Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Daar is niets over te zeggen. Er kan morgen een andere aanbieding zijn, maar het kan ook nog een tijd duren.

Bosbewoner vindt dit leuk.
  2. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit aan het eind van mijn eerste FB Gold jaar en heb bij de Schiphol AMEX desk (lounge 1) aangegeven dat ik de AMEX Platinum wel zou willen hebben. Zij zeggen een betere deal te hebben t.o.v. de online aanbieding: half jaar gratis en 20k membership points. Normaal zou je, als bestaande klant, deze punten niet krijgen ;)

3. Nasil

Nasil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb mijn miles weer ouderwets op de 15e (mijn rekening datum) ontvangen en de miles over maart die nog niet waren uitgekeerd, zitten er ook bij.

In de min staan door een creditering betekent dus dat je je miles over de maand waarmee het verrekend wordt, een maand later krijgt blijkbaar.

Carel1 vindt dit leuk.
  4. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bij de FB Gold/Platinum krijg je geen membership punten, die krijg je alleen bij de reguliere Amex.
    Als je via de Amex site upgrade van FB Gold naar FB Platinum krijg je 24.000 miles.
    Ik denk dat je beter eerst met de ledenservice kunt bellen voor een aanbod.

FlyRemco en ReneG vinden dit leuk.
  5. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  6. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
  7. JustinCase

JustinCase Silver Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    In de Qander Miles&More Visa kaart zag ik ook een leeftijdsgrens van 70 jaar staan voor verzekeringen.

8. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Ook belachelijk.

Wat ik vooral van de zotte vond in het item op televisie is dat Amex wel gewoon de fee int, en twee jaar later doodleuk zegt u bent niet verzekerd want u bent te oud wanneer de persoon in kwestie een claim doet.

noppie vindt dit leuk.
  9. JustinCase

JustinCase Silver Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348

Zeker dat laatste is een hele vreemde, en zou vanuit zorgplicht niet mogen. Je moet m.i. dan je klant pro-actief informeren dat vanaf dat moment het product een andere dekking heeft voor die persoon. Dat is gewoon slordig en niet de klant centraal stellen.

RobertFB en Carel1 vinden dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Voor een bezittingenverzekering lijkt me leeftijd inderdaad niet relevant.

Ik vond de Kamervraag met link met het belang van de staat in KLM dan weer erg cringy :rolleyes:.

RobertFB vindt dit leuk.
  11. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Jonger dan 75 jaar; studerende kinderen jonger dan 23 jaar

12. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dat slaat inderdaad werkelijk nergens op, die opmerking van 50Plus

13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Lijken me hele terechte vragen. Als je als overheid 744 miljoen investeert in en daarmee een enorm belang hebt in een bedrijf dat zijn naam doelbewust op zo'n (zeer winstgevend) product zet, dan mag de Tweede Kamer daar prima een opmerking over maken wat mij betreft. Of in ieder geval zolang KLM die kaarten actief blijft promoten.

En wat betreft de inhoud: als je inderdaad buiten de verzekeringsvoorwaarden valt als je boven de 70 bent, is het wel erg smerig om dat niet netjes te melden als je op je aanvraagformulier een datum van voor 1950 invult. Het ging ook nog eens om een platinum kaart, die ze promoten met 'De kaart voor onbezorgd reizen, persoonlijke service'.

14. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Zou voor mij inderdaad om een upgrade naar de reguliere Platinum gaan, vanaf FB Gold. Bij de desk zou ik dan mijn kaartnummer kunnen behouden en zonder "nieuwe klant" te worden de membershippunten en korting krijgen. Via de site is dat moeilijker, met een nieuw acceptatieproces en zonder de punten (afgelopen 12 maanden al klant geweest). Bellen met de ledenservice heb ik nog niet gedaan, staat nog op de planning.

15. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb mezelf een maand geleden naast de FB AmEx Platinum ook voor de reguliere AmEx Platinum opgegeven. Gewoon de Punten binnen gehad. Mij werdt gezegt, dat de gewoone AmEx Platinum een geheel ander product is.

Gisteren de FB AmEx Platinum verlengt en weer 20‘000 miles en drie maanden 1 mile meer. (Dat aanbood is blijkbaar altijd het zelfde voor iedereen.)

Laatst bewerkt: 19 apr 2019
    Robby43, lloydje33, FlyRemco en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Marcob

Marcob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Ik verwacht dit jaar bij KLM mijn platinum status te halen. Ik heb al een Amex FB Platinum kaart en kan dus mijn status dan delen met mijn partner. Tot zover niets spannends.
    Echter wilde ik dit jaar mijn Amex FB platinum opzeggen omdat ik ook al een “gewone” platinum kaart heb. Dubbel dus.

Ik hoop dat iemand op het forum antwoord weet op de volgende vragen.

1) krijgt de partner een vol jaar status, of wordt dit elke maand gecontroleerd/geëvalueerd?

2) stel de status vervalt door niet continueren van de kaart, heeft de partner dan ook een soft landing? Dus gold en dan Silver?

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  17. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb ook de beide Platinum kaarten, en ja, op eerste gezicht lijkt het wellicht duur, maar bedenk wel, als je alles prive vliegt en zelf moet financieren (ipv de baas ;) ) dan is die €600 voor de FB Platinum niet eens zo heel duur, je krijgt 60XP'tjes, waardoor je er nog "maar" 240 hoeft te vliegen en je krijgt platinum for two, wat ook wat waard is, die waarde moet een ieder voor zich bepalen.

Wel een tip van mijn kant, ik had voor mijn beide ouders een partnerkaart aangevraagd ivm het overboeken van miles naar mijn account, als je al een platinum partnerkaart voor iemand hebt aangevraagd, krijgt diegene automatisch de Platinum for two toegewezen, zo is mijn pa nu dus platinum terwijl ik die eigenlijk aan mijn vriendin wilde geven... Ik ga hier binnenkort even over bellen met Amex/FB en kijken hoe het zit, ik zal dan hier terug rapporteren.

Johan10, lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  18. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Plat for 2 kan 1 x per jaar omgezet orden naar een ander. Hebben wij vorig jaar gedaan, daarna is plat voor de rest van het jaar geldig gebleven. Geen soft landing in het nieuwe jaar, je gaat naar de status die je door te vliegen gehaald zou hebben.

lloydje33, Marcob en westi vinden dit leuk.
  19. Thanh

Thanh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag een uitnodiging gehad van AMEX voor een evenement. Heeft iedereen deze uitnodiging gehad? Ik heb mij igg direct aangemeld:)

Zie onderstaande:

American Express en Schaap en Citroen Juweliers nodigen u en uw partner van harte uit voor WATCH 2019, de meest exclusieve horloge salon van Nederland. Tijdens deze Salon de la Haute Horlogerie wordt u getrakteerd op de nouveautés van de gerenommeerde horlogemerken, zoals geïntroduceerd op de horlogebeurzen in Bazel en Genève.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb hem net laten overzetten van mijn vrouw op mijn dochter. Dat betekende dus wel dat de platinum kaart van mijn vrouw veranderd moest worden in gold en dat mijn dochter een platinum card kreeg. Het duurt wel even trouwens. Na activatie van de card en een telefoontje naar Amex om het om te laten zetten, duurt het nu inmiddels al een week en het kan tot 2 weken duren.

Deel Deze Pagina