FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Mijn vrouw wil nieuwe meubels. Bij welke winkel kan ik met AmEx betalen? Ikea komt niet in aanmerking......
     
  2. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Online misschien niet, maar ik betaal in de Ikea winkel altijd met Amex :)
     
  3. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Maar ze wil geen meubels van
    Ikea
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Neem even een kijkje op https://earnonline.flyingblue.com/nl/home-and-garden
    Hier spaar je sowieso Miles, en als je dan ook nog kan betalen met AMEX/Paypal dan verdien je dubbel.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  5. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dan las ik je zin verkeerd :p Ik dacht dat IKEA online geen Amex ondersteunt, niet dat Ikea op jullie blacklist stond haha
     
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    De meeste kans heb je trouwens bij MADE.com.. Ondersteuning voor Amex + Earnonline (24 Miles / €10)

    https://www.made.com
     
    TTSHOOTS en Flying doc vinden dit leuk.
  7. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Kon het zo snel niet vinden in dit topic, maar kwam afgelopen week tot de ontdekking dat Tango nu ook AMEX accepteert (de betaalautomaat is voorzien van een extra stickertje).

    Geen idee of dit al langer zo is, of dat dit een recente wijziging is.
     
  8. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag (18 september) bevestiging ontvangen dat de extra miles voor de aankopen bij Hotels.com via Earnonline van 31 december en 1 januari (!) accoord zijn.
     
  9. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Ik ga kijken bij MADE.com en woonexpress via earnonline. Bedankt voor de tips!!
     
  10. Tristan88

    Tristan88 Blue Tier

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Het kan soms ook best interessant zijn om via earn.flyingblue van een ander land of via een ander land aankopen te doen.

    Zo heb ik wat dingen geboekt bij Viator UK. NL heeft geen afspraken. Het was niet veel (70 punten op €40) maar toch, meer dan helemaal niets.

    Verder betaal ik tegenwoordig alles met amex van boodschappen bij de Jumbo tot aan de parkeerautomaten.
     
  11. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Openbaar vervoer in London: geen gedoe meer met losse kaartjes of chipkaart, gewoon in- en uitchecken met je AmEx. Moet wel contactloos optie op de kaart zitten. Systeem houdt zelf bij wanneer het niveau “dagkaart” bereikt wordt, dus je betaalt nooit te veel.
     
    Krabnov, Carel1 en JDE vinden dit leuk.
  12. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Bij Aldi in Manchester met AmEx kunnen betalen. Drie flessen whiskey, dus het was de moeite waard
     
  13. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees een suggesties voor landen met andere valuta. Goed om er rekening mee te houden dat AmEx (in vergelijking met andere creditcardmaatschappijen en al helemaal met banken) een erg hoge koersopslag (van 2.5%) hanteert. Dat betekent dus dat je voor iedere 100 euro die je in een niet-euroland uitgeeft, 2.5 euro kwijt bent aan koersopslag.

    Voor diezelfde 100 euro krijg je maar 100 miles, wat in de meeste gunstige berekening nauwelijks 1 euro waard is.

    In landen die niet de euro als valuta hanteren, is het dus vaak (eigenlijk altijd) veel aantrekkelijker om gewoon met je bankpas te betalen: Helemaal wanneer je Revolut (0%) of Knab (0.5%) hebt.
     
    TTSHOOTS, Fripsmaster, JDE en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    ^. Ik doe dit sinds ik er achter kwam dat ik commissie moest betalen op betaling i niet-euros. Sindsdien betaal ik ponden en dollars en andere valuta met mijn MC en alle euros met mijn AMEX. Op jaarbasis kan dit echt wel wat schelen.
     
    TTSHOOTS en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Hele faire opmerkingen @Fripsmaster en @DutchFrequentFlyer ! Amex geeft wel netjes per transactie de kosten weer op je maandoverzicht, maar dat gaat inderdaad niet over centen maar over tientallen euro's voor sommige transacties!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad, toen ik mijn appartement in AUH moest betalen zorgde ik dat dit (indien mogelijk) synchroon liep met de 'verlengingsactie' van FBAmEx zodat je dubbele punten kreeg. Hoewel de 2,5% provisie fors is, heeft het netto een paar honderd meer gekost, maar het aantal extra miles was ongeveer 100-120k uit mn hoofd.
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Rekensom is goed te doen: als je 100 euro in buitenlandse valuta uitgeeft, betaal je 2,5 euro provisie, twee euro meer dan via sommige banken (er zijn goedkopere). Je krijgt er afhankelijk van je kaart tussen de 80 en 150 miles voor. Je betaalt dus 1,3 - 2,5 cent per ontvangen fb mijl, als verschil ten opzichte van een bank. En tijdens promoties dus dubbele miles of iets dergelijks.

    En natuurlijk de service van American Express, verzekeringen etc.
     
  18. SoFly

    SoFly Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Heeft er iemand ervaring met aanvraag van Nederlandse Flying Blue Amex als Belg? Ik vlieg bijna uitsluitend KLM en de Belgische kaarten zijn een lachertje...
     
  19. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Als belg niet :), maar wel, als buitenlander. Ik moest wel en bankrekening hebben in Nederland. Dus rekening geopened, kaart angevraaaged... de rest is mijlen verzamelen en genieten van de voordeelen.
     
    SoFly vindt dit leuk.
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Hoe zit het met die Curve kaart, als je die koppelt aan AMEX en bijv betaalt in de US, worden er dan dollars gevraagd aan AMEX, of rekent Curve meteen euro’s om?
    Mocht het dat laatste zijn, dan hebben we denk ik een ideale oplossing gevonden voor veel vreemde valuta transacties
     

Deel Deze Pagina