Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Ik zie dat de FB Gold momenteel een bonus kent van 7500miles. Word deze nog meer of zit dat er niet in?
     
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Als je een referral pakt van een forum lid is het nu volgens min 10k?
    Maar het verschilt. 10k is wel het minimum, soms 12/15k/20k met soms een uitschieter naar 22k voor beide partijen.

    Ik wacht nog even tot er wat beters komt, voordat ik mijn kaart(en) weer aanvraag.
     
    Daan3 en Deleted_member_1196 vinden dit leuk.
  3. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Een vraag met betrekking tot earnonline en FB miles, hopelijk kan iemand mij duidelijkheid verschaffen.

    Ik heb zojuist via earnonline ingelogd en bij bol.com (12 miles per 10 euro, maar bij mijn aankoop zou een lager aantal miles van toepassing zijn, hoeveel dan?) een aanzienlijke order besteld (+4k). Hoe lang duurt het voordat deze transactie normaal gesproken zichtbaar wordt qua miles ontvangen?

    Volgens mij lees ik in de FAQ dat het +/- 5 dagen zou duren voordat hij zichtbaar wordt als Pending en dan duurt het daarna 45-90 dagen voordat de miles worden toegekend. Klopt dit? Ik heb printscreens gemaakt om maar aan te kunnen tonen dat ik ook daadwerkelijk via earnonline op bol.com terecht ben gekomen, en kan tzt natuurlijk de factuur overleggen. Heb ook nog gecontroleerd of de cookies aanstaan zodat men de transactie kan tracken. Ben benieuwd hoeveel miles deze dan zou opleveren, alle vorige keren dat ik iets besteld heb (kleine bedragen) tot op heden heb ik nog geen enkele keer miles gehad....
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    @Ambtenaruh ik heb tot nu toe altijd een e-mail bevestiging gekregen, meest een dag na bestelling Later krijg je een bevestiging dat de aankoop is goedgekeurd en worden de miles bijgeschreven, dat duurt wel een week of 8
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    @Daan3 dan wacht ik rustig af, ben benieuwd :cool:
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Vanmorgen inderdaad een mail ontvangen:
    Thank you for shopping with shop for Miles.
    We received the following acknowledgement regarding your recent purchase through shop for Miles on 11 March 2019.
    Bol_com
    2004 Miles

    Uiteindelijk dus bijna 5 mile per uitgegeven euro ontvangen op elektronica bij bol.com. Helaas uitgesloten van de hogere compensatie van 12 miles per 10 euro zoals aangegeven. Toch weer 6000 miles erbij :cool:
     
    lloydje33, Carel1 en Daan3 vinden dit leuk.
  7. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vandaag ook eindelijk eens eraan gedacht om via earn online te bestellen bij bol. Meestal zijn het kleinere bedragen maar nu ook elektronica (navigatie) dus ook het lagere tarief. Zal morgen wel de bevestigingsmail krijgen.
     
  8. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Kreeg net mail vooreen voor FB silver en dat was 5.000 miles. Heb echt wel eens betere gehad en Gold is altijd wel beter dan silver qua miles bonus.
     
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Silver Card vandaag ontvangen! Binnen 5 dagen, inclusief weekend. Heel netjes, blij dat ik hem voor mijn komende trip al kan gebruiken.

    Ben alleen wel benieuwd wanneer de XP's en miles worden bijgeschreven? Iemand enig idee hoelang het ongeveer duurt?

    Nu hopen dat er over 6 maanden een mooie upgrade aanbieding naar Gold is. Dan tikt het aardig aan!
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    De miles worden maandelijks bijgeschreven, gelijk met de maandafrekening. Die datum is voor iedereen anders. De XP’s worden bijgeschreven bij de eerste maandafrekening.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  11. flexion

    flexion Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Mocht je het een keer vergeten of de punten niet toegekend krijgen via de online flying blue shop dan kan je ze ook claimen bij klm. Gewoon via de klm site ontbrekende mails claimen, bewijs van betaling/bestelling van de webshop bijvoegen. Had het zelf laatst ook met superdry. Aangemeld via de site maar geen punten gekregen. Na de claim kreeg ik enkele dagen later een mail dat de punten waren toegekend.
     
    Nasil vindt dit leuk.
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Bij de FB Amex Goldcard zitten toch geen 2 lounge bezoeken per jaar vertelde de AMEX klantenservice me. Blijkbaar verkeerd gezien of het is recent veranderd.
     
  13. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Alleen bij de reguliere amex gold zit dat. Ik heb het nooit gezien bij de FB branded card.
    Wel bij de LH Miles & More kaart van Qander.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. Klopt het dat een aanvraag met referral alln geaccepteerd word als je "nooit" klant bent geweest bij Amex?

    Heb nu al een kaart en belde de Ledenservice met de vraag hierover, en hierop werd gezegd dat dit soort links alleen werken voor nieuwe klanten of ex klanten met minimaal 1 jaar ertussen.

    Vond het wel jammer want dat betekent dat ik mijn kaart zou moeten opzeggen en 1 jaar wachten hierop (iets te veel moeite)
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zoals de ledenservice al meldde, je mag een jaar geen kaart gehad hebben, ook geen partnerkaart.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Is wel te begrijpen. Wel jammer natuurlijk :(
     
  17. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb verhalen gehoord dat mensen een half jaar hebben gewacht en daarna opnieuw aangevraagd, waarna ze de bonus alsnog kregen. Maar dat zijn uiteraard geen garanties.
     
    ReneG vindt dit leuk.
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ook de laatste tijd? Het is volgens mij aangepast van 6 naar 12 maanden een poosje terug.
     
  19. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij was dat vorig jaar
     
  20. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Heb vorige week mijn FB AMEX Platinum opgezegd. De voordelen zijn echt geen 600€ waard.
    De dame van de klantendienst probeerde me nog te overtuigen met 20.000 FB miles, 3 maand gratis en 75€ credit. Mooi aanbod, als de jaarlijkse kaartbijdrage 200€ of zo w geweest...
     

Deel Deze Pagina