FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb een trip DUS-BLL staan, via CDG en AMS, 90XP voor €521, met nog een positioneringsvlucht AMS-DUS in eco voor 10XP, totaal 100XP voor €621 :)
     
    Carel1 en beuse242 vinden dit leuk.
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Tip: www.gcmap.com
    map.gif
     
    danfl44 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    ff een vraagje, misschien weet iemand dat hier ; ik zie dat AF een paar twin propellor vliegtuigen in de vloot heeft. Weet iemand op welke route deze vliegen ? Lijkt me leuk eens een vluchtje te pakken met zo'n vliegtuig. Temeer daar ik zelf, sinds een paar maanden, op een propellor vliegtuigje vlieg, eens kijken hoe zo'n kist zich gedraagt in de lucht.

    P.s. loop nu een beetje te hangen in de lounge op MAD airport, einde van deze dag sta ik op 292 XP. Ik kwam deze keer alleen in de lounge bij gate 69 in, bij de andere lounge werd ik weggestuurd ?

    Heeft iemand trouwens ervaring met Madrid even induiken op een 4 uur stopover ? Of is dat toch te krap, ik durf het niet zo goed aan :)
    Heb al heel wat keren in mijn "carriere" een vliegtuig uit mogen "zwaaien" :D
     
  4. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Kan wel, maar is kort. Metro is ongeveer 20/30 minuten en security is meestal vrij snel op Madrid
     
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Wel belangrijk welke terminal je vandaan vertrekt. Zijn 2 metrostops (T 1,2,3 en T4). Als je vanaf T4S vertrekt heb je nog wel even nodig. Je moet dan namelijk nog een treintje nemen.
     
  6. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Air France heeft geen turboprops voor zover ik zie, HOP heeft er wel een aantal (16). Vliegen vooral op binnenlandse vluchten, eg Lyon, Nice, Nantes ed.
     
  7. Rory

    Rory Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Afgelopen zondag 20 Mei het volgende gedaan in Business Class
    AMS-LHR-CDG-AMS = 45XP/ 2400 miles voor EUR 351,-

    Trip was al wel enige tijd geleden geboekt, had liever AMS-CDG-BCN-CDG-AMS gedaan voor 60XP maar dat was toen stukken duurder.
     
    Daeni en beuse242 vinden dit leuk.
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Air Europa Express en Swiftair (voor Air Europa) vliegen met ATR-72 op veel bestemmingen vanaf MAD, PMI, en tussen de Canarische Eilanden.
     
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb om extra segmenten te halen dit 2 jaar geleden gedaan met Air Europa vanaf MAD.
    MAD-PMI-MAD met een directe ommekeer op PMI. Ik had iets van 50 min of zo op PMI.
    Ik ervoer bij Air Europa geen enkele meerwaarde aan Flying Blue Gold destijds.

    Mijn route was toen AMS-MAD-PMI-MAD-AMS. De extra retour MAD-PMI-MAD was iets van EUR 89,-
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    [QUOTE="Mikey, post: 59701, member: 770"

    P.s. loop nu een beetje te hangen in de lounge op MAD airport, einde van deze dag sta ik op 292 XP. Ik kwam deze keer alleen in de lounge bij gate 69 in, bij de andere lounge werd ik weggestuurd ?
    [/QUOTE]

    De lounge bij gate 69 is de lounge voor AF/KLM. De lounge is ca 2 jaar geleden ivm verbouwing enige tijd gesloten geweest en in die periode was er een andere lounge in gebruik.
     
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Tja... behalve lounge access en Sky Priority zijn ze je verder niet zoveel verschuldigd. Zelf kreeg ik destijds nog gratis EER stoelen bij UX, bij AF/KL alleen 50% korting. Verder krijg je bij UX redelijk makkelijk een op-up als STE+, althans is mijn ervaring. Zelf veel op-ups gehad als FB gold.

    Bij KL zelf maar 1x een op-up gehad MAD-AMS. En dat was eigenlijk tegen mijn wil in omdat we met zijn tweeën reisden en alleen ik een op-up kreeg aan de gate... Van de purser mocht mijn reisgenoot ook niet op de lege stoel naast me zitten in "C" vanwege de persoonlijke ruimte. Buiten dat is de business class van KLM op de 737 één grote grap.

    Ten slotte nog over die op-ups: in feite doet de luchtvaartmaatschappij hetzelfde als bij denied boarding, alleen de compensatie is anders. Las ergens op het web iets over een stel Chinezen dat ergens in de jaren 90 een op-up van C naar F had geweigerd omdat ze niet gescheiden van hun zakenpartners wilden reizen. Uiteindelijk is de zaak voor de rechter geweest en heeft de maatschappij, Singapore Airlines als ik me niet vergis, een compensatie moeten betalen. :rolleyes:
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Puerta del Sol? Dat is wel een aardige third party lounge met een mooi uitzicht over de pier en de vliegtuigen.
     
  13. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Klopt ja, mooie lounge, leuk uitzicht, goed eten.
    Nu eens even opzoek naar een turbo prop trippie :)
    Dank voor bovenstaande antwoorden.
     
  14. Bas517

    Bas517 Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand nog een "leuke" manier om een hele hoop XP's te verzamelen? Ik heb er eigenlijk 180 nodig, zodat ik gold ben en de lounge in kan. Ik weet dat AMS-CDG-BCN v.v. voor ongeveer 450 euro per 60 XP kan, maar om dat nou drie keer te doen is ook niet zo spannend. Zijn er bekende of minder bekende routes waarbij je misschien buiten Europa komt, of wat meer een rondreis door Europa maakt in C? Overnachtingen zijn geen probleem.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  15. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    AMS-CDG-FCO in september voor 430 euro en volgens mij kun je deze route ook naar Madrid doen voor nagenoeg zelfde bedrag. Succes
     
  16. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63

    Die prijs van €450 geldt vanaf meerdere bestemmingen. Ik heb voor een vriend AMS-CDG-VLC VLC-CDG-LHR LHR-CDG-VLC VLC-CDG-AMS AMS-CDG-OSL-CDG-AMS geboekt
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik vlieg nog wel eens AMS-CDG-CPH en AMS-CDG-WAW.
     
  18. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Per vandaag platinum, net 1 van mijn vluchten geclaimd als missing miles. Gelijk toegevoegd. Sta op 7 XP in de plus nu.
    Ik zie trouwens tot mijn grote schrik dat mijn platinum status maar 1 jaar geldig is? Tot 30062019 klopt dat wel?
    Anyway nog drie vluchten te gaan nu, doe een tripje BCN vandaag. BC
     
    pieter-sa, Carel1 en beuse242 vinden dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat klopt inderdaad.
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Ik vlieg 14 september AMS-DUS in eco, en vervolgens DUS-CDG-AMS-BLL in business en zondag 16 september het rondje weer terug, totaal €621 voor 100XP
     
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina