Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Destijds deed ik mijn upgrade in december en vind mijn jaarbedrijge + XP nu elk jaar plaats in december. Aangezien het bij jou gaat om een statusverlenging zou ik even bellen en vragen wat de exacte datum is.

2. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Dank! Mijn upgrade was dus in juli, maar ze gaven aan dat mijn jaarbijdrage in augustus zou worden afgeboekt en daarmee dus dat de XP ook in augustus zouden worden bijgeschreven. Maar vroeg me af of dat wel kon kloppen.

Net nog even opgezocht: mijn rekening vorig jaar ten tijde van de upgrade liep (daardoor) van 3 juli t/m 24 augustus, waarbij op die laatste dag mijn jaarbijdrage is geboekt. Ik gok er dan maar op dat wanneer dat dit jaar gebeurt, het inderdaad pas in de maandrekening van augustus zal gebeuren waardoor de XP's ook pas dan worden bijgeboekt.

3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Sinds anderhalve maand heb ik mijn emailbeveiliging opgeschroefd door geen enkele afbeelding meer automatisch te laten downloaden in Gmail.
    Vandaag lag er een brief van Amex op de deurmat dat mijn emailadres mogelijk niet correct is omdat Amex 'niet in staat is geweest me per email te bereiken' met mijn maandelijkse rekeningoverzicht.
    Dat overzicht heb ik gewoon ontvangen, op 3 mei, en mijn email is niet gewijzigd sinds 2014. De email is ook niet hard of soft gebouncet.

Een paar aanbevelingen in de brief: inloggen op americanexpress.nl om emailadres te controleren en [email protected] toevoegen aan veilige afzenders.

Amex gebruikt trackingsoftware om bij te houden of je een email opent - dat is geen nieuws. Waarschijnlijk wordt je emailadres aangemerkt als incorrect nadat ze een verzonden email niet hebben kunnen tracken. En dan wordt er meteen een maandoverzicht uitgeprint en opgestuurd met begeleidende brief. Het opmerkelijke is wel dat ik zo'n beetje direct na ontvangst van de email wel heb ingelogd op americanexpress.nl en m'n rekeningoverzicht heb bekeken. Hun webtracking is dus slecht gesynchroniseerd met hun emailtracking.

Daarnaast nog iets bijzonders: het emailadres dat je volgens de Amex-brief moet toevoegen aan veilige afzenders, wordt bij mij door Amex helemaal niet gebruikt als afzender. Wel als reply-to, maar dat is iets anders. Ze versturen vanuit een cname op aexp.com i.p.v. americanexpress.nl.

Zojuist Amex gebeld en in hun systeem stond inderdaad dat mijn emailadres incorrect was. Ik heb aangegeven vorige week nog emails ontvangen te hebben van ze, maar dat mocht niet baten, computer says no. Advies was om een ander mailadres te gaan gebruiken.

Hebben anderen dit ooit meegemaakt? Wellicht met mails op zakelijk adres in Outlook, waar afbeeldingen ook niet gedownload worden? Of zou het niets met de trackingsoftware te maken hebben, maar is er toch iets anders aan de hand?

4. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Voor mij helemaal nieuw dit probleem. Ik ga kijken wat er gebeurt bij mijn volgende rekeningen overzicht.

5. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben toch wel benieuwd hoe ze dit precies tracken. Ik zie geen afbeeldingen in de email met een identificerende URL. De link achter de grote gele 'Bekijk rekeningoverzicht' knop verwijst wel naar zo'n URL, maar de afbeelding die gebruikt wordt voor de knop niet.

6. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hmm heel vreemd. Blijkbaar bounced je mailserver (Gmail) de email ook niet terug, want anders zou je ‘m niet ontvangen. Dus ik ga er vanuit dat ze een tracking/pixel hebben verwerkt in de mail.

7. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ik gebruik eenzelfde instelling al jaren in Mail.app op de Mac zonder problemen.

Wel eerder problemen gehad met het aexp.com domein, dat zich niet aan de standaarden houdt en daardoor door het spamfilter wordt vertraagd. Niet handig voor de eenmalige codes bij online aankopen...

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    De emails komen bij mij gewoon aan, er is dus geen bounce oid..

Verschilt een beetje per email, heb een ander bericht van Amex met een img src zoals deze erin:
    http://email.americanexpress.com/a/hBenuBabcdefghijklmnopqrzB/spacer.gif. Dat wijst toch wel op tracking..

Toen ik er naar vroeg, werden alle trackingvragen overigens ontweken en beantwoord met: uw kaart is beveiligd en stel dat u eens een phising mail ontvangt, bent u 100% verzekerd tegen misbruik.

9. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Dat zal hem wel zijn dan. Ik heb even gezocht, dit kom ik alleen tegen in de 'nieuws' emails. De laatste is van maart, de "Uw gezondheid en veiligheid staan voorop." mail.

In de emails met het rekeningoverzicht en dergelijke komt dit (bij mij) niet voor.

arjen05 vindt dit leuk.
  10. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Even bellen kan nooit kwaad. Ik heb twee weken geleden gebeld dat de platinum kaart nergens voor nodig ga hebben met al dit thuiszitten, toen heb ik €300 retour gekregen.

Ik heb deze week ook nog gebeld of AMEX een persoonlijke aanbieding voor een normale platinum kaart kon aanbieden. Dit is mij helaas niet gelukt.

11. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Heb sinds oktober 2019 de FB plat kaart (1e jr €300). Belde gisteren met Amex met een vraag en kreeg spontaan een aanbod en €100 bijgeboekt omdat ik de voordelen van de kaart nu niet volledig kan benutten. Prima deal.

Laatst bewerkt: 20 mei 2020
  12. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor de tip. Deze week ook maar eens bellen voor mijn FB Gold Card.

13. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik had paar dagen geleden 20000 miles cadeau gekregen voor mijn FB Gold Card toen ik belde.
    Mijn kaart was in november verlengd met een “opzegbonus”.

lloydje33 vindt dit leuk.
  14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Iemand recente ervaringen met upgraden van silver-gold en gold-platinum? Er stonden altijd upgrade bonussen online maar die zie ik niet meer. Wat is een realistisch aantal punten? voor silver-gold zit ik tussen de 10-15k en gold-platinum 20-25k.

15. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Toen ik belde was er 30000 miles aangeboden voor de upgrade van Gold naar Platinium. Jaarbijdrage was volgens mij hetzelfde. Ik had er niet naar gevraagd aangezien ik 20000 voor behoud van gold een betere deal vond.

16. rosebud

rosebud Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Hoe heb je erom gevraagd? Was het omdat je je amex nu minder kunt gebruiken?

17. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ja ik zei dat met de huidige situatie ik geen gebruik meer maak van alle reisverzekeringen etc die inbegrepen waren bij de kaart. Ze bood toen een downgrade naar silver aan met 5k miles, behoud gold voor 20k of upgrade naar platinium voor 30k. Gezien mijn reden voor het bellen was ze ook niet verder op platinium ingegaan. Uiteindelijk behoud van Gold geaccepteerd.

Bjorn, rosebud en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ook zojuist gebeld en zo boden alleen de optie om te gaan downgraden aan. Helaas niet de geboden €100,-

19. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ook geen aanbod voor extra miles oid?

20. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Nee! wel dat iedere moment weer terug zou kunnen naar platinum. Normaal gesproken kan je pas wijziging maken na 6 maanden.

Deel Deze Pagina