FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Zakelijke kaart?
     
  2. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Nee persoonlijk
     
    Raymond01 vindt dit leuk.
  3. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik zag net dat er ook een KLM Elite MasterCard is, maar om deze kaart te zien moet je naar flying blue miles gaan op US regio. Wel jammer, waarschijnlijk kan je het niet aanvragen (Bank of US), en dat is een gemis wat Mastercard > AMEX wat betreft usability in NL op dit moment.

    De voorwaardes van die Elite card was ook heel goed vgl AMEX gold bv. Hoe denken mensen hierover?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Dit kan niet in NL want je hebt hier een Amerikaans adres voor nodig. Daarnaast zullen ze extra streng zijn omdat je geen Amerikaans staatsburger bent. Kans is dus waarschijnlijk nihil.
     
  5. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Begrijpelijk. Vind alleen wel apart want AMEX is niet populair hier, Mastercard integendeel wel.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Allicht is dat juist de reden dat ze samenwerken met FB?
     
    lloydje33 en Flying doc vinden dit leuk.
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Zonder de samenwerking met KLM/FB denk ik dat er voor AmEx helemaal weinig bestaansrecht is in Nederland. Creditcards zijn hier sowieso niet voor iedereen weggelegd, en lang niet iedereen wil eraan beginnen of ziet het nut ervan in.

    Als men dan toch een CC nodig heeft voor een buitenlandse reis ofzo, dan liever één waar je wereldwijd mee kan betalen zoals een Visa of Mastercard.

    Diners club, een netwerk met een vergelijkbare acceptatie als AmEx, is al lang geleden vertrokken uit de Nederlandse markt.

    Er zit wel wat beweging in de markt met het opkomen van e-commerce. Dat geeft AmEx ook een kickstart omdat veel webshops PayPal-betalingen accepteren. Daar werd ik ook subiet op gewezen tijdens een telefoontje van AmEx, toen ik de kaart net een paar maanden had. ;)
     
  8. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik denk je maakt daar zeker goede punten. AMEX doet niet slecht juist vanwege het bestaand van de flying blue kaart.

    Ik heb recentelijk 1 aangevraagd, een gold met 22.000 miles als ik 500 euro besteed in 3 maanden tijd.

    Ik zag net ze hebben alles verandert, nu krijg je 10.000 miles maar (of 7.500 miles zonder referentie) met dezelfde gold kaart.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Dit klopt er zijn af en toe verhoogde sign-up bonussen en referentiebonussen. Deze komen en gaan en zijn er vaak een x aantal keer per jaar.
     
    Snoepjes85 vindt dit leuk.
  10. Snoepjes85

    Snoepjes85 Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik las op internet dat jij je AMEX kon koppelen met je bank? Ik zie bij het inloggen en in de FAQ helemaal geen optie, dus ik vroeg me af hoe mensen dat hier doen?

    Stel je doet aankopen met je AMEX, dan komen er kosten op te staan. Lossen jullie dit wekelijks af (handmatig inloggen enzo) of hebben jullie dit gekoppeld met je bankrekening? If the latter, waar staat dit onder welke opties als je inlogt bij website van AMEX? (ik zweer, ik ben door elk knopje heen gegaan, maar nergens een optie met 'koppel kaart met bank x')
     
  11. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb destijds gebeld geloof ik om dat te regelen dat dat automatisch ging.
     
    Snoepjes85 vindt dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb mijn kaart destijds op Schiphol aangevraagd en toen gelijk mijn bankrekening opgegeven. Elke maand wordt het saldo van de kaart automatisch betaald.

    Een telefoontje naar de ledenservice doet ook wonderen.
     
    lloydje33, Godenzoon14 en Snoepjes85 vinden dit leuk.
  13. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bij het aanmaken van de kaart online heb ik mijn bankgegevens ingevuld en daar volgens mij ook aangegeven dat ik het elke maand automatisch afgeschreven wil hebben van mijn bankrekening.
     
    Snoepjes85 vindt dit leuk.
  14. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Vorige week heb ik mijn abonnement van Ben die ik maandelijks kan aanpassen voor de verandering eens aangepast via Earning Online. Het enige wat ik aangepast heb is mijn MB's, de rest heb ik hetzelfde gelaten. Kreeg wel een bevestiging dat ik daarmee 1000 miles heb gespaard. Dit lijkt me een makkelijke manier om miles te sparen. Elke maand je mb's omhoog of omlaag gooien (kost je een euro of 2) en je krijgt 1000 miles?! Ik heb het pas 1x gedaan dus geen idee of het werkt als je het elke maand of om de maand doet maar ik ga in maart een nieuwe poging wagen ;).
     
    Daan3 en Carel1 vinden dit leuk.
  15. Eunoi

    Eunoi Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben van plan om een FB Amex Silver of Gold kaart aan te vragen maar heb een aantal vragen m.b.t. het integreren ervan in het dagelijks leven:

    - Ik heb de optie om mijn huur naar een rekening van de verhuurder over te maken (helaas geen paypal of cc, ideal mogelijk of overmaken). Dit betekend dus dat ik zowel via paypal als de credit card mijn huur kan overmaken, echter is dit wel toegestaan en krijg ik miles voor het simpelweg overmaken van geld naar een andere rekening?

    - ik zit te twijfelen tussen silver en gold. Puur omdat de gold card 5000 extra miles kado geeft. Natuurlijk heeft de gold card ook meer voordelen, zoals meer miles per uitgegeven euro, maar is dit het extra geld waard als miles sparen het doel is?

    - Krijgen de extra kaarthouders ook de bonus miles e.g. stel ik neem een gold card met een extra kaart voor mijn partner, krijgt de partner dan ook 7500 miles kado?
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt met de verhuurder regelen dat hij maandelijks de huur automatisch van de cc afschrijft. Dan kan bij meer bedrijven, bij mij schrijft bv Netflix maandelijks het bedrag van de FB Amex af.

    Gold heeft ook een uitgebreidere reisverzekering dan Silver en levert jaarlijks 30XP op en Silver 15XP. Gold geeft 1 mile per euro en Silver 0,8 mile. Verder is de keuze afhankelijk van de hoogte van je uitgaven.

    Als je een FB Amex Gold aanvraagt via een referral krijg je 10.000 miles.

    Als je een extra kaart voor een partner aanvraagt krijg je een bonus van 2000 miles voor het aanvragen.
     
  17. Eunoi

    Eunoi Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Maar als ik het zelf overmaak naar de rekening van de verhuurorganisatie dan telt dit nier voor miles?

    Bedankt voor het antwoord!
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Nee, zover ik weet kan dat niet. Alleen als de verhuurder een Amex accepterend bedrijf is, kun je met Amex betalen. In dat geval zal de verhuurder automatisch afschrijven of je maandelijks een betaallink sturen. Als de verhuurder PayPal accepteert en je koppelt de FB Amex aan Paypal, kun je via PayPal met FB Amex betalen.
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Overigens kun je het beste een Gold card nemen, want die is het 1e jaar toch gratis.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  20. Eunoi

    Eunoi Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Yes dankjewel, heb een gold card aangevraagd!
     

Deel Deze Pagina