Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag voor de 3e keer gebeld met American Express om mijn kaart “op te zeggen”. Mevrouw vertelde me dat ze een systeem hebben waar ze kunnen zien of ze een verlengingsbonus kunnen aanbieden. Bij mij was dit dus niet het geval (best apart want mijn spend is ruim 15k). Hebben jullie nog tips?
     
    Matthijs1311 vindt dit leuk.
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Opzeggen, kan zijn dat je dan terug bellen na een paar weken met een aanbod.
     
  3. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Morgen weer bellen. De ene medewerker is de andere niet.
     
  4. SallySpectra

    SallySpectra Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Ik kreeg na 3x bellen ook geen aanbod. Heb ze later gevraagd waarom anderen wel wat krijgen en hoe dat dan in elkaar zit.
    Ze krijgen inderdaad bij elke klant te zien of ze hun iets kunnen aanbieden. En dat ligt aan de spend, betaal historie, hoe lang je al klant bent en nog een aantal andere factoren die ze me niet vertelde.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Aanbod om platinum kaart te verlengen (+/- 35k spend):
    150 EUR korting of
    20k miles + 3 mnd dubbele miles of
    downgrade naar silver + 10k miles of naar basic + 5k miles

    Gevraagd om hele bijdrage van 600 EUR te laten vallen, dat was niet mogelijk, max korting van 300 EUR. Ook de 20k miles kreeg ik er niet bij. Dus die korting maar geaccepteerd.
     
  6. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik krijg al maanden (denk ondertussen wel een jaar) geen promotie emails waardoor ik dus alle concertaanbiedingen, maar ook het KLM Open, misloop.
    Heb nu aangegeven dat ik in november mijn kaart moet verlengen maar dat ik er ernstig over twijfel om op te zeggen.

    Vind het echt belachelijk hoe ze hiermee om gaan. Ik heb al vele malen gebeld maar iedere keer krijg ik smoesjes.

    Dit is kennelijk heel moeilijk voor AMEX om te fixen en naar ik begreep hebben meer mensen hier last van.Ik ben erg benieuwd of dat zo is.
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik krijg geregeld promotie mails van AMEX. Vanmorgen nog één over korting bij Oger.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat bedoel ik...wrijf het er maar in ;)
     
    FBR89, FlyingFonz en Carel1 vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik geef met alle plezier jouw emailadres door voor mijn account, want ik probeer me al een tijdje uit te schrijven. Het enige wat ik krijg zijn die reclamemails voor events of dure kleding die op geen enkele manier aansluiten bij mijn behoefte (welcome lifestyle service Amex!) en een maandelijks verzoek om geld over te maken.

    Beide mag je hebben ;)
     
    Thijsk, Melchior, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    haha inderdaad; ik voel mij steeds meer een saaie l*l worden omdat ik niet in ga op de aanbiedingen van Eric Clapton, Tina Turner the musical, Celine Dion world tour, Halsey, etc. ;)..
     
  11. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik vond het wel serieus jammer dat ik niets vernomen heb over het KLM Open. Sommige concerten hoef ik ook niet per se naartoe Haha
     
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    KLM Open heb ik alleen via Flying Blue ontvangen volgens mij, niet van AMEX.
     
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Reden genoeg om dat ding op te zeggen lijkt me!
     
    FBR89, Melchior en RobertFB vinden dit leuk.
  14. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Goedemiddag allemaal,
    Ik heb een vraagje. Ik wil een FB Gold aanvragen (of liever nog platinum, maar hoewel het nergens meer op de site te vinden is, heeft die volgens mij een voor mij te hoge inkomenseis). Ik heb laatste jaar gezien dat mensen de kaarten wat minder positief waarderen dan een tijd terug, maar ik heb op dit moment geen creditcard en wil er wel eentje met xp en miles als bonus. Overige voordelen van de FD Gold zie ik niet echt, alleen op de platinumkaart is de reisverzekering van een niveau (of zelfs hoger) dan normale doorlopende reisverzekeringen.

    In september was er een redelijke aanbieding voor Gold met volgens mij 50% korting en 15k miles, maar die is verlopen. Kon daar geen gebruik van maken omdat alle XP´s bij het behalen van m´n goldchallenge gereset zouden worden.

    Nu heb ik twee vragen? Werkt het om Amex te bellen en te vragen naar de oude aanbiedingen met het verhaal dat je anders wel wacht op de volgende aanbieding? Als ik op referal links van leden klik kom je nog bij oude aanbiedingen terecht (zoals 1ste jaar gratis en 10.000 miles). Werken die oude links nog?

    Bij voorbaat dank!!
     
  15. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoi BSS,

    De huidige actie via de referrals voor een FB AMEX Gold card is idd 10.000 FB Miles, 30 XP en het eerste jaar gratis.

    De FB AMEX Platinum is via de referrals het eerste jaar 300,-, met 20.000 Miles en 60 XP.

    De inkomenseis is volgens mij niet echt hard.
    Oude links of acties zijn niet meer van toepassing.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2019
  16. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Hi BSS,

    De gold card is voor meeste mensen ook voldoende en het is erg persoonlijk of je de extra kosten van de platinum kaart kan laten opwegen tegen de voordelen.
    Verder heb ik in een soorgelijke situatie gezeten en heb ik toen AMEX gebeld of ik de oude aanbieding kon krijgen. Dit kreeg ik helaas niet... Je kan het echter altijd proberen! Oude links werken overigens niet ;)

    Ik hoor het graag als ze toch oude aanbiedingen honoreren.
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    De verzekeringen op de Platinum card zijn hoger en bovendien is je huurauto verzekerd. Dat was voor mij de reden om van Gold naar Platinum te gaan, die extra jaarbijdrage haal ik met gemak terug doordat ik geen extra verzekering hoef af te sluiten.
     
  18. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Dit zegt AMEX over de aanvullende autohuurverzekering bij de FB AMEX PLATINUM card:
    Deze verzekering dekt vrijwel alle aanvullende verzekeringen die het autoverhuurbedrijf u aanbiedt, zoals de 'collision damage waiver' of de 'theft protection'. Deze vergoeding geldt alleen als het autoverhuurbedrijf u toestaat om deze aanvullende verzekeringen niet bij de huur van de auto af te sluiten en wanneer de autohuur is betaald met de Platinum Card.
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Mee eens. Afgelopen zomer was de aanbieding via een referral een gratis FB Gold en 20.000 miles. Ik zou zeker even AMEX bellen en hiernaar verwijzen.
     
  20. BSS

    BSS Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Dankjullie wel voor de snelle reactie. Ik kan vanwege de verzekering platinum proberen, maar volgens mij zijn ze kritisch op minimuminkomen ongeacht of je altijd netjes betaald. Een paar jaar terug wilde ze geen Platinum geven vanwege inkomen maar wel Gold. Heeft iemand de precieze inkomensvereisten voor de FB Platinum kaart?

    20.000 voor Gold en gratis kaart is veel beter dan de meeste aanbiedingen, toch?
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2019

Deel Deze Pagina