Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Voor de terugvluchten (morgen) exact hetzelfde aanbod gekregen. ICN - CDG was nog 1 stoel in business vrij (window), dus die snel gepakt. CDG - AMS niet gedaan aangezien ik al SP vlieg en vooraan op rij 6 zit. Leuk en erg fijn dat deze kans ook voor de terugvluchten weer voorbij is gekomen.

    Bij aankomst op CDG heb ik een layover van 2u en 30min. Iemand ervaring met lounge toegang op vertoon van je business boardingpass van je inkomende vlucht? Of werkt dat niet zo en heb ik pech, gezien ik CDG - AMS dus gewoon eco vlieg?
     
  2. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Geen ervaring, want volgens mij kan het niet. Voor lounge toegang gaat, op arrivals lounges na, altijd om je uitgaande ticket
     
  3. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Ik hou er inderdaad rekening mee dat het niet kan. Maar heb je op CDG ook niet iets als arrival lounges?
     
  4. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Laatst bewerkt: 2 sep 2019
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je vaker met overstap vliegt en geen goldstatus of hoger hebt, is nazien of je in aanmerking komt voor petroleum wel interssant.
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dit klopt niet helemaal, onlangs op FT nog iemand die met zijn inkomende J BP op AMS gewoon lounge-toegang had ondanks dat hij zijn weg vervolgde in Y (op 1 PNR), volgens mij kan dit op AMS (en ik vermoed ook op CDG) bij AF/KL. Ik zou het gewoon proberen :)
     
  7. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Fortune favors the brave, kennelijk :)
     
    Timo_de_frys en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Hij scande zijn BP en lichtje werd groen, maar geen idee hoe dat zou gaan met een geüpgraded ticket.
     
  9. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor alle antwoorden! Ik ga het gewoon proberen. :)

    En anders moet het hier sowieso lukken.

    Na 5 oktober is de Gold status binnen, dus dan sowieso geen last meer hiervan. ;)
     
    Travelgeek en Daan3 vinden dit leuk.
  10. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    21/8 van AMS naar LAX in Eco, aanbod voor 699 naar business, maar was een dagvlucht, mij te gek :)
     
  11. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Het kan alleen op AMS omdat daar geen speciale arrivals lounge is. Alleen voor FB gold en platinum of aankomende wbc pax.

    Het vereist wel wat tikwerk van de dame achter de balie.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Op Schiphol kan ik na landing zonder problemen bij de automatische incheckzuil naar binnen met een inkomende J BP - zowel Schengen als non-Schengen. Geen idee of het door status of reisklasse komt, maar lampje wordt gewoon groen.
     
    Godenzoon14 en Sky93 vinden dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik kwam in mei terug uit BON. Dochter vloog door naar WAW ik ik bleef nog even in NL. Door paspoortcontrole en naar non-Schengen lounge om haar nog even gezelschap te ouden. Geen probleem, kon gewoon naar binnen.
    2 weken eerder had ik gevraagd of dat mogelijk zou zijn. Antwoord: "u bent platinum meneer, dan mag u gewoon naar binnen". Uit dat antwoord zou ik afleiden dat travel class niet uitmaakt.
     
    Sky93 vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    € 89 afgelopen zaterdag voor vlucht naar Barcelona.

    Niet gedaan, want die, relatief lage, prijs en het feit dat het een 737-700 was die op het moment van het aanbod al bijna geen stoel meer te kiezen had geeft aan dat het toestel overboekt is.
    Ruim voor vertrek naar de gate was de operationele upgrade al zichtbaar en 4 man aan de gate die niet mee mochten....
     
    VinceG, lloydje33, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Nu op CDG. Gezien de drukte alvast maar richting de gate gegaan, waar de AF lounge zich ook bevindt in terminal 2F, in mijn geval vlakbij gate F30.

    Keurig te woord gestaan door de dame aldaar aan de balie. Gezien het een geüpgraded ticket is, ging het lampje op rood. Ze gaf aan dat als ik van origine een business ticket had geboekt, ik wel naar binnen had gemogen.

    Helaas dus nog maar even wachten hier. Gelukkig lopen we met Sky Priority de grootste drukte vrolijk voorbij. Ik ben nu al verslaafd... Laat het maar gauw oktober worden, dan maken we er een gewoonte van met Gold. ;)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Op AMS & CDG zijn de vluchten naar AMS & CDG altijd knetterdruk met pax die SkyP hebben, rij is vaak langer dan eco rij zonder status en op CDG vertrekt de vlucht naar AMS vrijwel altijd van F30/F32 of aanverwante gates, lekker dicht bij de lounge. :)
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Was er toevallig vandaag, het viel me op dat de onderste verder veel minder druk was, wellicht omdat ie wat uit het zicht licht.
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is geregeld het geval. Zolang er plaats is, nemen de meeste mensen niet de moeite om naar beneden te lopen en later dus weer naar boven:).
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  19. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik loop daar ook altijd naar beneden. Veel rustiger
     
    Urbanjazz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik ook! ik kijk niet eens of er op de bovenste verdieping plek is :D
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina