Waarom zou je als KLM een upgrade die niet noodzakelijk is aanbieden? Het is namelijk een verkeerde vorm van klantenbinding, want die upgrade zal je dan moeten aanbieden aan je veelvliegers die daardoor minder snel geneigd zijn om in de buidel te tasten om een upgrade te kopen als men weet dat de kans groot is dat men die upgrade kosteloos krijgt door loyaliteit. Wat KLM doet bij overboeking de upgrades aan te bieden aan de veelvliegers is dan wel weer logisch, het zou juist dan weer nergens op slaan om een willekeurige 'eendagsvlieger' naar voren te zetten omdat er geen enkele garantie is dat deze nog eens met je vliegt terwijl de veelvlieger door het 'overweldigende gevoel van luxe' overgehaald kan worden om in de toekomst wel business klasse tickets te kopen. Aangezien de upgrade noodzakelijk is kies je dan wel voor de veelvlieger.
Omdat als ze gratis upgrades geven, minder mensen van huis uit J kopen en op die gratis upgrade gokken...
Andersom vind ik het als betalende C pax ook niet fair als de business class vol zit met gratis upgrades. Dan heb ik liever een halfgevulde cabine met een lege stoel naast me. Misschien wat egoïstisch, maar als je premium wilt vliegen moet je ook premium betalen in mijn optiek. Op Europese vluchten boeit het me niet zo.
Als ik je goed begrijp dan snappen veel grote airlines en zo'n beetje alle hotelketens hun eigen business dus niet?
Idd een koopje! Sidenote: Wat ik nu al een aantal x heb meegemaakt is dat niet SP passagiers bij drukte soms worden doorverwezen naar de SP bagagecontrole... (first world problems)...
Ik weet dat bij KLM hier heel bewust voor gekozen is om niet vanuit de gate upgrades uit te delen als deze niet nodig zijn. Ongetwijfeld zijn er andere maatschappijen wel die dit doen, maar als dit een beleid wordt kunnen passagiers er op in spelen en betaalde upgrades levert meer op dan loyaliteit. Aan boord heeft de purser wel enige vrijheid, nu ben ik dit jaar 2 x naar voren gehaald op de Istanbul route, maar dat zal ongetwijfeld zijn omdat KLM dit jaar al 4 x mij niet kon vervoeren op geboekte vluchten, dus staat ergens vast een aantekening. KLM zorgt er op deze manier ook voor dat de cabines in principe exclusief blijven. Wel doet men aan personeel upgrades, al hebben die wel de instructie om een low profile te houden.
Even terugkomend op mijn post eerder en de vele comments. Ik heb genoeg miles en daarom gekozen voor de upgrade naar business class voor 90.000. Route: AMS - SIN. Nachtvlucht. Volledige reis was AMS - SIN - CGK - SYD. 28uur. Rest in economy extra beenruimte met Garuda. Het was iedere bestede mile waard. Geslapen als een roosje, ook nog op CGK - SYD. Mede hierdoor 0 last van jetlag gehad ondanks de lange reis door meerdere tijdzones. En omdat het een echte upgrade was ook de BC XP gekregen.
Uhh wat is het verschil tussen een upgrade met miles en een echte upgrade?? Naar mijn idee behoor je bij upgraden met miles de originele miles te krijgen en heb je nu mazzel. Overigens altijd fijn op longhaul om BC te reizen en zeker vanwege slapen en jetlag.
Eens. Vond het ook vreemd en veronderstelde dat het kwam omdat ik aantal weken vooraf heb geüpgrade i.p.v. bij checkin. Reizen privé altijd WBC op longhoul. Maar de werkgever is daar niet voor te porren helaas. Des te vervelender voelt het verschil. Zoals vandaag
In dat geval zou ik dan ook met plezier die 90k miles inzetten. Zeker als je dan ook nog miles en XP voor BC krijgt.
Ik heb ook gemerkt dat als je van te voren (telefonisch) upgrade met miles je de XP's voor WBC krijgt. Alleen niet de miles, want die zijn afhankelijk van het bedrag dat je voor je ticket hebt uitgegeven.
Gisteren gevlogen naar HKG. Stond in de rij om te checken of iets mogelijk was met miles. Er stond een man voor me die voor zn hele gezin, 989 euro x 5 neerlegde. Ennnn business class zat vol. Airliner blij. Achteraf hoorde ik dat het zn eerste keer was met de airliner ooit. Hij vloog normaal finair. Ik snap dat airliners cash boven operationele upgrade kiezen. Maar 1 of 2 keer een upgrade als verrassing bevorderd de loyaliteit.
Dank voor de spelling - nooit goed in geweest. Mijn punt is Dat loyaliteit hoger zou moeten staan dan eenmalige cash upgrade. Er is geschiedenis. Met deze man weet je het niet.
Tja. Je zegt eigenlijk dat ze de centen van deze man hadden moeten weigeren, omdat er mogelijk nog iemand met status na hem (met miles) had willen upgraden. Dat lijkt mij een weinig logische redenering. Want stel dat jij er niet had gestaan? Dan hadden er wellicht vijf stoelen leeg gebleven.