FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Met 16 segmenten Gold?

2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Daar klopt natuurlijk geen hout van

Was blijkbaar nog veel te vroeg... Je zult geen gold halen maar doordat je voor 1 april nog 7xp per segment krijgt maakt elk segment wat je voor 1 april haalt het makkelijker om na 1 april gold te halen

3. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Nog naar Baikal geweest? Echt toffe omgeving om paar daagjes wat rond te touren.

En die lounge was nog best relaxt, met eigen security en minivan direct uit lounge naar vliegtuig.

NamataEkim vindt dit leuk.
  4. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben óók heel benieuwd naar die gouden tip om met 300 euro gold status te halen voor 1 april..;) de tipgever mag als eerste gast met mij mee de lounge in....

Roberto en Carel1 vinden dit leuk.
  5. Roberto

Roberto Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Achteraf gezien was dat natuurlijk niet helemaal realistisch. Maar vandaar ook de vraag of dat zal lukken. Het antwoord is dus nee.

6. NamataEkim

NamataEkim Blue Tier

Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Uitgebreid met Flying Blue zitten sparren zowel telefonisch als in de lounge. Bevestiging gehad dat als ik voor 1 april plat ben, ik de status heb tot 31-3-2020

Dus mijn tripje naar warshau geupgrade naar z klasse. Vond het wel de moeite aangezien ik met conversie maar tot 2019 plat zou zijn.

(Ook meerdere malen bevestigd door fb teamleads en als aantekening in mijn profiel gezet)

beuse242 vindt dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Laat het vooral even schriftelijk vastleggen met een datumstempel erop, dat de info echt van nu is :)

Mikey en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. Captain_Jack

Captain_Jack Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo mede-vliegers,

Ik ben volledig nieuw met de mileage-run, hierom vraag ik dit forum om hulp. Mijn vraag is: Is het mogelijk om een mileage-run te doen met ongeveer €250?

Ik ben Ivory bij FB. (367 miles)

Graag hoor ik meer en alvast bedankt voor de reacties.

Groeten

Laatst bewerkt: 11 mrt 2018
  9. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Stel je vooral (klik) eerst even voor!

Wat is het doel van je mileage run?

Als het is om het Silver-niveau van Flying Blue te bereiken, dan moet je
    - of 15 enkele vluchten maken (hoeveel heb je er al sinds 1 januari?) voor 1 april
    - of 25.000 level miles sparen voor 1 april
    meer info over de regels vóór 1 april: https://www.flyingblue.com/about-flyingblue/all-about-levels-and-benefits/silver.html
    - of 100 XP halen; dit is volgens de regels ná 1 april (zie http://www.airfranceklm.com/en/news/new-flying-blue-programme)

Voor 250,- kun je ongeveer 4 à 5 enkele vluchten of 20 à 30 XP scoren, denk ik. Lang niet genoeg om Silver te halen.

Persoonlijk vind ik een mileage-run voor Silver niet de moeite waard.

Je kunt 15 tot 60 extra XP verdienen door een Flying Blue Card van American Express aan te vragen. Daarmee komt je status snel dichterbij.

MVA20 en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Status ga je voor 250 never de nooit halen, en je moet voor jezelf afvragen hoe nuttig status überhaupt is. Een pure mileage run in de zin van vliegen in ruil voor goedkope mijlen is voor 250 altijd mogelijk, check voor de beste huidige deals het mileage run forum van flyertalk. Ook daarbij is de vraag hoeveel je hieraan hebt als je weinig mijlen hebt dus niet in de buurt van een leuke award zit en als je geen status hebt en ook geen status ambieert.

Mijn tip: als je 250 euro wil besteden aan vliegen, wacht op een toffe deal waarin je zeer goedkoop naar een gave bestemming gaat waar je echt naartoe wil.

Flying doc, Rutger en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag de AMS MRS BOD AMS run gedaan. Is misgegaan vanuit BOD, vertraging bij vertrek en aankomst. Ik kon de vlucht naar AMS uitzwaaien :)
    Zit nu in hotel aan mijn diner :)
    Heb trouwens geen voucher uitgereikt gekregen ivm vertraging die ik nu opgelopen heb. Klopt dat? Of nog ff achteraan gaan?

lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Hangt er van af... Wat was de reden van vertraging?

13. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    traag boarden bij vertrek, vervolgens niemand op CDG om het vliegtuig "aan de slurf" te hangen.

14. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik weet niet of er mensen al op zoek zijn geweest naar voor XP runs voor na 1 April?

Ik kwam toevallig bij het boeken van een zakelijke trip onderstaande tegen: 45XP voor 424 euro. Moet vast goedkoper kunnen, echter heb ik nog weinig langs zien komen en heb je in Economy 9 intercontinentale vluchten nodig binnen Europa. Zo gek is het misschien nog niet?

https://www.google.com/flights#flt=...;t:f;tt:m;sp:.EUR.21923*.EUR.43337*.EUR.43337

Screen Shot 2018-03-27 at 15.31.21.png

beuse242 vindt dit leuk.
  15. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Ik ga zelf deze waarschijnlijk 1-2 keer vliegen. Geen echte run maar wel 60XP voor 379 euro en veel te boeken:

Bijgevoegde bestanden:

Roberto, FlyingFonz en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Voor €410 kun je ook AMS-CDG-BCN-CDG-AMS boeken als same-day return in business voor 60XP

Tristan88, TimKL_90, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Bijv AMS-MAD via CDG is een optie, 60xp voor een euro of 380.

Geef mij trouwens maar gewoon een mooie trip ipv runnen.
    Fijne aan het nieuwe schema is dat juist longaul ook beloond wordt. Een sub-1000 euro J retourtje dat zo nu en dan langskomt levert al snel 100+ xp op, en dat op een erg prettige manier :)

beuse242, Daan3, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    En precies die sub-1000 J retourtjes zit ik op te wachten :)

TimKL_90 en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Tja, nu even niet, maar de twee recentste fijne (WAW-china en TUN-vietnam) zijn ook regelmatig teruggekomen, kwestie van tijd :)

beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Denk dat ze wegkomen met "overmacht" en dat je claim zal worden afgewezen. Maar ik zou het altijd proberen.

Deel Deze Pagina