Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ik weet niet wie het deze keer is maar aan degene die via mijn link de Flying Blue American Express Gold kaart heeft aangevraagd: Bedankt :p!!
     
  2. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Lang geleden dat ik wat bij Eventtim besteld heb. Ook hier kon ik met Amex betalen. Geen toeslag. Volgens mij is dat bij ticketmaster wel anders. Hoewel ik daar tot nu toe via de voorverkoop heb gekocht voor Amex houders dus dan moet je wel met Amex betalen.

    Kadootje via Happy Socks kon ook mooi met Amex.

    Toch weer wat miles verzameld.
     
    lloydje33, Carel1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. Acceptatie van Amex is inderdaad steeds beter aan het worden. Maar nog wel beperkt helaas.

    Sprak een keer een AH manager en vroeg van waarom geen CC accepteren. Werd op gezegd dat er geen animo voor is. Nu 2 jaar verder en Jumbo ondersteunt Amex. Kom nauwelijks meer in de AH:)
     
    Roberto, Thijsk, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    In Arnhem kan je tegenwoordig ook bij de Breng (busvervoer) betalen met Amex. Inderdaad echt jammer wat betreft de AH. Ik doe nu alleen nog maar boodschappen bij de Jumbo. Alhoewel in Zevenaar kan je nog steeds niet betalen met de Amex bij de Jumbo.
     
  5. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Hi Roberto, klopt. Bepaalde Jumbo's in Arnhem wel. In Zevenaar is de AMEX acceptatie bijna 0% :(
     
    Roberto vindt dit leuk.
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Kreeg je je kaartbijdrage nog terug over de maanden die je nog tegoed had? Zit eraan te denken om naar FB platinum te upgraden en dan na 6 maanden weer terug te gaan naar gold of silver. Krijg je dan die 300 euro nog terug of kan je daarnaar fluiten?
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bij een upgrade krijg je wat je voor dat jaar teveel betaald had terug en gaat je nieuwe jaar voor je platinum in. Betekent dus ook dat je moment van bijschrijven XP’s wijzigt naar het moment dat je upgrade ingaat.
     
  8. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb mijn annulering gedaan exact 30 dagen voor de jaarlijkse verlenging, maar ik verstond van de medewerker wel dat je in andere gevallen een percentueel bedrag terug krijgt

    Update: Blijkbaar heeft de kaart net vóór het afsluiten nog wel de jaarlijkse 60XP getriggerd. Afscheidscadeau na 5 jaar kaarthouder geweest te zijn, sympathiek van ze
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2019
    Johan10 en r0gerthis vinden dit leuk.
  9. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Vraagje; Als je KLM/AF tickets koopt en extra miles krijgt dmv de FB gold of platinum kaart, wat gebeurt er als je de tickets refund? Moet je die miles dan ook weer inleveren cq. worden die van je account gehaald?
     
  10. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Als het bedrag weer wordt gecrediteerd op je kaart dan zullen de punten ook weer worden gecrediteerd lijkt me.
     
  11. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Lijkt mij ook ja, maar halen ze die dan ook van je FB account af of ga je in de min en moet je dat weer compenseren met Amex uitgave? Iemand wel eens in de gaten gehouden?
     
  12. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Je komt dan in de min qua miles bij Amex. Dit wordt niet afgeschreven van je Flying Blue account.
     
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dusss, eerst voor tienduizenden euro's aan tickets kopen. Vervolgens je kaart opzeggen en daarna je tickets laten refunden. :D
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2019
    r0gerthis vindt dit leuk.
  14. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Haha, die gedachte was wel de oorsprong van mijn vraag.. maar ik heb hem voorlopig nog nodig ;)
    Moet je trouwens wel zorgen dat die refund plaats vindt voor de kaart wordt opgeheven, of zelfs voor het wordt afgeschreven.. Maarrrr.. dit moeten we niet aanmoedigen natuurlijk!
     
  15. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Thanks!
     
  16. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Deze week gebeld over mogelijk opzeggen Gold card en een aanbieding gekregen om te blijven van 20.000 punten en 3 maanden dubbele miles. Het alternatief was 75 korting op de jaarlijkse bijdrage.
     
  17. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Klopt. Dat heb ik recent gehad. Een creditering van 79,95 euro heeft er voor gezorgd dat ik over de maand maart geen enkele mile heb ontvangen terwijl ik verder nog 236 euro heb betaald die maand met Amex. Dan wordt blijkbaar geen enkele mile over geboekt. Ik ga er vanuit dat het in april wordt gecorrigeerd.
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik vind het vreemd dat je helemaal geen miles hebt ontvangen en zou even met de ledenservice bellen.
     
  19. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Dat heb ik dus gedaan vorige week omdat ik niets had over maart en hun verklaring was dat ik niets kreeg omdat ik in de min stond. Ik wacht april af en als ik dan miles mis over maart, dan bel ik nogmaals.
     
  20. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand tot wanneer het huidige introductie aanbod loopt? Ik ken wel mensen die interesse hebben in de kaart maar die wachten tot er een betere deal is.
     

Deel Deze Pagina