Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Wat is de reden om hem nog aan te houden als je hem niet gebruikt? Qua Miles verdienen is een US kaart beter, misschien de verzekeringen maar die zijn niet alomvattend, als je de XP ook niet nodig hebt is de waarde dicht bij €0,- of wat pf2 je waard is.
     
    rhw vindt dit leuk.
  2. THino

    THino Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Eigenlijk enige reden zijn de XP punten... Ben nu drie jaar plat, wil platinum for life worden, die XP's van Amex zijn dan prima (icm met mijn Amerikaanse BOFA card zijn het al 90 XP). Maar vind 600 per jaar niet echt rechtvaardigen, dus vroeg me af of er nog een markt is om Flying Blue platinum te krijgen...
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vliegen ;)
     
  4. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb net mijn vader uitgenodigd voor een Amex kaart omdat hij graag de FB gold (miles) wilt hebben. Hij kan echter alleen de gewone Amex kaarten kiezen. Komt dat omdat ik een gewone Amex kaart heb?
    Indien dat het geval is, is daar een oplossing voor?
     
  5. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt alleen introduceren naar het zelfde product dat jij hebt.
    FB Amex naar FB Amex (goud, platinum enzv)
    Reguliere AmEx naar reguliere AmEx.

    Je vader kan wel via een link van een van de forum leden hier een kaart aanvragen.
     
  6. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ok bedankt! Dacht al zoiets. Vraag wel even of Amex een FB kaart kan toevoegen in mijn account (wil natuurlijk wel zelf de bonus krijgen) en anders neemt hij maar de gewone Amex en zet hij MR om naar FB.
     
  7. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Zelf even via een referral de FB kaart aanvragen, dan krijg je zelf (waarschijnlijk) geen bonus maar heb je de kaart gratis in huis. Kan je vader nadat die binnen is via jouw referral de kaart aanvragen en heb je beide de bonus.
     
  8. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3

    Ga morgen even met Amex bellen of ze me gratis plat geven (voor de xp) anders lijkt dit me wel de beste optie.
    Thanks!
     
  9. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb toen eerst de FB AmEx kaart angevraagd. En een jaar later dan de reguliere AmEx. Heb toen alle bijde keeren de welkombonus gehad. Mij werd toen gezegd, dat het twee verschillende producten zijn.
     
  10. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb nu een centurion kaart en dus een relatiemanager (waar ik een goede relatie mee heb) Ze hebben daarom denk ik iets beter zicht op mij als op de meesten. Ik wil eerst even met haar overleggen over de opties voordat ik iets beslis. Zou het lullig vinden als ik nu iets doe en zij er iets over te horen krijgt van haar baas of collega.

    Jouw links lijken het iig niet te doen Daeni. Geen interesse?
     
  11. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Geen idee in hoeverre zij je tegemoet komen in deze, je kan altijd vragen of jouw vader de kaart kan krijgen tegen de referral aanbieding en jij 20.000 points on amex. Lijkt de makkelijkste optie.
     
  12. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    [QUOTE="WMR, post: 79649, member: 3778"
    Jouw links lijken het iig niet te doen Daeni. Geen interesse?[/QUOTE]

    Ik heb deze nooit ingericht Moet ik denk ik even gaan doen. o_O

    Als Zwitser in Zwitserland levend, is het hier bijna onmogelijk om iemand te introduceren bij AmEx-NL, omdat men hier niet zo makkelijk aan een NL-IBAN-rekening kan komen. Ik kon toen nog bij ABN-AMRO een rekening openen en moest maar €10'000 daar op een spaarrekening zetten. Inmiddels is dat minimal €200'000 :eek:
    Zonder NL-IBAN geen AmEx.

    Heb niet lang geleden voor een collega via Bunq geprobeerd, maar dat is niet gelukt.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2019
  13. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ja dat is jammer!
    Misschien de link van een familielid, kunnen ze nog eens op bezoek komen van de punten. (Of mag dit niet? Ben nieuw hier op het forum)
     
  14. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Net met Amex gebeld en de systemen opereren los van elkaar. Ga dus via een forumlid de FB kaart aanvragen!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  15. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Jammer, niet anders verwacht maar het zou toch fijn zijn als ze mogelijk maken. Pas geleden hetzelfde gehad voor mijn vader. Toen ook een referral van hier gebruikt.

    Alleen zou je verwachten dat ze met een centurion kaart (van wat ik ervan lees) iets verder voor je gaan..
     
  16. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Ik werd zojuist verrast door een stewardess op een KLM vlucht, dit was blijkbaar m’n 100ste vlucht met KLM en kreeg een flesje cava, kaartje met een bedankje van de crew en een voucher voor een cocktail en hapje bij Blue in de intercontinentale lounge. Is dit nieuw of hebben meer mensen zoiets al eens meegemaakt?
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Nee nog niet meegemaakt. 100 KLM vluchten heb ik wel gemaakt. Ik heb dit jaar wel een flesje Cava gekregen toen ik op mijn verjaardag KLM vloog.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Heb tijdens mijn 'kwalificatievlucht' voor platinum dit wel meegemaakt: upgrade naar business, kijkje in de cockpit en serviesgoed mee naar huis gekregen. Was toen platinum nog een x aantal vluchten per jaar was, ik geloof 60 uit mijn hoofd? Dan was het mijn 60e vlucht dus :)

    Ik heb gisternacht mijn vlucht gemaakt waarmee ik door de 1 miljoen miles ben gegaan. Of course KLM couldn't care less :)


    PS: verkeerde topic hiervoor?
     
    Sebas, Thijsk, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Misschien vanwege de eigen 100e verjaardag? Alleen tijdens verjaardag gehad en eerder ook niet van gehoord. Wel leuk!
     
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dit zouden ze standaard aan alle BC-passagiers en FB Platinum leden moeten geven bij elk bezoek aan de Non-Schengen lounge.

    Anyway, wel een erg tof gebaar! Heb je ook een boekje gehad met al je KLM-vluchten :)?
     

Deel Deze Pagina