FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    ETOS accepteert geen Amex meer. Volgens de cassière sinds ze over zijn naar een "nieuw systeem". Pinapparaat geeft melding dat magneetstrip gelezen moet worden.
     
  2. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Helaas....ik dacht een interessante route gevonden te hebben via PayPal en Plus500 maar kreeg net (telefonisch) op mijn kop van AMEX.
    Je kunt je trader account bij Plus500 volstorten via PayPal en aan PayPal hangt natuurlijk de AMEX kaart. Dus ik heb heel even leuk wat puntjes verzameld ;)

    Nu werd ik door AMEX gebeld dat dit niet de bedoeling is omdat ze dit zien als cash opnames.... jammer dus maar snap het van AMEX ook wel.
     
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hebben ze je hier echt voor gebeld...? Na hoeveel tijd / euro namen ze contact op? Vriendelijk verzoek, of streng?
     
  4. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ja ze wilden me hier toch wel even over spreken. Zit een dag of 4 tussen zo uit mn hoofd. Bedrag was rond de €10k
    Het kwam er op neer dat dit toch echt niet de bedoeling was en mij werd aangeraden volgende keer op een andere manier geld over te maken.
    Oftewel, FOEI en NIET MEER DOEN :)
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  5. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Het viel me vandaag op dat je bij de webwinkel van Deen supermarkten ook met Paypal kan betalen. Misschien om te weten, dat zou betekenen dat Jumbo niet meer de enige supermarkt is waar betalen met Amex mogelijk is.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb dit afgelopen jaar ook meegemaakt en het ging om een veel kleiner bedrag. En dat ging er een stuk minder vriendelijk aan toe: kaart enkele dagen na de transactie geblokkeerd (zonder vooraankodiging) en ik moest opnieuw drie recente loonstroken en een overzicht van m'n lopende rekening toesturen. Meteen wantrouwen dus...
     
  7. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    wil dit jaar een keer ballonvaren. is er eentje die Amex of PayPal accepteert?
     
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    841
    Trofeepunten:
    348
    Afhankelijk van de Fare klasse krijg je wel een % van de 500 miles voor een binnenlandse vaart.
     
    Bas517 en Rutger vinden dit leuk.
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Sins 2 of 3 weken kan iedereen met mobiele provider Vodafone ook hun Wallet gebruiken in combinatie met PayPal. Indien je AMEX aan je PayPal gekoppeld is kun je overal met AMEX betalen waar NFC Maestro NFC / Vpay geaccepteerd wordt (nagenoeg overal dus).
    Gebruik het ook en is ideaal om ongemerkt altijd je punten te spekken.
     
    Grouchy en Sandor vinden dit leuk.
  10. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben laatst zeer verbaasd in Indonesie(Bali en Java) en China op veel plaatsen gebruik kon maken van mijn Amex. Goede vooruitgang vind ik.
     
  11. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Dat kan alleen met een Android telefoon, met een iPhone werkt het volgens mij niet?
     
  12. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Deze ervaring heb ik ook in Indonesie en Singapore. Acceptatie is niet slechter dan in Europa. Nog nooit niet kunnen betalen met AMEX in een hotel en in de meeste restaurants (eenvoudige restaurants uitgezonderd)
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Dat had ik ook geconstateerd, jammer :-(
     
  14. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Apple heeft ApplePay, werkt via de NFC chip in de Iphone (6 of nieuwer). Hier kan je gewoon je AMEX kaart aan koppelen. Ik kan er in Singapore (Subway) mee betalen. In Nederland wordt dit (nog) niet ondersteund, waarschijnlijk omdat de banken dit tegenhouden.
     
  15. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Klopt idd. Apple wilt juist weer dat iedereen op hun product aan de slag gaat.
     
  16. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Merkte je ook in India. Veel reclame van Amex en winkels die de acceptatie trots op hun pui plaatsen.
    Sowieso zijn ze in India gek op alles wat uit de USA komt, as we all know ;)
     
  17. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik kon mijn Opel servicebeurt onlangs betalen met AMEX bij Opel dealer Van Kouwen in Amsterdam. Hangt een grote AMEX sticker bij de balie.

    Het lijkt mij in dat geval dat je ook een auto kan betalen met AMEX? Niet heel alledaags natuurlijk, maar mocht je een nieuwe Opel op de planning hebben staan, misschien toch het overwegen waard? ;)
     
    Krabnov, StinusPax, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Mensen die dit al gebruiken? Werkt dit ook met Vodafone Prepaid?
     
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik gebruik het meermaals per dag. Overal waar V-pay werkt gebruik ik Vodafone wallet. Gaat als een tierelier en zonder omkijken alles op je AMEX.
    Je hebt een NFCsim nodig. Weet niet of ze die aan prepaid klanten verstrekken. An zich staan Dr wallet functionaliteiten los van het abonnement.
     
  20. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb gebeld met Vodafone en op dit moment is dit enkel mogelijk voor abonnementen. Aangezien ik al vast zit aan een T-Mobile abonnement gaat dit dus niet werken.

    Dacht ik even dagelijks AMEX punten te kunnen verdienen.. :(
     

Deel Deze Pagina