Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb de uitnodiging ook gekregen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Dat is precies wat ik wilde weten! Dank!
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  3. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Net zoals @Carel1 ook de uitnodiging ontvangen. Niet aangemeld, zou mezelf alleen maar kwellen door te gaan, of zelfs teveel in de verleiding brengen om een aankoop te overwegen :rolleyes:....

    On another note, degene die mijn link heeft gebruikt om de AMEX-kaart aan te vragen, héél erg bedankt voor de miles :D!
     
  4. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Uitnodiging ook gehad, en overnacht toevallig 18 op 19 mei in Okura ivm diner in Ciel Bleu. Heb me wel voor de middag aangemeld, even kijken kan geen kwaad!
     
  5. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Je kan nu ook bij meer dan de helft van de HEMA winkels met American Express betalen :)
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Bonussen van de amex kaarten blijven een beetje achter tov voorgaande jaren, vaak minimaal 12k tot zelfs 20/22k met Gold.

    Zou Mei iets moois brengen?
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik hoop het ook, maar volgens mij kun je er niets over zeggen. Het kan 10k blijven, 20k worden, maar de bonus kan ook 5k worden.
     
  8. Netel

    Netel Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ben hier beetje aan het rondlezen. Maar zijn nogal wat pagina's over dit onderwerp. Zie dat sommige mensen niet in één keer gold card nemen maar eerst Silver.

    Mijn conclusie nu:
    • Eerst via referral aanbieding Gold jaar gratis doen.
    • Daarna opzeggen of omzetten naar Silver.
    Is dat een goed idee of mis ik een betere optie? Het initiële uitgavebedrag haal ik wel omdat ik zodra ik de kaart heb waarschijnlijk voor redelijk bedrag aan klm tickets boek.
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt ook eerst Silver nemen (via een referral 1 jaar gratis en 5000 miles) en dan na 6 maanden upgraden naar Gold.
    Direct gaan voor Gold via referral is1 jaar gratis en 10000 miles.
    Silver geeft bovendien 15XP en Gold 30XP.
     
    Netel vindt dit leuk.
  10. Netel

    Netel Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Thanks! Dus als ik het goed begrijp krijg je dan eerst die 5000 miles en 15XP en dan na 6 maanden 30xp extra, 10000 miles erop en zes maanden langer gratis? Of is dat niet hoe het werkt.
     
  11. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik probeerde te zoeken via de site of dat ook voor 'mijn' Hema geldt maar kon dat niet vinden. Er zou een lijstje moeten zijn waar je kan zien voor welke filialen het geldt.

    Net een reguliere aankoop gedaan voor ticketmaster met Amex zonder toeslag ivm betalen via Amex.
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als je een upgrade doet van FB Silver naar FB Amex via de Amex site krijg je op dit moment 12000 miles, maar betaal je wel de kaartbijdrage van € 170.
     
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Nee, de 1e kaart is gratis (Het eerste jaar). Als je upgrade betaal je de kaart wel (170 euro/jaar voor gold).
    Als je dus een gratis kaart met zoveel mogelijk benefits wilt, kun je het beste Gold pakken. Heb je 170 euro over voor de kaart, dan kun je extra punten (5000) en XP (15) scoren als je upgrade van silver naar gold.
     
    Netel vindt dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Zet even voor jezelf het verschil in kosten, miles en XP op een rijtje en kijk welke kaart heg beste bij jou past. Neem ook mee dat je bij een FB Gold meer miles spaart per uitgegeven Euro en dat de verzekering uitgebreider is dan bij Silver.
     
    Netel vindt dit leuk.
  15. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Mijn ervaring is dat Amex al meer wordt geaccepteerd. Net bestelling gedaan bij BjornBorg.com en kon nu ook met Amex betalen. Vorige week in Szczecin (Polen)geweest en bijna overal werd Amex geaccepteerd.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2019
    Daeni, sebas_ly en Carel1 vinden dit leuk.
  16. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
  17. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb van de week nog gevraagd bij AmEx NL, en toen wisten ze nog niets, want in Zwitserland heb ik bij de M&M AmEx en MC allbebij met Apple Pay.
     
    Sebas en JustinCase vinden dit leuk.
  18. jmroffel

    jmroffel Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
     
  19. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje: AMEX gold kaart verloopt in Augustus. Ik ben FB platinum en het lijkt er op dat qua zakelijke reisplanning ik dit jaar op zo’n 220 XP uit kom. Nu kan ik het bekende praatje houden in Augustus, de gold kaart weer een jaar verlengen en 30 XP en wat mijlen in m’n zak steken. Kan ik echter de nieuwe gold kaart pak-hem-beet in November upgraden naar Platinum, de premie betalen, de 60 extra XP en weer wat mijlen incasseren en dan op die wijze FB platinum blijven? Ik heb dan meer dan 300 XP. Of mag ik pas upgraden naar Platinum na een bepaalde tijd (half jaar?)

    Thanks.
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Wat je zegt kan, ik heb vorig jaar een paar dagen na het bijschrijven van de 30 XP en de 20K miles bonus voor het “toch maar houden van de kaart” via de Amex site geupgrade naar Plat, 2 weken later kreeg ik 60XP bijgeschreven en 24K miles upgrade bonus. Je kunt wel pas na 6 maanden weer downgraden naar Gold en de betaalde jaarbijdrage wordt dan naar rato verrekend.
     
    MilesHunter, Arjan69, Roberto en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina