Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. wgztan

wgztan Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand anders ook dit meegemaakt?

Gaat om Amex FB Plat

11/11 aangevraagd
    14/11 kreeg reactie dat het op goedkeuring wacht
    18/11 kaart in huis (yay!) maar geen verdere bericht van goedkeuring.

Ook nog wat vreemd tijdens eerste boeking KLM Via KLM app:

BC KLM KUL-CGK geboekt maar bij afrekening komt valuta commissie (kan alleen EUR kiezen en geen MYR) bij en boeking toeslag (omdat het amex was!). Na heen en weer bellen zei KLM/Flying Blue geen idee wat dat was maar vast een AMEX problem. AMEX zei hoort niet zo te zijn gezien FB Amex, dus terug gestort. Amex geeft aan dat misschien omdat via het KLM app geen mogelijkheid tot aangeven dat het AMEX FB betaling is. Dus bij andere ticket geprobeerd via website...en ja daar krijgt je dus geen extra toeslag.

Kreeg wel geld terug na heen en weer bellen maar misschien willen dat anderen dit weten?

2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bij betalen van een KLM boeking met een FB Amex horen er geen kosten in rekening te worden gebracht.

3. wgztan

wgztan Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Mee eens.
    Anders heeft Amex FB geen zin boven een andere kaart. Maar goed dat moet KLM/FB dus beter uitleggen aan eigen klantenservice. KLM/FB wijzen alleen maar naar Amex als probleemeigenaar... :(
    Ik wacht nu op terugstorting van Amex.

4. Roger

Roger Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Hi, ik ben net nieuw op het forum en overweeg om een Amex FB Gold card te nemen. Verwachten jullie nog iets beters dan de huidige referral aanbieding met Black Friday? Ik kan iig nog wel een dagje wachten. Verder help ik graag 1 van jullie met een referral, weet alleen niet of er iemand is die het "extra kan gebruiken"

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  5. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    ik verwacht niets van Amex omtrent Black Friday helaas... Succes en nogmaals welkom op IF! Er zijn hier zat mensen met een linkje in hun handtekening voor referrals :)

Sebas vindt dit leuk.
  6. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Beste deal in het verleden is 22k welkombonus geweest maar verwacht deze niet zo snel terug. 20k Miles op dit moment is al het dubbele miles dan normaal. Zoals Goldenzoon14 al zegt zijn er genoeg referrals te vinden op het forum.

7. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Je krijgt inderdaad verder geen bericht van Amex, de kaart en de brief met pincode komen opeens in de brievenbus

De huidige actie met 20.000 punten is waarschijnlijk de beste optie. In het verleden was het een keer 22.000 maar zal niet voor Black Friday aangepast worden. Als ze iets met Black Friday doen is dat hopelijk een actie voor een betaling met de kaart, maar dat is even afwachten.

Er zijn genoeg links te vinden, bijna iedereen kan ze waarschijnlijk ‘goed’ gebruiken:)

Laatst bewerkt: 21 nov 2019
  8. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Is er eigenlijk een maximum aan miles dat je via referrals kan krijgen? Ik heb er 1tje dit jaar, maak mij geen zorgen, meer uit interesse.

9. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Maximaal 175k miles per jaar kan je ontvangen uit referrals

FlyingFonz en Sebas vinden dit leuk.
  10. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Toch maar eens vrienden gaan aansporen om er een te nemen dan :D

Frankb vindt dit leuk.
  11. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    woe, had maximaal 3 per jaar verwacht ofzo. Dat tikt wel lekker aan! Iemand ooit in de buurt gekomen van zoveel referrals?

12. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Waarom de Amex FB Gold? Denk goed na of het voor jou rendabel is. Mocht je niets met SkyTeam doen, dan is de reguliere gold wellicht handiger (daar spaar je inplaats van FB Miles, membership rewards points die je ofwel kunt inwisselen voor euro's terug bij de aankoop van producten, of een scala aan andere miles voor hotels en/of vluchten).

Zoals hierboven ookal gesteld, ik verwacht niet dat Amex nog iets bijzonders gaat doen met Black Friday, gezien het huidige aanbod al veel royaler is dan wat het in andere maanden was. (vergeet ook niet dat Amex Nederland compleet anders is dan het Amex product dat wordt aangeboden in Duitsland, Verenigd Koninkrijk of de Verenigde Staten, qua promoties is het in Nederland gewoon een stuk schraler).
    Voor zover ik weet zit niemand op het forum al aan de max, dus je keuze is reuze :)

13. Roger

Roger Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    ja ik heb nog een klein stapeltje FB miles die bijna vervallen, op deze manier kan ik ze verlengen. Ik verwacht komend jaar wel weer met KLM te vliegen en mogelijk ook vaker als ik wat actiever op zoek ga naar interessante deals.

Frankb vindt dit leuk.
  14. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Je kunt ook een hotelovernachting boeken, een auto huren of iets anders doen waardoor je miles weer geldig blijven. Zolang je activiteit in je miles hebt, blijven ze beschikbaar.

Mmmh, beetje dubieus trouwens.

Je miles worden inderdaad wel verlengd bij uitgaves van de CreditCard. Ik weet alleen niet of dat meteen is na goedkeuring van de CC, of pas nadat het eerste afschrift is gedaan en je miles zijn bijgeschreven. Verlopen je huidige FB miles binnen 1 maand? Ik zou nog even contact opnemen met KLM/FB met betrekking tot dit.

15. Roger

Roger Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    ik heb nog wel even, maart volgend jaar. Maar verwacht pas daarna weer te vliegen.

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Gelet op de reacties denk ik dat iedereen de extra miles kan gebruiken. Als je zeker weet welke Amex je wilt hebben, zou ik niet te lang wachten met aanvragen. De actie is tijdelijk en hoewel er op dit moment geen einddatum bekend is, kan het zo zijn afgelopen.

17. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Je kan ook het FB online shopping portal gebruiken. ** Zie reactie hieronder, dit hebt niet met het verlengen van de geldigheid **

https://earnonline.flyingblue.com/en/

Bij een aankoop op internet via deze site en je hebt een aantal miles erbij. Alleen even opletten wanneer de promotie met +/-20.000 miles zoals nu er weer komt mocht je de amex uitstellen, die zal dan ergens begin volgend jaar weer zijn.

lloydje33 vindt dit leuk.
  18. Roger

Roger Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Als je mij bedoelt, dan nee ik heb geen flyertalk account...

19. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Met dat shoppingsportal moet je opletten. Hier ontvang je weliswaar wel miles mee maar verlengt niet de geldigheid van de al bestaande miles. Dit geldt oa ook voor omzetten e-rewards en hotelpunten. Het verlengen is echt alleen met een vlucht of de AMEX.

Sebas vindt dit leuk.
  20. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Haha nee ik bedoelde @Carel1;) Daar ooit 5-6 jaar geleden een keer een klm voucher weggeven via FlyerTalk aan iemand deze naam. Blijf toch benieuwd of het dezelfde persoon is en of die hem toen gebruikt heeft.

arjen05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina