FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Jammer, wij komen daar ook vaak :)

    Wij tanken nu altijd bij de onbemande pomp Tango. 150 euro reservering, duurt ongeveer 4 dagen voordat het feitelijke bedrag verwerkt wordt. De kledingzaak Open32, de fysieke winkels, accepteren ook AMEX. Domino's zegt dat betaling mogelijk is maar dat blijkt lokale filiaal toch niet te doen, zowel online als fysiek.
     
  2. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Even bij ons in de omgeving gekeken maar inderdaad nogal wat ontbrekende locaties. Maar bedankt voor de link want er zaten ook wat nieuwe voor mij bij. Grt J
     
  3. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Mooi dat AmEx de Avenue nieuw leven in blaast. Nog lang niet actueel zie ik. In november 2016 meldde ik in dit draadje dat de Etos bij ons niet meer accepteerde, maar staat nu weer wel op de kaart bij Amex.
    Vestiging Etos is zelfs helemaal weg inmiddels....
     
  4. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Kunnen we dit misschien hier vanuit de community crowdsourcen? Een publieke google maps maken en van elk bedrijf waarvan we zeker zijn dat ze Amex aanvaarden?
     
    Robby43 vindt dit leuk.
  5. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Thuisbezorgd accepteert 'm ook trouwens, kost tegenwoordig niets extra meer. Loopt via Adyen. Da's wel positief op zich :)

    Maar Sumup blijkt dus gewoon helemaal geen Amex te accepteren ondanks dat het op de site staat. Draadloos geeft hij aan "transactie geweigerd" (dus niet eens kaart geweigerd), sta je daar, moet de medewerker de transactie opnieuw opstarten... kaart erin gedaan, automaat doet gewoon helemaal niets en annuleert zonder melding de transactie. Moet de medewerker de transactie opnieuw opstarten. Heb dus maar mijn bankpas gebruikt zonder problemen.

    Heb intussen ook nog maar eens nagerekend wat Flying Blue miles nou waard zijn als ik kijk naar promo rewards, maar ik kom nauwelijks boven de 1 cent per mile uit bij de 50% rewards (de toeslag trek ik af van de waarde en dan gaat het hard). Bij bepaalde long haul routes kom je op soortgelijke bedragen uit (afh. van carrier). Zit me inmiddels af te vragen waar ik eigenlijk mee bezig ben. De Flying Blue Amex card is gewoon alle moeite en gedoe niet waard. Zakelijke uitgaven via die pas doen op grote schaal en daarna privé de miles gebruiken, da's een leuke case, voor de rest levert het je niet veel op. Alleen al de hoge koersopslag bij transacties in vreemde valuta heft hetgeen je spaart al half of helemaal op (bij non-euro transacties).

    Zijn er mensen die misschien anders nog even kunnen herhalen waarom het wél zin zou hebben om deze kaart te houden en bijv. niet gewoon een MasterCard of VISA van je eigen bank? Of betaalt hier iedereen 0 euro per jaar door allerlei trucjes ofzo?
     
    Johan10, Bok en vkpeter vinden dit leuk.
  6. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Ik herken dat ‘gedoe gevoel’ wel met de Amex kaart. Het af moeten wachten of de kaart wel of niet geaccepteerd wordt is irritant.

    Met een linkje heb ik de FB amex gratis gekregen, en tussentijds nog een keer geüpgrade naar platinum. Dit echter puur om XP punten. :)
     
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Waarom het werk doen waar AMEX voor zou moeten zorgen/cq waarvoor ze betaald worden?
     
  8. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Om de mede-if'ers de afgang van een geweigerde betaalmethode te besparen?
     
    Johan10 en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ik zeg dan altijd gewoon: "Oh shit, verkeerde kaart gepakt"
     
    MRB, Johan10 en Thijsk vinden dit leuk.
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Is toch geen afgang? Waar je wilt betalen is beperkt in de mogelijkheden, jij niet.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben regelmatig in de Cariben en daar is het zeer gebruikelijk om wel een Amex sticker op de deur te hebben, laatst had ik een hotel waar zelfs een Amex pen (zo'n verzwaard blokje met een pen aan een touwtje) en schrijfmap lagen, en dan als je je Amex pakt om te betalen zeggen ze meteen nee.

    Heb van dat laatste geval nog een paar foto's gemaakt om aan Amex door te sturen, maar ze hebben volgens mij geen emailadres en toen ik erover belde begonnen ze met het standaard verhaal over op hoeveel plaatsen het wél geaccepteerd wordt..
     
