FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    801
    Leuk Bevonden:
    964
    Trofeepunten:
    123
    Korte vakantie in januari volgend jaar voor de 'gein' bij UX geboekt. Heen AMS-MAD-ALC en terug ALC-PMI-MAD-AMS. Had achteraf spijt van de extra stop op PMI op de terugweg, maar door de wijzigingen bij FB levert het alsnog 35XP op in totaal :D. Volgend jaar plat halen dus :cool:.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  2. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Bedankt voor de reacties.

    Heb je toevallig een voorbeeld? Maakt het zoeken iets makkelijker.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb het niet opgeslagen, maar zie nu wel deze:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Maarten_22 vindt dit leuk.
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    801
    Leuk Bevonden:
    964
    Trofeepunten:
    123
    Wie weet hoeveel tijd je nodig hebt op CDG voor een overstap naar LHR? Neem aan dat je langs de paspoortcontrole moet, met een andere terminal?
     
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Als je echt hard rent kun je het in 20min doen (is me eigen record). Maar normaal zou ik zeggen 30-40minuten. Je gaat van 2F naar 2E.

    Je moet door de paspoort controle heen, hier kun je gebruik maken van Sky Priority. Als je dit niet hebt komt er snel 10-20min bij. Die Fransen hebben vaak maar een paar hokjes open. In het geval dat je weinig tijd hebt en geen Sky Priority kun je dit aangeven en mag je alsnog snel door, maar zeg het wel!
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  6. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    339
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag ams-cdg-lys-cdg-ams aan het doen.

    Nu op de vlucht lys-ams alleen op eerste rij op c. Dus a en b leeg zo hoort vliegen te zijn....:D:D
     
    flykoen en Carel1 vinden dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Ik was hier 3 weken geleden ook van AMS-CDG-LHR, maar wat een bijzondere situatie daar. Ik heb er overigens 50 minuten over gedaan om van F naar E te komen. Bij de paspoortcontrole was maar 1 beambte en die nam flink de tijd terwijl er een flinke rij stond. Natuurlijk had iedereen haast. Die bus reed stapvoets en bleef maar wachten bij de andere 2 terminals. Pfff was niet leuk.
     
  8. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Dit is mijn trip verslag van een paar weken geleden. :)



    Het was superleuk!
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
    Wouterf84, Wes, FlyingFonz en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. likes2fly

    likes2fly Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    En met het Ibiza rondje dit weekend ben ik ook Gold. Eigenlijk de enige extra vluchten die ik heb hoeven maken. Allemaal bedankt voor de nuttige tips.

    Wel gedoe met de boardingpassen, die kreeg ik met geen mogelijkheid uit de Air Europa app en ook niet uit de site. Voor de heenreis en de eerste twee vluchten terug kon KLM het op Schiphol nog voor me regelen. Terug moest ik op Madrid eerst helemaal naar buiten en daar naar de KLM balie omdat de Air Europa balie in E het niet kon regelen, terwijl het wel hun reservering was. Ik begreep dat het de meeste van jullie wel lukt om de passen in de app op te halen?
     
  10. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Hopelijk heeft iemand nog een gouden tip. Ik heb nog 4 QF's nodig voor FB Plat.

    Voor aankomende zaterdag staat er een trip gepland met 4 QF's, echter heb ik helaas een afspraak die ik niet kan missen. Het omboeken van dit ticket, is duurder dan een nieuw ticket kopen.

    Ik zoek al de hele ochtend naar een ticket met 4 QF's maar tot nu toe zonder veel succes. Goedkoopste komt op €350.

    Ik ben redelijk flexibel qua data vanaf volgende week dinsdag. Uiteraard voor 1 jan, en data die uitgesloten zijn: 20, 25, 26.
     
  11. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    21ste voor bijvoorbeeld 187 euro naar madrid met AF?

    Je kan via kayak (ik deed het met de app) zoeken. Dus een datum kiezen, skyteam selecteren en met overstap aangeven. Daarna met de boekingscode in je klm app toevoegen.
     
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  12. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ik zie geen vlucht naar Madrid voor €187. Vanaf Amsterdam?
     
  13. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Excuus 21 jan stond mijn app.. :(
     
  14. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    KL heeft ook een aantal fares beschikbaar die een min stay van 4 uur hebben op zaterdag geloof ik. Daarmee zou je evt ook een truc uit kunnen halen en een same day 4 segment run doen.

    Alles vanaf Brussel en Antwerpen (met de trein) telt ook als segment, correct me if i'm wrong. Maar dan zou je met een dagretour op zaterdag naar bijv de UK al klaar zijn
     
  15. Vakantieman

    Vakantieman Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    18
    Hou er wel rekening mee dat dat 99 euro day return tarief niet heel veel te boeken is in december. Blijft een stukje hoogseizoen in de winter.
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    6CC00589-3CD5-4F34-A25F-536220368553.png 232,- vanuit Brussel met AF naar TLS
     
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  18. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Thanks, deze werkt ook vanaf ZWE. Scheelt weer een stukje met de trein. Heb hem net geboekt.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  19. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand wat de goedkoopste en snelste manier is om aan 2 segmenten te komen voor 31dec.? (Geen Amex, want die zijn al gebruikt;-))
    Thx!
     
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.584
    Leuk Bevonden:
    2.400
    Trofeepunten:
    583
    een retourtje naar lhr,bru of dus misschien snel weer terug en turn around mogelijk
     

Deel Deze Pagina