Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Naar mijn beste weten krijg je ook geen introductiebonus.
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zie dat ik net een maandje te laat ben van hun actie met 22k miles bij een Gold Card. Nu is de deal 10k miles + 1 jaar gratis (ipv 50% korting) via de referral van leden hier. Goede deal of beter even wachten? Ga binnenkort op vakantie dus dacht dan alles te spenderen met m'n AMEX om miles binnen te halen. Echter als ik over 2 weken weer een aanbieding kan verwachten van 22k mijlen dan wacht ik liever. Ik ga namelijk geen 12k,- spenden op vakantie (hoop ik). :)
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Hi @MoonJ er zijn genoeg mensen die erg blij zouden zijn als je hun referral zou gebruiken (mijzelf incluis ;)) maar het loont toch denk ik om te wachten. Wanneer de bonus weer omhoog gaat is niet echt te zeggen, maar in mijn ogen wel de moeite waard! Wat je zou kunnen doen is via iemand zijn referral een Silver aanvragen en na 6 maanden upgraden, dan krijg je zelf ook weer een "upgrade-bonus" die op kan lopen tot 24K! Zo kun je op vakantie toch al sparen en later een leuke bonus binnen harken!
     
    Ambtenaruh, JustinCase en MoonJ vinden dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Er zal vast wel weer een nieuwe aanbieding komen, de vraag is alleen wanneer. De laatste aanbieding is geëindigd op 16 januari. Ik verwacht niet dat er binnen 2 weken een nieuwe aanbieding komt, maar je weet het nooit. Bovendien heb je een Amex card ook niet direct.
     
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie inderdaad als ik via bijvoorbeeld jouw referral een Silver card kies, ik het 1ste jaar gratis krijg + 5.000 miles (op de FB website is het maar 2.5k). Zie ook dat het upgraden naar Gold je 24k miles oplevert wat best een hoop is (kleine 30k dan in totaal). Echter betaal ik voor die Gold Card dan wel de volle mep (170,-) en krijg die niet het 1ste jaar gratis toch? Wat wel het geval is als ik hem direct aanvraag?

    Zal even gaan nadenken. Opzich geen verkeerde optie! (170eu voor 24k mijlen is best goed).
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dat klopt helemaal, echter krijg je voor die €170 niet alleen de miles, maar ook reisverzekeringen, aankoopverzekeringen etc. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar jij alleen kunt beslissen of je het de moeite waard vindt. Daarnaast kun je, als je tegen het einde van je eerste jaar met de gold card loopt, even opbellen naar Amex met een verhaaltje dat je toch niet helemaal tevreden bent (kaartacceptatie is een goed punt ;)) en dan krijg je vaak een aanbod voor 20K miles en één van de volgende opties: 3 maanden dubbele punten of €70 korting op je jaarlijkse kaartbijdrage.
     
    Ambtenaruh en MoonJ vinden dit leuk.
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat klinkt goed! Dan resteert mij nog de vraag, of ik bij de upgrade na 6 maanden 30XP erbij krijg, of 'maar' 15XP omdat ik de eerste 15 al bij Silver heb gehad? Mooiste zou natuurlijk zijn dat ik 15XP krijg bij mijn Silver en dan 30 op het moment dat ik naar Gold upgrade.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dat klopt, je krijgt er 30 bij, en als je een half jaar later naar Platinum zou upgraden ook weer 24K miles en dan +60XP :)
     
    Ambtenaruh en MoonJ vinden dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Perfect, dan ben ik overgehaald! +45 XP in mijn eerste jaar FB komt goed uit, bereik ik Silver. Echter hoop ik wel dat over 6 maanden nog steeds die 24K upgrade Miles er zijn!
     
  10. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Mijn advies is wachten en dan meteen goud of als de XP's erg belangrijk zijn direct platinum kaart.
    Enne, in niet-EU betaal ik nooit met AMEX door de hoge koersopslag (2,5% hoger dan bv Mastercard). Dan betaal je dus voor je punten, meer dan ze waar zijn (m.i. maximaal 1 cent per punt, dus betaal je 1,5% teveel).

    Succes met het maken van de keus ;)
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Als aanvulling: FB Silver heeft geen meerwaarde, behalve gratis koffer. Dus reken even uit of je hiervoor wilt gaan en hoeveel koffers je anders zou moeten kopen.

    20.000 Flying Blue Miles & 30 XP met als bonus een GRATIS Flying Blue American Express kaart? Vraag via de volgende link een American Express creditcard aan: Klik hier www.americanexpress.nl/introduceren/nielsv98ot?XLINK=MYCP
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2019
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    FB Silver geeft ook meer miles, voorrang bij inchecken en 25 % korting op Eco Comfort stoelen.
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  13. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Beste Roderik, het antwoord staat letterlijk 9 a 10 posts boven je vraag in dit topic (posts van gistermiddag). Daarnaast heb je op 4 februari precies dezelfde vraag gesteld in dit topic, waarbij @Godenzoon14 en @Carel1 je ook van een antwoord hebben voorzien.

    Het is wachten op AMEX, daar kunnen wij verder weinig aan veranderen. Op het moment dat er iets bekend is kan je er zeker van zijn dat dit in het topic vermeld wordt. Daarnaast, "slechts" 10.000 miles? Ik heb deze maand voor het eerst een referral mogen ontvangen, en alhoewel het in het verleden wellicht meer miles betrof, ben ik erg dankbaar jegens degene die mij dit heeft gegund.
     
    DirkOnTour, Daan3, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Excuus zie het ook, heb de post weggehaald.
     
  15. ErikJansen

    ErikJansen Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt ! fair enough
     
    lloydje33, Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Wat is precies de reden dat jij zou aanraden om direct voor Gold te gaan? Just out of curiosity!

    Koersopslag is 2,5 % bij AMEX en bij mijn Mastercard betaal ik momenteel 2.0% dus die 0.5% valt te overzien. Overigens gebruik ik deze vooral voor aankopen die ik voor mijn werk doe en later declareer dus is in principe geen nadeel voor mijzelf. Toch bedankt voor de tip!
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Silver geeft 15 XP, Gold 30 XP en Platinum 60 XP.
    Gold geeft ook meer miles dan Silver , Platinum nog meer. De verzekeringen verschillen ook, Silver het minst platinum het meest.
    Je kung het beste eerst vaststellen wat je nodig hebt.
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Klopt inderdaad, echter zit ik te denken na eerst een half jaar Silver te upgraden naar Gold omdat ik dan in totaal +45 XP krijg i.p.v. +30 als ik direct Gold neem. En 2 keer miles mee pak. Ik ga het nog even goed bekijken, bedankt!
     
    Squul en sebas_ly vinden dit leuk.
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is zeker een goede strategie.
     
  20. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    FYI inmiddels een andere medewerker gesproken en heeft mij uiteindelijk toch de welbekende aanbieding gedaan. Uiteraard heb ik daar gebruik van gemaakt:)
     
    Thijsk, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina