Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    And you can always downgrade from gold to silver after half a year, that’s free of charge.

Sebas vindt dit leuk.
  2. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Also, what I read from others: just give 'm a yearly call to discuss the cost. Most likely they will offer a discount or additional miles. And if not, you can still go back to Silver at that point in time. If planned well, you will most likely always have gold and never pay more than should you have the silver card.

3. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Voor het eerst een KLM package deal genomen voor een weekendje Barcelona (met 150,- korting via Airmiles). Voor deze reis krijg je tijdelijk ook extra FB miles, zie (Extra FB Miles bij package deal)

Aan het eind van de boeking mogelijkheid tot betaling met creditcard: Visa en Mastercard geen transactiekosten, Amex €4,25 (!!) ......

4. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43

Inderdaad vrij bizar, zelf ook verrast eerder deze maand toen ik de extra kosten zag. Blijft toch jammer dat er geen MasterCard branded kaart is zoals in België.

5. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb geklaagd bij de klantenservice en krijg nu de gemaakte kosten teruggestort :)

6. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    De hele 4,25 euro?? :eek:

Was dit Amex of Airtrade klantenservice?

Daan3 vindt dit leuk.
  7. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    :cool:
    De Airtrade klantenservice (KLM gaf niet thuis.... packagedeal is niet van ons)

8. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Groot nadeel is wel dat je de xp dan pas weer 12-13 maanden na de downgrade ontvangt. Ik heb zelf 8 maanden de platinum kaart geprobeerd en vind een downgrade hierdoor niet heel effectief. Heb dus besloten de kaart maar helemaal op te zeggen.

9. flexion

flexion Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

Even een korte vraag. Hij zal vast al een keer beantwoord of besproken zijn, maar kan het niet terugvinden in het forum. Heb sinds kort ook de amex platinum. Welk programma is het meest rendabel om je rewards punten in om te zetten. Twijfel tussen flying blue of hilton honors punten. Of is er nog een rendabelere manier om ze te verzilveren?

Alvast bedankt voor de hulp

10. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Vooral even kijken waar je de punten voor wilt gebruiken. Promo awards zijn af en toe aantrekkelijk bij KLM, bij BA zijn awards over korte afstanden soms heel interessant maar dan vooral in andere regio’s.

Hilton heeft bijna altijd een actie lopen waarbij je 100% bonus krijgt als je punten koopt. Dan kosten ze ongeveer 0,5c per point.

Even kijken wat je er graag mee wilt doen, trip in BC, upgrade, een economy ticket dat normaal duur is in cash of overnachtingen..

11. sossienl

sossienl Newbie

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Amex FB Platinum weer verlengd: €430 korting en 3 maanden 2x Miles voor spend

12. Nelfrikandel

Nelfrikandel Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Netjes! Bij welke spend?
    Hoe is de korting tot stand gekomen, is het toevallig dat je nu de Gold bijdrage betaalt of het hier over gehad?

13. sossienl

sossienl Newbie

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Mijn spend is aardig hoog, dus had een goede positie. Al jaren Platinum kaart houder. Vooral uitgelegd - en dat is ook zo - dat de kaart me weinig brengt. Behalve de 60xp per jaar die dit jaar goed uit kwam, en P42

14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Interessante vraag, want je kunt veel kanten op met je Amex punten (voor de meelezers: dit gaat om de Membership Rewards punten uit de classic cards).

The Points Guy is een Amerikaanse travel blog, met tegenwoordig een paar medewerkers in Londen, dus iets meer Europese info. Ze maken elke maand een waardering van punten in loyaliteitsprogramma's. Houd er rekening mee dat je als Europeaan soms niet in aanmerking komt voor bepaalde promo's, waardoor de waardering anders kan uitpakken, maar voor Flying Blue en Hilton kom je een heel eind. Amex punten zijn meteen de instinker, want we worden keihard genaaid als Nederlanders: je krijgt aanzienlijk veel meer punten per $ uitgegeven met een US Amex, dan punten per € uitgegeven met een NL Amex en ook het overzetten naar Flying Blue levert je met een US Amex veel meer op dan hier (1000 Amex punten = 1250 FB miles in de US en 800 FB miles in NL). Helaas.
    Het overzicht staat hier.

TPG Flying Blue value = 1.2 $ct / mijl
    TPG Hilton Honors value = 0.6 $ct / punt

1000 MR punten = 800 FB mijl = 9.60 $
    1000 MR punten = 1000 HH punten = 6.00 $

Maar de afweging kun je zelf het beste maken op basis van je spaardoel. Dit zijn algemene cijfers en als je het forum hier leest, zie bijv. je dat het erg goed zoeken is om 0,01 € per Flying Blue mijl te krijgen - tenzij je het prima vindt om je zuurverdiende mijlen in te zetten voor een hele random trip in je eentje naar de middle of nowhere, maar de vraag is dan of de mijlen nog een financiële waarde vertegenwoordigen, gezien je die trip anders nooit gemaakt zou hebben.

Nelfrikandel vindt dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In het algemeen ben ik het met je eens. Toch zijn er soms aanbiedingen die aanmerkelijk meer opleveren. Vorige week ben ik samen met echtgenote naar Toronto gevlogen in Business Class voor 128.000 miles en € 845. Had ik dat anders ook gedaan, nee maar het was wel een hele leuke reis.

Nelfrikandel vindt dit leuk.
  16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    En als je die 128.000 miles vanuit MR had gebruikt voor HHonors punten ipv Flying Blue, had je er 5 nachten voor in het DoubleTree hotel kunnen slapen met 2 personen en voor de 845 euro twee KLM retourtickets Economy kunnen kopen. Of natuurlijk 2 weken kunnen slapen op een goedkopere locatie..

17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ja klopt, maar wij wilden graag nog een keer op het upper deck van de 747 vliegen en als ik dat had moeten betalen was ik 9400 euro kwijt geweest.

18. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    #offtopic Mochten anderen nog eens upperdeck 747 willen vliegen: retourtje Curaçao is vaak te vinden voor net boven de 1500 euro retour.

lloydje33 vindt dit leuk.
  19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Toronto kon ook goedkoper als er minstens een week tussen heen- en terugreis is. Dat geldt voor alle vluchten.

lloydje33 vindt dit leuk.
  20. THino

THino Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Iemand een idee hoeveel FB platinum status waard is? Ik heb de Amex Plat, maar gebruik m amper (woon in t creditcard paradijs USA). Vandaag gebeld en kreeg 50 euro korting. Ik zie wel eens voorbij komen dat de platinum for 2 aangeboden wordt, wellicht goede manier om wat terug te verdienen...

Deel Deze Pagina