FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Zat dat ook te lezen en dat is inderdaad ook wel een optie. T gaat inderdaad om de XP en de bijbehorende lounge-access.
     
  2. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Net na heeeeel lang zoeken AMS-CDG-BCN-CDG-AMS geboekt business op 9 juni, op supersaver voor e 428,65. Weet niet wat er aan de hand is,de tickets zijn echt verschrikkelijk duur allemaal de komende maanden, de same day dan. :)
     
  3. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Wellicht worden de goedkope C tarieven voorzien van een hogere minimum stay. Dat zou me niet verbazen om eerlijk te zijn.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Komt dat niet door de GDS toeslag? Daardoor zijn alle tickets via dat soort OTA's duurder geworden (helaas). Vroeger kon ik mijn (economy) tickets inderdaad voor veel minder boeken via supersaver enzo, vergeleken met rechtstreeks bij AF/KLM.

    Anyway... Ik zou voor dat geld er gewoon een nachtje Barcelona aan toevoegen :).
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    In oktober en dan boeken via Delta net onder de 400euro voor een same day. Btw ook in Juni. Itamatrix prijst ze rond de 431, via Delta uiteindelijk onder de 400
     
    Daeni vindt dit leuk.
  6. Peterr82

    Peterr82 Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Wel jammer dat Skyteam duur is met Biz tickets.
    Soms is Star de helf van het geld.
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Heb gister DUS-CDG-AMS-BLL-AMS-CDG-DUS in business geboekt voor €521, met een positioneringsvlucht AMS-DUS v.v. erbij voor €98 in eco, 100XP voor €6,20 per XP, geen slechte deal :)

    Ik heb 14-16 september geboekt maar er zijn meerdere data beschikbaar
     
    Roberto, lloydje33, charly020 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Goede deal, dank voor het delen! Hoe heb je dit geboekt? via de KLM website of anders?
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ik had op GF een alert staan, het lijkt er wel op dat hij het weekend van 14-16 sept op dit moment niet meer voor deze prijs te boeken is, maar hij is sowieso al een aantal keer in prijs gestegen en weer gedaald.

    https://goo.gl/flights/NhtDV

    En daarna via AirFrance.de geboekt om de creditcardkosten te omzeilen :)
     
    Abesir vindt dit leuk.
  10. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    En laten we de reserveringskosten ook niet vergeten. ;)
     
    beuse242 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  11. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Ik ben hier nog maar net. Is ook tevens mijn eerste post. Maar had vorige week met €400 Amsterdam-Warschau BC 60 XP points door via Parijs te vliegen. Vond ik zelf ook niet slecht gevonden;)
     
    JeeDee vindt dit leuk.
  12. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Boedapest en Warschau kan ik je aanbevelen.
     
  13. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Misschien iemand die me hierbij helpen wilt: ik kan een BC ticket Amsterdam-Las Palmas kopen voor €522 bij Air Europa. Zoals gezegd ben ik hier nog niet zo heel erg bedreven in. Volgens mijn berekening levert me dit 78 xp punten op (tussenstop Madrid). Maakt het nog iets uit of ik het ticket via Expedia koop of zo? En de hamvraag: is dit een goede XP deal?
     
  14. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    AMS-MAD-LPA v.v. levert 60XP op, geen 78..? (4x15)
    Puur als run niet zo sterk. Verder eigen afweging maken van bestemming/prijsverschil/moet je er toch al heen? MAD-LPA wordt wel vaak uitgevoerd op een widebody, als je enigszins rechtvaardiging nodig hebt :p

    Via expedia boeken geen enkel punt, ofwel meteen FB nummer invoeren of via klm met boekingscode boeking in account zetten.
     
  15. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ha, in de snelheid even vergeten dat Gran Canaria uiteraard een binnenlandse vlucht is.. Des te kariger.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Aaah nee meen je? Ik was ervan uitgegaan dat A’dam-Parijs 15 XP was en Madrid- Las Palmas 24 op basis van afstand. Maar goed dat je me uit mijn droom helpt;) Die 42 XP van je is dus wat het me oplevert? Dank je voor het antwoorden!
     
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    MAD-LPA is slechts 1000 mijl, pas bij 2000 mijl (en internationaal) zou hij in long 1 vallen. 42XP it is.

    Met de mooie longhaul BC deals van de afgelopen tijd raad ik überhaupt de intra-europa runs niet aan. KLM gaat vast wel weer bijv. wat china-tickets dumpen, goede prijs per xp en een mooie ervaring!
     
    Arold vindt dit leuk.
  18. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Ik zie al wat er verkeerd ging. Toen ik de afstand Madrid-Las Palmas berekende nam Google mijn adres i.p.v. Madrid Mijn excuses dat ik iets plaatste wat nergens op sloeg
     
  19. Arold

    Arold Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    13
    Met alles wat ik tegenkom blijf ik de tripjes Barcelona, Rome, Boedapest of Warschau voor circa €400 en 60 XP nog steeds de beste deals vinden.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat vind ik ook, KopenhageN via CDG is ook geregeld voor die prijs te boeken.
     
    beuse242 en Arold vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina