FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Toen ik een paar jaar geleden mijn huis grondig ging verbouwen heb ik voor duizenden euro's aan spullen gekocht bij de DHZ-keten Hornbach en deze betaald met mijn FB AMEX. Als ik mij niet vergis accepteert Hornbach nog steeds AMEX.
     
    TTSHOOTS en Joris1 vinden dit leuk.
  2. Jeffrey Schäfer

    Jeffrey Schäfer Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Ik probeerde zojuist met mijn FB AMEX te betalen in de Jumbo. Kaart werd geweigerd en de Dame achter de kassa had nog nooit van amex gehoord. Heeft iemand recentelijk nog betaald met amex bij de jumbo?
     
  3. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Niet elke Jumbo Supermarkt accepteert AMEX. Hier een handig lijstje met supermarkten die AMEX wél accepteren: https://www.americanexpress.com/netherlands/jumbo/
     
  4. Jeffrey Schäfer

    Jeffrey Schäfer Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Dankjewel, dat maakt weer een hoop duidelijk. Jammer dat mijn dichtstbijzijnde juist een van de weinigen is in m'n regio die amex niet neemt.
     
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Jumbo is wel bezig om steeds meer winkels te voorzien van deze betaling. Soms helpt een verzoek via Twitter/Facebook ook om dit aan het licht te brengen. http://www.jumbo.com/content/creditcard
     
  6. BOJ

    BOJ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben benieuwd of de A&H hier ooit aan gaat. In Amsterdam centrum staan al die touristen altijd maar verbaast wanneer ze niet met AMEX/VISA of MasterCard kunnen betalen.
     
  7. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Dat is de typische 'kruideniersmentaliteit'. Zo vinden veel winkeliers in NL het normaal om een toeslag te rekenen voor het betalen met een creditcard. Ook is het vaak niet eens mogelijk om met Amex te betalen.
    Barrières creëren om klanten te laten betalen is een heel goede tactiek als je omzet wil mislopen.
     
  8. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    De bedrijven achter de totstandkoming van een pin/cc transactie zijn hier ook debet aan! Wij hebben zelf een slagerij waar we steeds meer klanten hebben die soms met hun cc willen betalen, maar het heeft heel wat voeten in de aarde om merchant te worden en zeker als je ook AMEX wilt accepteren. De kosten worden inderdaad vaak doorberekend, in mijn ogen terecht om men vooral bij kleine bedragen te laten pinnen, maar als we naar bijvoorbeeld KLM kijken waar de bedragen hoog te noemen zijn, vind ik een cc-toeslag wél zeer klantonvriendelijk.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  9. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Voor een kleine retailer als een slagerij kan ik mij je standpunt voorstellen. Waarom de grootste supermarktketen in Nederland geen creditcards accepteerd verbaasd mij wel omdat de bedragen per transactie hier gemiddeld veel hoger liggen dan bij bijvoorbeeld een slager of bakker.
    Ik heb het een keer meegemaakt dat ik een kostuum van bijna 1000 euro niet kon afrekenen omdat mijn cc niet werd geaccepteerd. Gezien de marges op dit soort verkopen vraag ik mij af waarom een retailer dan niet 2-3% commissie wil betalen. Dit is een keuze van de winkelier. Als klant heb ik ook de keuze om bij een concurrent mijn aankoop te doen.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2016
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Omdat AMEX (zo ver ik kan concluderen) zelfs 3,95% commissie rekent op elke transactie. Marge telt tegenwoordig voor elke winkelier en als je dan vervolgens nog bijna 4% van je omzet moet afstaan aan een CC maatschapij, dan is het niet aantrekkelijk om dit betaalmiddel te accepteren en dan forceer je mensen om op andere manieren te betalen wat in Nederland over het algemeen nog heel normaal is. De CC cultuur leeft niet echt in Nederland als je het vergelijkt met andere landen.

