FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik zou het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis...

Begin februari had ik een vlucht die preventief geannuleerd was door beperkte baancapaciteit op Schiphol ivm verwachte sneeuwval. Daardoor was ik op de vlucht 4 uur later omgeboekt. Ik verwachte zelf dat KLM het daarom op overmacht door de weersverwachting of Schiphol zou gooien.

Ik kreeg vervolgens de mededeling (inclusief compensatie EMD) dat mijn vlucht in aanmerking kwam. Ik had niet eens een claim ingediend, alleen de vraag gesteld of mijn vlucht in aanmerking zou komen.

lloydje33 vindt dit leuk.
  2. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    hallo allemaal, er is nu een recente discussie hier op de forum over de waarde van FlyingBlue Miles. Het is misschien behulpzaam hier in deze topic een discussie te hebben wat is een bargain prijs voor een XP.

In de oude systeem, het was soms mogelijk voor 120-130EUR vier segmenten te scoren, dus een segment was ca 30-35EUR.

Ik heb in de afgelopen weken een paar tickets geboekt voor mezelf, en daar heb ik bekeken hoe het in de nieuwe systeem uitziet.

retour AMS-CDG-BUD (business): 385EUR/60XP - 6.41EUR/XP
    retour ZWE-AMS-JFK (economy): 347EUR/30XP - 11.56EUR/XP
    retour AMS-NCE (economy): 108EUR/10XP - 10.08EUR/XP

zoals @Mikey en @Carel1 het geschreven hebben in februari, de beste is bargain is retour business te kopen met een overstap, dank komt het tussen 6 en 7EUR per XP uit. Als iemand meer vliegen wil, het is ook interesant retour economy te kopen met een overstap (rond 120-140EUR), dan komt een XP ook voor rond 6-7EUR uit.

Wat denken jullie? Waar zijn jullie limits?

beuse242, lloydje33, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    @petercs ziet er leuk uit. Denk dat het wel persoonlijk is en ook vooral wat je doel is. Ga je voor platinum dan is een segment binnen de EU zelfde als in oude systeem. Maar ga je voor gold dan heb je er ineens meer nodig.

Het is vrij gemakkelijk om 4 segments = 20xp te boeken voor €120-140euro, opzich is €7 euro per XP dus best een goed begin.

Voor mij is het echter niet alleen geld maar ook de ervaring die belangrijk is.

4. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Zo'n €6/€7 per XP is goed te doen.

Welke dagen/data heb jij die AMS-CDG-BUD geboekt? Is dit een same-day return?

Wat Miya zegt is ook waar, als het voor die prijzen met 1/2 overnachtingen kan gaat daar mijn voorkeur naar uit maar if not lekker same-day return :)

5. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg volgend vrijdag avond (AF1141 naar CDG, 45min overstaptijd en AF1694 naar BUD). Ik kom uit Boedapest, dus blijf daar voor het weekendje. Mijn ouders zou niet blij zijn met een same day return ;).
    En ga het zelfde doen nog een keer in august.

6. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het is wel veel aantrekkelijker om voor +/- 375 euro een BC run met overstappen in CDG te doen, dan 3x een 4 Economy segmenten ongeveer dezelfde prijs. Levert in dat geval beide 60xp op en scheelt ook een hoop tijd. Als je de tijd wel hebt, kan je wel een leuk aantal dag trips of weekenden weg plannen.

Misschien kan iemand het volgende nog bevestigen?
    Het nieuwe status jaar gaat straks op 1 april in. Dan worden alle segmenten omgezet naar XP en hebben we weer 12 maanden de tijd om ons te herkwalificeren.

Omdat we de XP die we tussen januari en maart hebben verdiend meenemen in onze herkwalificatie, hebben we dus eigenlijk 15 maanden de tijd gehad om ons te herkwalificeren tot 1 april 2019.

Zo begrijp is het in elk geval..

7. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja zo begrijp ik het ook. Maar als er iemand is die andere info heeft dan hoor ik dit graag. Ik ga er wel van uit. Hierdoor zal ik voor het eind van het jaar nog FB gold kunnen behalen.

8. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij geldt het kwalificatienaar vanaf 1 april nog steeds tot 31 december. Pas als je een niveau omhoog gaat, verandert je kwalificatieperiode.

lloydje33, petercs en Fripsmaster vinden dit leuk.
  9. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Hmm, verschillende interpretaties dus! Ik zal eens kijken wat de Platinum lijn er van denkt en laat jullie weten wat daar uit komt.

beuse242, lloydje33 en VinceG vinden dit leuk.
  10. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heb de Platinum lijn gesproken:
    1) @TheFlyingDutchboy had gelijk: dit jaar is de status geldig tot 31/12.
    2) Mocht je eerder je herkwalificeren voor status, dan gaat op dat moment direct de kwalificatie voor het volgende jaar in.

Punt 2 is nogal een achteruitgang ten opzichte van het huidige programma. Als ik mij nu in juni kwalificeer for Platinum, dan heb ik de resterende 6 maanden van het huidige jaar (2018) die status + 12 maanden in 2019 + 3 maanden tot 31/03 tot 2020.

lloydje33 en VinceG vinden dit leuk.
  11. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    OK nou dat is duidelijk. Voor 31/12 dan maar status houden, gold in mijn geval dan.

12. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ik kreeg via de Platinumlijn exact dezelfde uitleg zoals hierboven.
    Echter via Facebook kreeg ik de volgende uitleg:

Het ingaan van een nieuwe termijn zal alleen gelden als je van status verandert. Dus stel je bent nu Silver en haalt in augustes de Gold status, dan gaat op dat moment de 12 maanden in voor dat niveau. Mocht je binnen die 12 maanden Platinum behalen, dan gaat op dat moment opnieuw 12 maanden in. Zo niet, dan wordt aan het einde van de 12 maanden gekeken of er voldoende XP is voor het behoud van de Gold status. Als je al van de Platinum status geniet, dan wordt er niet bij het behalen van de 300XP gelijk al een nieuwe 12 maanden gestart. De berekening zal dan pas eind December plaatsvinden.

Dit is natuurlijk wat we allemaal het liefst zien.
    Uiteindelijk geloof ik het pas allemaal als ik het ook zie!

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    De uitleg op FB klopt. Is al door meerdere mensen bevestigd op diverse fora. Ook ik heb dit antwoord gekregen per e-mail. Dat e-mailtje wordt dus goed door mij bewaard! Het zou ook niet logisch zijn als je plat bent en elke keer als je de 300 XP aantikt er een nieuw jaar ingaat.

arjen05 en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Fijn! Zou denk ik anders ook erg gek worden om de status Platinum for life te behalen!

15. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Bizar dat er zelfs bij de Platinum lijn zoveel verwarring over is, terwijl er daar alleen maar Platinum's naar toe bellen. Dit zouden ze daar echt moeten weten dan...

Wel goed nieuws voor iedereen dus :D

16. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Niet voor iedereen, alleen voor degene die al platinum zijn

Urbanjazz vindt dit leuk.
  17. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik ga gewoon wel afwachten wat er gaat gebeuren ;)

18. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Moest toch echt even met met mijn ogen knipperen toen ik een notificatie kreeg dat je wat gepost had....;)

Krabnov, Flying doc, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Roberto

Roberto Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18

Ik zie dat deze optie ook mogelijk is om te boeken vanaf Düsseldorf. Is wat dichter bij huis en 1 euro goedkoper.

20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Idem bij mij, heb er al een screenshot van gepost hier waarin KLM schriftelijk bevestigt dat als je platinum bent en blijft, de status gewoon elk jaar tot 31 maart verlengd wordt en je kwalificatieperiode niet verandert. Die mail heb ik goed opgeslagen :)

Daan3 en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina