Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat was afgelopen zomer de aanbieding. In het verleden is er wel vaker zo een aanbieding geweest.

2. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    60k is het laatste wat ik ben tegengekomen. Heb echter bij upgrade van gold naar plat geen inkomen aan hoeven tonen. Betaalhistorie zal voldoende geweest zijn, denk ik. Zou een optie kunnen zijn, eerst gold en na 6 maanden upgraden. Levert je ook 2x bonusmiles en XP’s op.

3. BSS

BSS Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Goede ideeën allemaal, bedankt. Ik zal van de week bellen met voorstel om 20.000 miles en een jaar gratis Gold te ontvangen n.a.v. de actie van augustus/september. Als ze het niet willen is er de ondergrens van de huidige referal van 10.000 en een jaar gratis, als ze niets interessants bieden maak ik gebruik van een van jullie referal links.

Groeten,
    Berent

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    En anders.. even wachten. De referralaanbiedingen wijzigen regelmatig en de XPs worden doorgaans snel bijgeschreven. Als je die niet morgen nodig hebt, rustig afwachten :)

5. Rutger

Rutger Silver Tier

Leuk Bevonden:
    191
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb even terug gekeken in de e-mail box. In 2017 kwam er eind september nog een 20k punten actie. In 2018 kwam er eind november een 22k punten actie.

Ik vermoed dat er dit jaar ook nog wel een actie aan zit te komen, met meer dan 10k punten, voor het einde van het jaar.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Mijn advies: bellen voor de 20.000 punten aanbieding (denk niet dat je hem krijgt) en anders enkele weken wachten als je de kaart niet perse nodig hebt en/of geen grote aankopen hebt gepland de komende weken. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze voor het eind van het jaar de referral bonussen verhogen :)

7. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Over de inkomenseis: die is voor platinum 63.000 euro bruto per jaar. De ledenservice geeft aan dat dit een hele harde eis is, maar als je dan met de financiële afdeling praat, dan valt dat wel weer mee. Kwestie van proberen. In een grijs verleden heb ik voor mijn 1e platinum kaart aangegeven dat ik nog onder in mijn carrière zat en dat het inkomen met een paar jaar dus wel aan de eisen zou gaan voldoen. Dat is daarna nooit meer gecontroleerd.
    Wel is het zo dat de hoofdkaarthouder dit inkomen moet hebben, een gecombineerd inkomen zou hier niet aan de eisen voldoen.

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb mijn kaart nog aangevraagd bij de heren op Schiphol en die vullen op hun tablet je gegevens in. Daarbij suggereerden ze vanalles, in mijn geval ging dat zo: "inkomen, ik vul 100k in gezien uw beroep". Tot zover de inkomenscheck ...

Johan10, Daeni, Boudewijn en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Idem bij mij. Op Schiphol de gold aangevraagd en het inkomen werd voor mij ingevuld. Later bij upgrade naar plat nooit meer een vraag gehad over inkomen.
    Wsl was die ingevulde waarde genoeg :D

10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb circa 10 jaar geleden gebeld om een kaart aan te vragen. Toen werd er wel naar inkomen gevraagd, maar niet naar een bewijs.

11. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie in mijn account dat het weer mogelijk is om iemand uitnodigingen met de welkom bonus van 20k miles.

lloydje33, Nelfrikandel en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat zie ik bij mij ook. De oude actie weer, 20000 miles en een jaar gratis. Vreemd dat AMEX daar niets over heeft gemeld.

lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  13. BSS

BSS Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    O, dat is interessant. Maar misschien ga ik als ik in Amsterdam ben even langs de Amex reps, die staan ook landside toch? Ik vind het wel een voordeel als ze een riante schatting van het salaris doen, want anders wordt de upgrade naar platinum hem niet over een half jaar :p

14. MartinR

MartinR Silver Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Net weer contact gehad met AMEX om de verlenging van mijn (FB) GOLD card.

Aangegeven dat ik niet tevreden ben met mogelijkheden tot gebruik van de kaart in NL en dat ik de jaarlijkse bijdrage te hoog is voor de kaart

Volgende was het aanbod (na lang praatje):

1. 125 euro terug, dus jaarlijkse bijdrage maar 35 euro
    2. 20.000 punten voor de verlenging met nog een jaar

Optie 1 gekozen

Nelfrikandel vindt dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De mannen van AMEX staan sinds circa 2 maanden helemaal niet meer op Schiphol. De balie landside wordt nu door een ander bedrijf gebruikt en airside herinnert alleen een reclamebord van AMEX nog aan hun aanwezigheid.

Laatst bewerkt: 24 okt 2019
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  16. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Viel mij ook al op vorige week. Alleen al om het werk zou ik het niet doen :D. Ik zou me telkens zo bezwaard voelen.

De kleine referral bonus heeft maar kort geduurd.. Ook niks van ontvangen per mail. De huidige 20.000 maakt het iets interessanter.

17. Peter14

Peter14 Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Er is nu weer een 20k punten actie voor de Amex Flying Blue Gold creditcard en 1e jaar gratis

18. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    En ook weer in je Amex profiel te vinden:
    Schermafbeelding 2019-10-25 om 09.42.02.png

19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De laatste actie is geëindigd op 28 augustus. De nieuwe tijdelijke actie is wel heel stil gestart, in het verleden maakte Amex er meer werk van. Ook is er deze keer weer geen einddatum genoemd. Vorige keer was dat wel het geval, alhoewel de einddatum later weer met een paar weken is verlengd.

Arjan69 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. searcher

searcher Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    En moeders de vrouw maar weer her geïntroduceerd

Johan10 en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina