FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Bram

Bram Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    De meeste recente berichten zijn over XP runs, ik ben echter nog op zoek naar tips/deals voor een ouderwetse segment run (of eventueel een mileage run) om in de komende twee maanden nog even wat extra MQS of MQM bij elkaar te sprokkelen op Skyteam voordat een challenge afloopt (DL gold).

2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Segmenten bestaan niet meer. Sinds 1 april zijn segmenten vervangen door XP’s.

3. Bram

Bram Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Binnen FB heb je inderdaad volledig gelijk, maar ik heb mijn status momenteel op DL die wel met segments werken. Aangezien segments halen vanuit NL of omliggende landen vaak toch KL/AF zal betekenen dus dit beroep op de wijsheid/creativiteit binnen dit forum. Hoewel ik natuurlijk ook niet tegen andere ST partners ben als ik daar voor een super prijs segments zou kunnen halen of MQM als dat goedkoper/sneller zou blijken; ik ben op zoek naar ongeveer 9 of 11 MQS of 11d MQM

4. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Net terug van een tripje AMS-CDG-BCN-CDG-AMS in business, geen noemenswaardige problemen ivm met staking ( jammer :0) )
    Dikke buik van 4 maaltijden ook OK, 2 vluchten met JOON gehad, ook niets mis mee.

Niets te klagen :0)

beuse242, Pedro1989, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Staking valt volgens mij toch onder buitengewone omstandigheden volgens EU261? Hoewel het bij Air France natuurlijk te discuteren is hoe buitengewoon een staking is...

VinceG, Mikey en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  6. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Hoewel je een staking ook als een bedrijfsrisico kan zien?

7. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Alleen als het een staking van extern personeel is, zoals de luchtverkeersleiding. Staakt het eigen personeel dan heb je recht op compensatie. Dat is geen overmacht.

ErwinLansing, beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.
  8. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    I stand corrected. Bedankt!

lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag antwoord :

Geachte heer Verhoef,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt om compensatie voor de vertraging van uw vlucht AF7637 op 24 maart jl. van Bordeaux naar Parijs. Ik begrijp dat dit erg vervelend is geweest. Graag bied ik u hiervoor mijn excuses aan. Aan uw verzoek kan ik helaas niet voldoen. Hieronder licht ik het graag toe.

Uw compensatieverzoek
    Uw vlucht is vertraagd vanwege opgelegde restricties van de luchtverkeersleiding in Parijs. Dit wordt beschouwd als een buitengewone omstandigheid die Air France ondanks alle getroffen maatregelen niet had kunnen voorkomen. Daarom kan ik helaas geen compensatie aan u uitkeren.

Beetje karig, zelfs geen miles :(

MVA20 en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Raar. Lijkt erop dat AF-KLM de hand op de knip houdt met die stakingen van de laatste tijd.

11. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Volgens de "claim" websites heb ik wel recht op een vergoeding....:)o_O

12. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Gewoon via hen proberen? :p

13. kprr

kprr Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    13
    Mijn geannuleerde Air France vlucht van 24 maart heb ik zonder problemen vergoed gekregen. Een bellen en/of een boze brief sturen dus!

14. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Er zit een verschil tussen een geannuleerde vlucht vergoed krijgen of compensatie krijgen ivm vertraging...

Arold vindt dit leuk.
  15. kprr

kprr Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    13
    Je hebt gelijk, maar de oorzaak is hetzelfde dus het lijkt mij dat het niet uit mag maken.

16. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Jawel, als iemand een ticket koopt is dat een contract tussen 2 partijen om de passagier van A naar B te vervoeren, op het moment dat de vlucht geannuleerd wordt en er geen alternatief beschikbaar is wat wenselijk is voor de passagier, komt de maatschappij het contract niet na en dient dit vergoed te worden.

Neemt de passagier het alternatief van de luchtvaartmatschappij aan, bijvoorbeeld een eerdere/latere vlucht, dan dient de vlucht niet per se vergoed (gerestitueerd, zo je wilt) te worden maar komt de vlucht afhankelijk van de oorzaak van de vertraging/annulering in aanmerking voor compensatie onder EC261.

17. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Je zou haast een nieuw topic kunnen beginnen over EC261 en low-budget maatschappijen. o_O

Flying doc, lloydje33 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  18. Rutger

Rutger Silver Tier

Leuk Bevonden:
    191
    Trofeepunten:
    268
    Heeft toevallig iemand nog een mooie BC run gevonden in mei of eerste weekend van juni?

beuse242 vindt dit leuk.
  19. Rutger

Rutger Silver Tier

Leuk Bevonden:
    191
    Trofeepunten:
    268
    Eentje die rond de €4,70/XP komt, zoals jij suggereerde. Ik kom niet onder de €6,30/XP.

Laatst bewerkt: 15 apr 2018
  20. JeeDee

JeeDee Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Niet echt.....
    Ik probeer vooral uit te zoeken welke routes interessant zijn om daarna zelf met data te spelen.
    Mijn doel is om van Zilver naar Goud te gaan.

Deel Deze Pagina