Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Zo, eerste poging van dit jaar weer geprobeerd om te verlengen, zag de jaarbijdrage namelijk al weer afgeschreven. Wordt teruggebeld met een mooi aanbod. Misschien goed om weer te delen met elkaar waar ze mee komen?

    Dus als voorbeeld:
    ----
    Kaart: Platinum
    Bijdrage kaart: 300€ (€300 korting)
    Miles: 30K
    Overig: 3 maanden driedubbele punten
     
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Goed voorbeeld doet volgen...
     
  3. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    " Wordt teruggebeld met een mooi aanbod."

    Moet natuurlijk zijn:

    " ik word nog teruggebeld met een mooi aanbod."

    Daarna zal ik het zeker plaatsen, maar wat is jouw aanbod @RobertFB ?
     
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Het gebruikelijke 20.000 miles en drie maanden dubbele punten
     
  5. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Zijn er hier mensen met een hoge spend die Platinum voor de prijs van Gold hebben gekregen? Dat zou ik nog wel de moeite vinden (ook voor de voordelen rondom autohuur).
     
  6. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ja, dat ben ik inderdaad ook op Flyertalk. Kan ik mij nog goed herinneren, was een voucher van € 50. Ik heb de voucher zeker gebruikt, ik weet niet meer voor welke vlucht. Nogmaals mijn dank @Sebas.
     
    Sebas en FlyingFonz vinden dit leuk.
  7. Hulstenaar

    Hulstenaar Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen vrijdag nog maar weer eens met AMEX gebeld. Na 4 maanden nog steeds niet gelukt om Pt42 over te zetten van mijn vrouw naar mijn dochter. "Het ligt niet aan u. Er is een technisch probleem tussen AMEX en KLM waar wij niets aan kunnen doen!" U hoeft niet meer te bellen, wij laten het weten wanneer het probleem is opgelost. Nee, wij kunnen ook manueel niets in gang zetten. Wat een afgang.
     
  8. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ging snel, dinsdag kaart aangvraagd en zat vrijdag bij de post. Degenen die ik de referal had gegeven had ook meteen de miles bijgeschreven gekregen.
     
  9. Wes

    Wes Blue Tier

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Even een ander vraagje, als je je XP bij hebt geschreven gekregen en daarna de kaart opzegt gaan ze natuurlijk wel je jaarbedrag terugstorten naar rato, maar toch niet je XP terughalen?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Correct.
     
    Wes vindt dit leuk.
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Moet je geen 3 maanden wachten? Of is dat alleen bij upgrade?
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Als het om een nieuwe kaart gaat kun je pas na 6 maanden up- of downgraden (helemaal annuleren durf ik niet te zeggen bij nieuwe kaart), bij je jaarlijkse verlenging kun je de kaart na ontvangst van XP opzeggen en dan krijg je jaarbedrag naar rato terug.
     
    FlyingDutch, Wes en Daan3 vinden dit leuk.
  13. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Op het terugbetalen blijkt wel een termijn van zo'n 60 dagen te zitten. Kreeg van de week een brief met die mededeling en de suggestie mijn laatste betaling te storneren en het gecorrigeerde bedrag over te maken als ik het eerder zou willen hebben.
    Ga ik niet doen, zo'n groot bedrag is het niet.
    In dit geval heb ik mij FB Plat van mijzelf naar mijn vrouw overgezet als hoofdkaarthouder en dat is dus eigenlijk opzeggen en een nieuwe aanvraag. In ons geval kan zij de XPs beter gebruiken dan ik.
     
  14. 7Dave

    7Dave Guest

    Ik heb deze ervaring niet. Juist omgekeerd. Ik word juist gevraagd vooruit te betalen nog voordat de maand over is. Lid sinds April 2019. Laatste 2-3 maanden de kaart pas echt gaan gebruiken en teleur gesteld met de Platinum dienstverlening. Ook de trage verwerking van betalingen (Vrijdag pas op Woensdag verwerkt). Mastercard Black/ICS accepteert iDEAL en direct verwerkt.
     
  15. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Dit gaat niet zozeer over uitgaven (dat gaan bij mij per automatische incasso, en ja, maanden bij Amex lopen soms vreemd, bij mij van 23->23e), maar over de jaarbijdrage, die ik uiteraard vooruit betaald heb. Na opzeggen moet ik naar rato terug krijgen, en dat duurt 60 dagen.

    Hoe men bij Amex betaling verwerkt maakt me niet zo uit, zolang ik geen rente hoef te betalen is dat niet mijn probleem. Mag ik vragen waarom je het wel een probleem vindt?

    Platinum dienstverlening vond ik ook ruk, maar mijn Centurion RM is fantastisch.
     
  16. 7Dave

    7Dave Guest

    Ik ben ook een voorstander van geen rente betalen. Mijn betalingen lopen echter handmatig. En de trage transactie verwerking word een probleem wanneer het maandlimiet voor het einde van de maand bereikt wordt. Sinds ik de kaart actief ben gaan gebruiken komt dit voor. Als AmericanExpress op Vrijdag de kaart blokkeren, en ik per direct het volledig bedrag afbetaal kan ik pas Woensdag weer gebruik van maken van de kaart. Dat werkt gewoon lastig.
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dan zou ik als ik jou was er een telefoontje aan wagen en de limiet laten verhogen.
     
  18. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad. Overigens dacht ik altijd dat er geen limiet was, ik heb er in elk geval geen.
     
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat dacht ik ook altijd. Tot ik een keer gebeld werd door Amex met de mededeling dat ik tegen m'n limiet aanzat en of 2k nog wel genoeg was tot de volgende periode. Blijkbaar is er geen vooraf bepaalde bestedingslimiet. Je kunt online ook eenvoudig checken wat je nog kunt uitgeven: https://global.americanexpress.com/account-management/check-spending-power (en wat meer info omtrent je limiet).

    Edit: ik vulde hier niet 50k en die werd niet goedgekeurd. :(
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Leuk zo'n tool. 50k vonden ze bij mij ook niet goed. :D
     

Deel Deze Pagina