Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. MRB

MRB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Zojuist het jaarlijks gesprek gehad. Na het opzeggen van de kaart, het vervolgens aangeven dat ik gevoelig ben voor een mooi aanbod heb ik het volgende gekregen; 20.000 punten en de komende 3 maanden 1 extra mile. Verder geen korting op de kaart, dus het is met name gunstig voor mijn miles saldo.

FlyingFonz en Timo_de_frys vinden dit leuk.
  2. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij is dat inderdaad de Max die er uit te slepen is met een Gold verlenging. Wel lekker voor je saldo :)

MRB vindt dit leuk.
  3. MRB

MRB Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Inderdaad! En met de komende kerst periode tikken de extra punten wel lekker aan ja!

4. Hulstenaar

Hulstenaar Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Na 3 maanden nog geen succes. KLM blijft bij het standpunt dat mijn vrouw binnen 1 jaar Pt42 is geworden en ze willen dit nu niet omzetten naar mijn dochter. Let wel: mijn vrouw was vanaf het begin van mijn Pt AMEX kaart 11 jaar geleden Pt42. Dit is werkelijk de eerste keer dat we willen aanpassen (KLM doet dit officieel max. 1/jaar). AMEX en KLM blijven naar elkaar wijzen. Het is werkelijk onvoorstelbaar en ik denk dat we binnenkort maar gewoon gaan stoppen met AMEX. Pt for life eind december en dan is het klaar.

5. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Even op een rijtje: jij bent, neem ik aan, plat for life? Langer dan 10 jaar in bezit van plat bij KLM en ook zolang de FB Amex plat. Je vrouw al die jaren pf2 en nu willen ze niet wisselen omdat je vrouw volgens hun dit jaar pf2 is geworden? Hier gaat iets goed mis. Heb je iets waar uit blijkt dat ze al die tijd plat was? Boardingpassen misschien? Dan zou ik het nog eens via de website proberen.

6. Hulstenaar

Hulstenaar Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Klopt helemaal. Sterker nog: ik hoef AMEX daar niet van te overtuigen, die zien dat in hun eigen systeem staan (zij zouden nl. anders de Pt en Gold kaarten opnieuw, maar dan andersom hebben moeten uitgeven)! Ze geven het ook zo door aan KLM, maar KLM gelooft AMEX niet. Denk dat ik zeker 4 uur in verschillende gesprekken met zowel AMEX als KLM aan de telefoon heb gehangen met als resultaat dat ze vandaag de actie gaan herhalen die ze 3 maanden geleden ook al hebben gestart. Weer 10 werkdagen wachten, dus.

7. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Maar even niet op leuk gedrukt... zou kunnen dat Amex een fout heeft gemaakt in de aanvraag. Wel heel vervelend. Succes en laat even weten hoe het afloopt.

8. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Is er iemand familiar met de platinum autoverzekering en huren in Israël mbt wat er wel en niet ondervalt? Klantenservice van Axa is pas maandag geopend vandaar even hier.

AK95 vindt dit leuk.
  9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik had vergelijkbaar probleem, met het verschil dat mijn vrouw zonder dat het gevraagd werd de Amex plat kreeg toen ik van gold naar plat ging en automatisch plat42 kreeg. Terwijl ik wilde dat mijn dochter die 2e Amex plat zou krijgen.
    Meerdere keren bij Amex en FB aangegeven, ook meedere keren de 10 werkdagen moeten wachten, zonder effect. FB bleef bij het punt dat ik pas in Feb 20 zou kunnen wisselen, dat terwijl ik Amex plat had genomen in Nov 18.

Uiteindelijk in Aug dit jaar op de verjaardag van mijn FB plat jaar is de wijziging effectief geworden, met als extraatje dat mijn vrouw Plat42 tot Feb 20 had en nog steeds heeft.

Ik heb dus nu 2 Plat42 leden thuis.

10. loualex1399

loualex1399 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand ervaring met het retourneren van producten die betaalt zijn met amex in een vreemde valuta? Op de desbetreffende website staat dat alle retourneringen teruggestort worden via hetzelfde kanaal waarmee betaalt is. Krijg ik dan van amex de commissiekosten ook terug?

Matthijs1311 vindt dit leuk.
  11. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Over het algemeen niet. Er wordt gewoon een storting gedaan in vreemde valuta tegen de dan geldende wisselkoers. Als die ander is dan de oorspronkelijke wisselkoers kan je geluk of pech hebben.
    Als het een betwisting is, dan krijg je het bedrag van Amex in EUR terug zoals het op je afschrift stond.

12. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren bij Bataviastad (Lelystad) geweest en dat is best wel een interessante plek als je miles wilt sparen. We komen daar 1 à 2 keer per jaar maar dit was de eerste keer met mijn Amex card.

Je kunt bijna overal betalen met Amex en bovendien hebben ze speciaal voor Flying Blue members doorlopend voordeel (info is te vinden op de website maar wel redelijk verstopt)

Als Flying Blue member, spaart u twee Award Miles voor iedere euro die u uitgeeft in Batavia Stad Fashion Outlet. U hoeft enkel uw Flying Blue card samen met uw kassabonnen op de dag van aankoop te tonen in ons Information Centre.

De extra Award miles worden dan binnen 6 weken bijgeschreven werd mij verzekerd.

Johan10, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Massimo

Massimo Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hello, sorry for writing in english, i'm not good enought in dutch. I'm planning to do a klm-amex silver card, to get XPs to upgrade level by the end of the year (last year i missed it by 5xps, and this year i'm on the same track!)

I see now there are only 2500miles welcome pack, is it realistic to think they will raise it for black friday?
    Also, when are xps credited? I can wait but I'd like to make sure this happens by dec 31st

14. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Would advise on getting a gold card, they’re both free for the first year so there’s no difference there. You’re getting extra XP and extra miles (use a referral link, they’ll give you more miles and 1st year free instead of the standard offer)

Your XP’s wil go with you into next year, so it’s a good start to not fall again short next year.

Think there won’t be a Black Friday offer on the Amex, never know but the current offer is probably your best take for this moment.

15. Massimo

Massimo Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    will the XPs be credited also in 2019 if I sign up in the next couple of days?

16. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    They should be credited with the first month statement. So if you’d signup now they would be credited this year.

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    @Massimo The current referral fee for a Flying Blue Amex silver card (via any of our signatures, just click them, ignore the message on the platinum card and scroll down for the gold or silver ones) is 5.000 miles and offers 15 XP annually, or the gold one with 20.000 miles sign-up with 30XP credited annually.

There's no guarantee however, that your XPs will be credited in 2019. That's just an assumption that's made on the forum, but the assumption is based on previous 'results'. You can always call American Express and ask for the current timeline, only Amex can provide this information accurately!

The referral pages are only available in Dutch, keep that in mind when signing up. On the phone you might be able to signup in English, but then without the bonus miles :)

18. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Yes, the XPs for my wife's Platinum card were credited within a week after she received the card.

19. Massimo

Massimo Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Thanks,
    main reason to do the silver instead of gold is that i'm afraid i'll be "stuck" with the card in the future. I can justify 70€/year to get these benefits and more points, 170€ seems to high.

Will there be offers to get these additional miles if I go to gold later on as well?

20. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    There probably will be comparable offers available in the future as well.

Deel Deze Pagina