FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind het leuk om te reizen , en te vliegen :0) Zie het als een leuke hobby :0)

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Er zijn meer mensen hier met die hobby:cool:

Flying doc, beuse242 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  3. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Hoe zit het eigenlijk met het omboeken bij vertraging oid? Wanneer je bijvoorbeeld je overstap mist, gaat dit dan ook via de OTA?

4. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Om het moment dat je eerste vlucht is aangevangen / geweest is valt je ticket niet meer onder ota control maar onder airport control. Je kan dan dus terecht bij de airline. De eerste vlucht moet dus geweest zijn. Is er al wat aan de hand met je eerste vlucht dan valt dat ook onder de airline. Wil je zelf iets veranderen aan je vlucht dus zonder geval van vertraging of overmacht dan gaat dit via de ota,en dan is het in de meeste gevallen vaak kassa. Zelfs als je een flex ticket hebt geboekt betaal je vaak tussen de 25-50 euro administratiekosten. Kortom ; als het prijsverschil laag is boek altijd via de airline. Afgezien van sommige error fares ( pdl error bijv)

arjen05, noppie en MVA20 vinden dit leuk.
  5. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Dank! Zeer duidelijk. Ik boek steeds vaker goedkope Europese retourtjes via OTA's om onder de 10 euro boekingskosten en de creditcardtoeslag van KLM/AF uit te komen. Maar business tickets zijn soms tot 100 euro goedkoper via een OTA :eek:. Best aantrekkelijk om dat dan via een OTA te boeken dus, die tickets zijn meestal toch niet flexibel.

6. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Nee dat kan inderdaad gebeuren! Ik maak altijd de afweging.
    Maar boek bijna altijd bij de airline. Betaling met AMEX bij kl/af kan bijvoorbeeld in 3 keer.
    Tevens kan je bij KL/AF de boekingskosten van 10 euro makkelijk omzeilen door via duitsland te boeken.

7. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Serieus? Ik dacht dat je die boekingskosten altijd hebt, indien je vanaf AMS vertrekt.
    Bij de tickets die ik via Priceline heb geboekt staat op mijn AMEX overzicht gewoon het vluchtnumer KL####, en AMEX herkent deze boekingen ook voor het betalen in 3 termijnen.

8. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Het maakt niet uit al boek je ryanair, je vluchtnummer staat altijd op je amex. ( dit ook ivm vluchtverzekeringen ) maar je kan alleen fly and pay later gebruiken als je via kl/af hebt geboekt. Via ota kan dus niet.
    Je kan gewoon via airfrance.de boeken met vertrek uit amsterdam. Je kan dan in 3x betalen en je hebt geen boekingskosten. En je hebt rechtstreeks via de airline geboekt. Allemaal voordelen dus!

FlyingFonz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  9. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ah, ok. Bedankt voor de tip! Vreemd dat het bij mij dan wel lukte met fly now, pay later.

10. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Sorry, maar dat is echt absoluut onmogelijk... wil je me een screenshot sturen als pb? Je moet dan ingelogd zijn bij je amex en gespreide betalingen aanklikken

11. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    upload_2018-1-9_14-37-11.png

Voila. Verder maak ik geen gebruik van die gespreide betalingen. Vind het behoorlijk irritant, elke maand die afschrijving.

Bijgevoegde bestanden:

12. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Geweldig nieuws!
    Er zijn wel veel addertjes, blijkbaar is dit vorig jaar veranderd. Eerder MOEST het via KL/AF geboekt zijn. Nu hoeft het alleen maar een AF/KL vluchtnummer te hebben. Dit is blijkbaar veranderd omdat ze gestopt zijn met Payselector.
    Bedankt voor de tip!

Nou dan maakt het voor simpele tickets welke je niet hoeft te veranderen niet meer uit waar je het koopt. Je mist dan nog wel de awardmiles via kl/af

beuse242 vindt dit leuk.
  13. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    De 1,5 in plaats van 1 mile per euro? Die kennen ze ook gewoon toe. Ook de level miles, maar daar houden ze toch mee op.

14. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Eerlijk! Wat geweldig! Maar ze doen geen andere tickets he.. Alleeen af en kl of ook andere :)

15. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Als je via airfrance.de boekt, kun je dan wel gewoon contact met KLM opnemen voor wijzigen (stoelen, koffers en dergelijke)?

16. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Jup!

noppie vindt dit leuk.
  17. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Aangezien ik Amex toch aan de lijn had heb ik nog even gevraagd naar Fly now Pay later. Het ticket moet uitgegeven zijn bij AF/KLM zelf onder AF/KL Vluchtnummer. Ze gaf als tip;let op dat u niet wordt doorgelinkt naar een tussen persoon dan kunt u niet in termijnen betalen.
    Heeeeeeeel vreemd allemaal.

Ik vroeg wat bedoelen jullie dan op de site met agentschappen ? Dat zijn de ticketuitgifte punten van Af/KL als je bijvoorbeeld je tickets koopt op airfrance.de dan krijg je vaak Air France Berlin of Frankfurt / Dusseldorf op je overzicht. Dit zijn agentschappen.

Vaag dus! Bij mijn weten zijn reisagenten juist tussenpersonen.

Voor welke aankopen? KLM Air France tickets gekocht via KLM Air France aankooppunten, zoals via de KLM Air France-website en via reisagentschappen, zolang de tickets zijn uitgegeven onder de KLM Air France code.

18. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Wel bijzonder vaag zeg! Ik vraag me af of ze het zelf weten. Ik had een maand of 2 geleden een ticket geboekt en de betaling kwam niet door. De volgende dag contact opgenomen of het ticket uitgegeven was? Nee dus. Ik moest dus nieuwe boeking maken, maar toen was het ticket ineens €150 duurder en dat accepteerde ik niet. Via twitter contact opgenomen en toen mocht ik boeken voor de oude prijs. Kreeg toen een betaallink en toen betaald met amex FB, maar deze kwam later niet beschikbaar als gespreid betalen. Terwijl dit toch volledig via KLM is gegaan.....

19. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Kennis van Amex wordt met de dag minder.
    KLM Social media boekingen vallen idd ook niet automatisch onder betalen in 3x. Daar moet je eerst voor naar amex bellen dan zetten ze hem op gespreide betaling. 1 keer is dat gelukt bij me en de andere keer niet. Zelfs een keer de opmerking gehad van amex 'kunt u het dan niet betalen meneer'. Daar gaat het toch niet om!

FlyingFonz en Flying doc vinden dit leuk.
  20. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Nog een leuke, bijbetalingen voor Award Tickets ook niet..
    Tenminste, ik krijg niet de optie.

Deel Deze Pagina