    Verder was ik zaterdag positief verrast dat ik met AMEX kon betalen bij de Horenbach. Ging voor mij nu slechts om wat tuinhout, maar stel je voor dat je bezig bent met een grote verbouwing, dan kan je hier toch aardig wat miles mee inslaan :D
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  11. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    vandaag aangemeld voor dit forum. ik ben inmiddels ook verslaafd aan het sparen van FBmiles, en op de grond gaat sparen sneller dan in de lucht. Inderdaad boodschappen bij Jumbo, en tanken bij BP (met extra FreeBees), en verder ETOS en Zalando. En "behulpzaam" zijn als vrienden en familie vliegreizen willen boeken, en aanbieden het restaurant voor de groep voor te schieten....
     
    Robert.J, Ready2Board, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43

    Je kunt nog meer.....

    - Amex koppelen aan je Paypal, hierdoor kun je op site's die amex niet accepteren maar wel paypal alsnog miles sparen.
    - Flying blue webshop, via die site kun je soms een factor 3 a 4 krijgen op aankopen in de webshops die samenwerken met flying blue.
     
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand al met succes geld kunnen bijpinnen bij de Jumbo? Mijn pas geeft elke keer "Geweigerd" aan.
     
  14. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Wel jammer dat veel locaties inderdaad geen AMEX accepteren. Vooral Azië is dramatisch.

    Dagelijkse boodschappen bij de Jumbo doen veel goed, Grote aankopen via PayPal.
    En voor kennissen vliegtickets voorschieten/betalen is ook altijd mooi meegenomen ;)

    Bijpinnen doet onze Jumbo helaas niet aan. Wel jammer dat AH en de Makro ook geen AMEX pakken.
     
  15. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Dat komt omdat een 'bijpin transactie' valt onder het geld pinnen bij Amex (hogere kosten plus dat het bedrag binnen 24 uur van de bankrekening zal worden geïncasseerd). Dit valt niet te combineren met een reguliere transactie en dus werkt het helaas niet.
     
  16. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit in de trein van Frankfurt naar Urrecht, en lees de Experience, een soort van Inflight Magazine van Amex Duitsland. Nieuws is dat Amex nu geaccepteerd wordt bij Aldi Süd.
    Benieuwd wie van de partijen op zijn marge ingeleverd heeft.
    Zal Aldi Nederland ook volgen?
     
  17. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Belangrijk detail hierin, waar ik dankzij mijn werkzame leven ooit eens tegenaan liep: Behalve de naam delen Aldi Süd en Aldi 'Nord' (die je in Nederland ziet) helemaal niets. De concepten zijn anders, en de geografische scheiding is ook keihard tussen Noord- en Zuid-Duitsland. Die grens houden ze ook aan voor de rest van Europa.
     
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Aldi Nederland accepteert nu Visa en Mastercard - dat is al meer dan Albert Heyn!
     
  19. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Onlangs onderweg gestopt bij La Place voor een snelle hap. Ik had mijn pinpas er al bijna inzitten toen ik toen ik bedacht dat La Place is overgenomen door Jumbo.

    Ik vroeg aan de dame achter de balie of ze ook AMEX accepteerde maar dat wist ze niet zeker. Ze zei: "probeer het anders even", waarop ik gewoon met mijn AMEX heb kunnen betalen.

    Omdat La Place nu dus van Jumo is accepteren ze ook AMEX. Staat alleen nergens aangegeven....
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2016
    Joris1, Flying doc en Ready2Board vinden dit leuk.
  20. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Bijpinnen is overigens bij de Lidl geen enkel probleem met een CC (alleen VISA/MC volgens mij), maximaal € 100 per keer, ook als je voor € 2 aan spulletjes gekocht hebt.

    La Place accepteerde van oudsher altijd al kredietkaarten (inclusief AMEX), óók bij de V&D filialen, het ene heeft dus niets met het andere te maken.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2016
    jvz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina