Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Heeft iemand recent ervaring met de sign up bonus voor iemand die al een partnerkaart heeft?

2. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Die ga je niet krijgen

3. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Dus dan kan ik beter op mijn eigen naam een 2e kaart aanvragen.

4. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, ben nu bezig mijn FB Plat Amex over te zetten van mezelf als hoofdkaarthouder naar mijn vrouw omdat zij de XPs beter kan gebruiken. Krijg wel het eerste jaar korting maar geen bonuspunten.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Was ook van plan om een eigen kaart voor m'n vrouw aan te vragen, maar ze heeft al een partnerkaart via mij, jammer.
    Van de week maar eens bellen om die partnerkaart op te zeggen, zodat ik over een jaar dan wél die 20.000 (x2) punten zou kunnen krijgen. :)

6. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben net lid geworden van dit forum en vind de verhalen en tips zeer interessant.
    Wij hebben nog geen Amex kaart in de familie en ik ben aan het kijken wat het voordeligst is voor ons tweeën. Dus als ik het goed begrijp is het handig als ik via een referral een FB Gold card aanvraag en vervolgens mijn vrouw via een referral van mijzelf ook een FB Gold card laat aanvragen. (2 keer 20,000 miles + 1 keer referral bonus en 2 keer 30 XP en het eerste jaar geen card kosten). Of zijn er nog betere instap mogelijkheden?

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaad. Je zou je vrouw ook aan het eind van je eigen jaar kunnen uitnodigen, zodat je vrouw je daarna weer kan uitnodigen. Je mag namelijk een jaar geen kaart hebben voor je de refbonus weer mag krijgen ;)

Het aanvragen van een extra kaart (gratis bij gold) levert ook nog 2.000 miles op. Maar een extra kaarthouder kan ook een jaar geen refbonus krijgen.

8. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Dat is inderdaad de beste optie wanneer je dit jaar allebei de XP wilt hebben, zoals eerder gezegd is kun je ook de aanvraag van de kaart voor je vrouw uitstellen tot eind volgend jaar, jouw kaart daarna opzeggen en dan kan je 12 maanden later weer via de referral van je vrouw aanvragen (en zo maar door). Op die manier heb je altijd een gratis CC in huis.

9. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Welkom op Insideflyer @FritsJ !
    Jouw idee is inderdaad een uitstekend plan.

10. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Dat is ook een interessante optie! Hoe hoog is trouwens de referral bonus?

11. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    20.000 miles momenteel!

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De 20.000 miles en gratis FB Gold card is een tijdelijke actie die een paar dagen geleden is gestart. Een einddatum is niet gegeven, de vorige tijdelijke actie duurde ruim 2 maanden.

13. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Is de upgrade van Gold naar Plat altijd maar zo karig geweest? Ik kan de 60 XP goed gebruiken. Maar de 24.000 miles vind ik weinig en de 600,- veel...

14. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Is wel de standaard, alleen nieuwe kaarten hebben nog weleens betere aanbiedingen, upgrades weinig.

15. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de upgrade voor halve prijs plus miles kunnen krijgen. Zie mijn post een paar pagina’s terug in deze thread. Hopelijk lukt het jou ook!

Daan3 en Nelfrikandel vinden dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Zo zou ik het idd doen, en dan vooral niet de fout maken zoals mij door een extra kaart voor je vrouw aan te vragen. :D

17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Na 6 maanden de FB Silver card te hebben gehad, kan ik nu dus eindelijk upgraden. Huidig aanbod op de website is 12.000 miles, geen korting op de kaart of iets dergelijks. Is dit een goed aanbod of hebben mensen in het verleden betere langs zien komen? En vinden jullie het de moeite waard om van Silver naar Gold te gaan op de 15XP extra na?

18. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Je kan even bellen naar Amex, wie weet is het aanbod interessanter dan wat er online staat aangegeven.

Verder zijn de vergoedingen bij de verzekering iets hoger, 30xp en 1 mile per uitgegeven euro ipv 0,8 mile.

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Zoals @Sebas al zei, ik zou even bellen met AMEX. Ik zou verwijzen naar de huidige referral actie voor een gratis Gold card en 20.000 miles. Dat kost Amex 20.000 miles voor de nieuwe kaarthouder, 20.000 miles voor degene van wie de refferal is gebruikt en de gratis Gold card. Ik denk dat het zeker mogelijk moet zijn om er 20.000 miles uit te halen en misschien nog korting op de nieuwe kaart.

20. Roog

Roog Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Betreffende de reisverzekering bij FB Amex Gold:

Ik ben samen met mijn vriendin gerepatrieerd vanuit Peru (beiden FB Amex Gold) en mijn vriendin heeft na maanden bellen/mailen/brieven (bezwaar/klacht) pas haar terugticket vergoed gekregen (€700,-). Schandalig!

En nu nog, met inschakelen van Kifid, bezig een deel van kosten (belkosten met alarmcentrale) vergoed te krijgen.

Zelden zo tegengewerkt en klantonvriendelijk behandeld (door Axa)

FlyingFonz en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina