FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Leuk! Ik heb volgende week zaterdag de AMS-NTE-CDG-BOD-AMS en dan ben ik ook Gold. (althans 29 segmenten) heb 1 dec Budapest citytrip staan dus ben van plan om Flying Blue te bellen om te kijken of ik een segment eerder bijgeschreven kan hebben zodat ik leuk naar Budapest kan. :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  2. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit in de BOD Lounge nu. Heel relaxed, lekker rustig, goede wijnen en hapjes, biertjes, verse broodjes, salades, Nespresso. De rest van het vliegveld ziet er niet uit trouwens, ziet er een beetje uit als in de sixties
    Straks de laatste leg , sta ik op 31 QF , feest.
     
    Carel1 en MollyMoon vinden dit leuk.
  3. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb hem blijkbaar wel weggejaagd..ik heb hem al een tijdje niet meer gezien:D
     
    Bjorn en Carel1 vinden dit leuk.
  4. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Maar dat betekent dat je nu al op 30 zit. Dus Gefeliciteerd! Dit kan je een jaar lang gaan vieren met gratis champagne in de lounges!
     
  5. Spamm3r

    Spamm3r Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Ik zit al even te klikken bij Google Flights maar het lukt mij niet om meer dan 4 vluchten per dag in een run te proppen. Iemand nog tips voor een run anders dan welke hierboven wordt genoemd?

    Ik wil proberen nog 3 runs te doen om van mijn 16QF naar Gold te gaan.
     
  6. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
  7. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Nog even over het gold worden, bedankt voor de felicitatie trouwens , het is alleen jammer dat de vluchten niet real time bijgeschreven worden. Bij vlucht 30 stond ik dus nog niet alszijnde "gold" in het systeem. Ik heb mezelf maar verwend met een check in upgrade na vlucht 30, vond ik wel een feestje waard :0)
     
    lloydje33, Carel1, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Pedro1989

    Pedro1989 Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    119
    Trofeepunten:
    33
    Ik was aan het zoeken naar vluchten via Google Flights en stuitte op het volgende: als ik wil boeken bij AirFrance word ik naar de homepage doorverwezen en niet direct naar boekingsscherm met het vermelde bedrag op Google Flights. Als ik e.e.a. dan nabouw op de website van AF, dan zegt die dat er te weinig tijd tussen de vluchten zit en dit niet kan boeken.

    - Hoe komt Google Flights aan de prijs als het in werkelijkheid niet blijkt te boeken?
    - Is er toch een mogelijkheid dit geboekt te krijgen?

    Ging zich om deze vlucht:

    https://www.google.com/flights/#sea...DGTXL0AF1534,TXLCDG0AF1535,CDGAMS0AF1440;eo=e
     
  9. Milehunter

    Milehunter Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Om dit jaar te kunnen kwalificeren voor Gold status heb ik nog 4 segmenten nodig. Het liefst vlieg ik ze allemaal op een doordeweekse dag en allemaal achter elkaar. Ik kon zelf hier niet een goede deal voor vinden.

    Ik vroeg mij of het toegestaan is om bijvoorbeeld het volgende te boeken:

    AMS->CDG op 12-12-17 (geboekt via KLM)
    CDG-> AMS op 12-12-17(geboekt via Air france)

    AMS->CDG op 19-12-17(geboekt via Air france)
    CDG->AMS op 19-12-17(geboekt via KLM)

    Het zijn dus twee verschillende tickets die ik tegen elkaar in gebruik. Ik dacht een keer gelezen te hebben dat dit niet toegestaan is. Weet iemand hier het antwoord op?
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2017
  10. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Waarom zou het niet toegestaan zijn? Of het slim is..
     
  11. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Dat mag wel.....ik heb het ook al gedaan met BSL-AMS-GVA. Als je heenvlugt dus vertraging krijgt of gecancelled word en jij daardoor het vlucht van de tweede ticket mist, dann is dat alleen jouw problem. En KLM moet niets voor jouw doen, omdat de tweede vlucht op een ander ticket is.
    Het ging bij mij toen goed uit.
     
  12. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Geneste vluchten zijn vrij normaal hoor. Op mijn werk doen we het ook wel eens als dat goedkoper of beter uitkomt (en dus niet om segmenten te jagen). Denied boarding omdat je je tickets hebt genest zou absurd zijn. Het is wel een "gok" als je een korte returntijd hebt...Hou daarom het nieuws bij over het weer en de stakingsrisico's. In januari en februari zou ik niet nesten..één sneeuwvlok kan je nest verpesten...
     
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    BCD doet het bij zakenreizen ook. Zij stellen: mag eigenlijk niet maar er wordt niets mee gedaan.
     
  15. Milehunter

    Milehunter Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de reacties in ieder geval. Op de vraag waarom ik dit zou willen;

    Ik heb de komende weken beperkt tijd en kan alleen op doordeweekse dagen vliegen. Ik wil toch graag de 4 segmenten voor mijn gold status halen dit jaar.
    Ik zat zelf te denken om op deze manier redelijk betaalbaar 4 vluchten te maken in twee verschillende dagen met een same day return.

    Mocht iemand anders een leuke optie op een doordeweekse dag hebben met 4 segmenten hoor ik dat graag!
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Waarom niet de AMS-CDG-LYS-BOD-AMS run. Zie enkele posts eerder in dit draadje.
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Een random bestemming in Europa met routing via cdg op heen en terugweg dan zit je al op 4
     
  18. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Dit jaar kom ik voor het eerst in de buurt van Platinum. Ik moet nog 8 QF's vliegen dit jaar. Aangezien het vanaf volgend jaar een stuk lastiger gaat worden, wil ik dit wel gaan proberen. Heeft iemand toevallig nog tips? Mag ook door de week. De AMS-CDG/LYS kom ik maar op 1 zaterdag goedkoop tegen, en dan kan ik helaas niet.
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Aalborg (AAL) naar Boekarest (OTP) met 2 tussenstops in AMS en CDG retour € 289. Nog even een retour AMS-AAL en je hebt 8 vluchten. Nadeel AMS-AAL is vaak relatief duur.
    Je hebt al een FB Amex?
     
    Maarten_22 vindt dit leuk.
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    AMS-BCN via CDG, combineren met BCN-PMI via MAD. Kan voor rond de 300 eu. Wel even checken, maar zover ik weet telt van UX alles als segment.
     
    FlyingFonz en Maarten_22 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina