkbaar kun je ook een negatief aantal miles hebben. Ik heb vele duizenden euro's aan bedragen voor reizen/verblijven teruggekregen de afgelopen weken en sta nu op een negatief aantal miles. Vraag me af of dat ook afgeschreven wordt bij Flying Blue als ik verder niets met de kaart zou doen de komende maand.
     
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Door enkele refunds sta ik ook in de plus bij amex. Bij mij staan gek genoeg de miles wel positief.
     
  15. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik sta gewoon in de min bij Amex maar qua miles in de min. Komt in mijn geval doordat afschrijvingen + miles-bijschrijvingen niet gelijk lopen. Het geldbedrag is nét op tijd binnen gekomen om minder te hoeven betalen aan Amex deze maand, maar net na het tijdstip dat miles zijn bijgeschreven op m'n FB. Dus nu in de min qua miles.
     
  16. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik had het een tijd geleden doordat er een boeking dubbel gegaan was en ge-refund. Die maand ben ik met negatieve miles geeindigd. Echter het lijkt erop dat het flyingblue systeem dit niet aankan, want er is niets bij/af geschreven die maand qua miles
     
    RuudHier vindt dit leuk.
  17. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik overweeg om mijn fb amex gold op te zeggen. Ik betaal €170 per jaar voor oa verzekeringen die ik binnenkort niet nodig heb. Ik heb eind november een bonus gekregen bij het “opzeggen”.
    Als ze mij een aanbieding kunnen doen dan wil ik best blijven. Denken jullie dat ze dit nu doen?
     
  18. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Hangt van je spend af gok ik zo. Hoewel die bij iedereen nu lager is zullen ze wel klanten over willen houden gok ik zo :)
     
  19. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij bleef de miles teller bij Amex zelf negatief tot de miles voor nieuwe aankopen dat overbrugden. Echter was dit maar 1 termijn, geen idee of het bij een langere periode toch van de FB account kan worden teruggevorderd.
     
  20. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Korte vraag: wanneer je een nieuw jaar in gaat, wanneer krijg je dan de jaarlijkse XP-bonus? Is dat op hetzelfde moment als wanneer je de upgrade deed, pas in de maand van de jaarbijdrage of pas in de maand daarna?

    Ik heb vorig jaar geupgrade naar FB Plat. Toen kreeg ik de 60XP vlak na de upgrade (nog vóór afschrijven jaarbijdrage) in juli. Nu heb ik verlengd (prima aanbieding) en is me verzekerd dat de XP worden bijgeschreven ná afschrijven jaarbijdrage in augustus. Omdat mijn kwalificatieperiode van KLM eindigt op 31 juli en we de XP's dit jaar toch gratis krijgen zou ik daar wel blij mee zijn.
     

Deel Deze Pagina