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Lang verhaal kort: in een economie waar het merendeel van de betalingen elektronisch gaat, is een kaart waarvan je maar moet wachten of hij werkt nutteloos.

    Hetzelfde als een oldtimer als je op het platteland woont. Als hij het doet is het leuk, maar als hij het niet doet kan je door de regen fietsen.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Volledig eens. Echter alleen degenen die denken dat Amex een credit card / betaalmiddel is, ondervinden hier last van. Dat is dezelfde doelgroep als wie op het platte land woont en een oldtimer koopt voor woon-werkverkeer.

    Een auto koop je voor woon-werkverkeer en met een oldtimer kun je sleutelen, pronken, investeren etc. Een credit card om te betalen krijg je gratis bij je bankrekening en een reisverzekering sluit je voor een paar tientjes af bij een verzekeraar. Voor de whopping 700+ euro die Amex kan vragen, krijg je wat ego-strelende voordelen op airports en plakzegeltjes die we punten of miles noemen.
     
    JRRM, Godenzoon14, Johan10 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Ik vind het ongemak wat ik ondervind als een Amex betaling mislukt door het niet accepteren van Amex toch een stuk minder vervelend dan dat ik in de middle of nowhere stilsta met een oldtimer zonder goed alternatief. ;)
     
    ErwinLansing en MVA20 vinden dit leuk.
  15. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Misschien een elektrische step in de kofferbak van de oldtimer leggen ;-)
     
  16. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    De oplossing die ik gebruik: een prepaid MasterCard van Skrill. Waar Amex niet geaccepteed wordt betaal ik met saldo dat ik via Amex op mijn Skrill account heb gestort. Zo leveren al mijn Mastercard betalingen alsnog Amex punten op.

    Kosten alleen variabel: 1% van elke storting. Verder gratis zolang je de kaart minstens eens per jaar gebruikt. Nog een voordeel is dat het risico op fraude nooit hoger is dan het bedrag dat je op de kaart hebt staan. De app werkt fantastisch.

    Nadeel is wel dat de MasterCard aankopen niet gedekt worden door de Amex verzekeringen, maar het helpt wel om al je uitgaven door de kaart heen te pompen.

    De afgelopen twee weken heb ik door Tanzania, Zambia en Zimbabwe gereisd waar Amex bijna nergens geaccepteerd wordt. Wat was ik blij met die Skrill kaart.

    En nee ik werk niet voor Skril en heb er ook geen aandelen in ;-)
     
    Escape en Johan10 vinden dit leuk.
  17. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Die 1% is ongeveer net zo veel als je Flying Blue-punten waard zijn. Doe je het nog eens in een andere muntsoort dan maak je sowieso verlies op het gebruik van je Amex.

    En idd, zoals hierboven meegemaakt stickers, mapjes etc. en dan nog steeds nee te horen krijgen is irritant. Betalen als het druk is en dan geweigerd worden is ook irritant. Het is geen afgang maar gewoon irritant.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt nu miles kopen met een promo, dus makkelijk uitrekenen wat je break even point is voor de amex kaarten:

    Voor de jaarbijdrage van de FB Platinum Amex koop je nu 33.000 FB miles nu, dus na 22.000 euro uitgegeven te hebben in een jaar ga je meer miles sparen dan wanneer je ze koopt.
    FB Gold Amex 9.000, dus als je jaarlijks meer dan 9k uitgeeft ga je punten sparen, FB Silver 3000 miles, dus na 3750 euro aan betalingen haal je 'm eruit.

    Als je onder de 22.000 euro per jaar uitgeeft met de platinum kaart, koop je dus gewoon 60 hele dure XPs :)
     
    Frankb vindt dit leuk.
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Niet helemaal waar, wij halen ook voordeel uit de verzekering, afgelopen jaar de amex kaartwaarde aan kleding gekocht wegens vertraagde bagage, autoverzekering uitgespaard, plat for 2 voor 1 van de kinderen, upgrades bij autohuur of hotels. Alles bijelkaar heel wat waarde.
     
    ErwinLansing en Carel1 vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Eens, je moet tussen de 1,80 en 2,30 euro per maand uit mijn berekening halen om dan zelf een doorlopende reisverzekering af te sluiten (als je die niet toch al had omdat je niet al je reizen met de Amex kunt boeken). Met bijkomende voordeel dat je dan voortaan 0 euro eigen risico hebt, dat je bij Amex wel hebt
     

Deel Deze Pagina