FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Kan 60 tot 120 dagen duren☹️. Gaat om 183 Miles. Zal tzt laten weten.
     
  2. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Bericht gekregen van Dirk van den Broek. Goedemorgen Bram, dat klopt! Met uitzondering van de American Express creditcards. Jammer besteden best veel bij de super market per jaar.
     
  3. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Toch nog even een tegen vraag gesteld,
    Beste, dank voor je antwoord. komt American express wel beschikbaar, dit omdat wij in het bezit zijn van deze kaart?
    Het antwoord, Voor nu kan ik daar geen antwoord op geven Bram. Ik laat het je weten wanneer je ook met deze creditcard kan betalen. :-(
     
  4. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Via earning online van Flying Blue heb ik van de week een nieuw contract voor gas & elektriciteit voor 1 jaar afgesloten bij Essent met als resultaat 2400 miles. Via de link van de Flying Blue shop had ik niet de goedkoopste tarieven (zo'n 50 euro meer voor 1 jaar dan de goedkoopste via Pricewise). Nog even verder lopen zoeken op de website van Essent en kwam een actietarief tegen voor 1 jaar die nog een stuk goedkoper was en daarmee zelfs goedkoper dan het goedkoopste tarief van Pricewise. Volgens earning online krijg je 1800 miles maar ik heb een bevestiging gekregen van earning online dat er 2400 miles onderweg zijn.
     
    FlyingFonz, lloydje33, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Zou je die link willen delen misschien :)?
     
  6. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Uiteraard :). Ben nog nieuw hier, mag en kan ik die zo hier plaatsen of moet dat via een pb?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Na het lezen van dit bericht,


    Makro accepteert AMEX


    Makro accepteert Amex en daardoor ontvang je bij aankopen bij Makro met de Flying Blue American Express card ook Award Miles. Award Miles kun je inwisselen voor mooie voordelen. Dit kan toegang zijn tot luxe vliegveld lounges, voorrang bij inchecken of gratis extra bagagevrijstellingen.


    Doordat steeds meer winkels American Express accepteren stijgt de acceptatie van American Express Nederland enorm. Doordat Makro Amex accepteert, spaar je bij dit bedrijf ook 'gewone' Miles. Betalen met American Express bij Makro is door de redactie van Card Guide gecontroleerd.


    Vandaag geprobeerd bij de makro te betalen helaas ook hier werd de kaart geweigerd, ook bij Bas van den Broek, de Jumbo en de Lidl wordt Amex niet geaccepteerd. Mijn mastercard Black wordt wel bij deze zaken geaccepteerd.
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Op de site van Makro staat:

    Je kan bij Makro op verschillende manieren betalen:
    • Contant
    • PIN
    • VISA
    • Maestro
    • Mastercard
     
  9. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    De Amex kaart integreren in het dagelijks leven, mij lukt het op dit moment niet.
    Na een week de kaart in mijn bezit te hebben heb ik nergens in een fysieke winkel kunnen betalen terwijl mijn MC wel geaccepteerd wordt.
    Vindt dit toch een gemiste kans voor Amex hier zouden ze veel meer aandacht aan moeten besteden. Online bestellen lukt vaker bij Bol.com, earnonline Aliexpress. Ik ga het verder proberen en kijken waar het wel lukt
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Amex aan je Paypal koppelen, dan kun je ook bij webwinkels die Amex niet, maar paypal wel accepteren, met je Amex betalen, en als je bij bol.com etc besteld altijd via de earn online portal doen voor wat extra miles (https://earnonline.flyingblue.com/nl/)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Jumbo neemt toch gewoon AMEX aan? Betaald er altijd mee als ik er boodschappen doe. Verder bij de BP ook altijd met AMEX.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Niet alle Jumbo's helaas...
     
  13. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Misschien dat de franchisenemers het niet doen.
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Staat er eigenlijk ergens vermeld welke wel, of is het een kwestie van trial and error?
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2019
  15. mgo01

    mgo01 Blue Tier

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    zijn idd franchisenemers, de meeste gelukkig wel, maar altijd even navragen van tevoren helpt
     
  16. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Betalen met Amex kan ook bij veel winkels op Schiphol (Etos, AKO, Suitsupply) en de restaurants en cafe's, mocht je op Schiphol werken of er aankopen doen.
     
  17. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Winkels waar ik vandaag AMEX betaald heb: C&A, Jumbo, Van Haaren schoenen.
     
  18. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Als Amex dezelfde dekking zou hebben als MC en Visa zou het een wereld bedrijf zijn. Mijn spend is tussen de 50 en 60 k.
    Dat haal ik zeker niet met Amex en is jammer.
     
  19. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Niet elke Jumbo accepteert Amex maar je kan dit omzeilen door het kopen van een Jumbo kadoo card bij een zaak die amex wel accepteert en daarmee afrekenen bij één die dat niet doet.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  20. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik vindt dat een credit / betaal kaart er is voor het gemak, daar betaal je de feed voor ik wil er niet echt moeite voor hoeven te doen. Dit laat ik aan de aanbieders over.
     

Deel Deze Pagina