Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    Als ik het zo lees heeft die meneer gewoon betaald voor BC. Als hij dit al een dag eerder had gedaan en jij had gezien dat BC vol zou zitten toen je in de rij wou gaan staan, had je dan dezelfde redenatie gehad dat ze de laatste stoelen niet hadden mogen verkopen?

    Als je op basis van status recht zou hebben op een upgrade zou je die denk ik ook gekregen hebben. Dit lijkt mij meer een geval van loyaliteit dit (naar jouw mening) onvoldoende beloond wordt.
     
    Jack of all trades vindt dit leuk.
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Was de upgrade naar O of naar Z vanuit die 90k aan miles?
     
  3. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.140
    Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    BLQ-AMS €59 of 14500 miles. Gedaan want BC (5 rijen) was nog volledig leeg en maar 1 rij premEco. Vreemd dat ze niet meer BC rijden beschikbaar gemaakt hebben voor premEco.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Morgen AMS-WAW € 69 in een Embraear, nou nee. Zit nu Eco Comfort op rij 3.
     
    ppt en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren AMS Billund 49 naar business, niet gedaan
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.426
    Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Morgenavond misschien? Dan zit ik de rij achter je ;)
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Waarom had je dan niet van huis uit een award ticket geboekt als ik vragen mag?
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.908
    Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Als men heel veel BC rijen doet en relatief weinig rijen EC en je kan achterin het toestel ook geen stoelen selecteren (kan je alleen zeker weten door een incheckzuil te gebruiken, dan zijn ze wit geblokt) dan doet men dit vooral voor de load en balance om op die manier voorin en achterin niet teveel passagiers te krijgen.
    Als men voorin rijen EC beschikbaar stelt zullen die stoelen toch gauw ingenomen worden, door statushouders, en incheckmedewerkers die verzoeken (al dan niet betaald) honoreren door passagiers voorin te plaatsen.
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.426
    Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Oh nee, ik zie dat ik met een 737 vlieg, dus andere vlucht. Kan trouwens upgraden voor 79 EUR. Doen we dus niet.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Nee ik heb de vlucht van 14.30. Jammer, was leuk geweest.
     
    westi vindt dit leuk.
  11. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Aanvullend: er komen paar dagen voor OLCI eigenlijk altijd extra rijen EC beschikbaar. Die kun je dan mooi selecteren.
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dat is ook afhankelijk van de bezetting in Business.
     
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.140
    Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja dat dacht ik ook. Op de vlucht BLQ-AMS gisteren dus niet!
    ECO zat voor 80% vol en BC 5 rijen was gevuld met 3 pax. Hadden makkelijk nog 2 a 3 rijen EC beschikbaar kunnen maken. Maar goed, voor €59 de upgrade naar BC genomen. Kon kiezen uit een Quinoa salade of een crewmaaltijd! De crew had sushi gehaald en stelden nu hun maaltijd beschikbaar. Vond ik wel erg aardig!
    Lekkere terriyaki kip met kerrieboontjes. Smaakte goed :D
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Naar C.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  15. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Helemaal waar. Ik had misschien beter ‘bijna altijd’ kunnen zeggen. Ik maak eigenlijk niet mee dat het niet gebeurt, maar dat is natuurlijk geen garantie
     
  16. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Mooi dat het voor jou prima uitpakte!
    Ik zou wel een beetje chagrijnig zijn geworden als ik hierdoor op rij 11 had moeten blijven zitten (koop geen upgrades meer)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb het een enkele keer meegemaakt, maar inderdaad bijna altijd wel.
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.140
    Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Was voor mij ook eerste keer dat het niet gebeurde.... Was dus net zo verrast als jullie. Ik had een exitrow seat op rij 15 want de enige rij EC was al vol toen ik boekte.
     
  19. Milehunter

    Milehunter Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    AMS-BHD
    BHD-AMS

    Op beide routes 49,- voor een upgrade op een KLC Embraer. Als je geen skypriority hebt en lounge 52 een keer wil ervaren is het een leuke deal vanaf AMS.

    Als flying blue gold natuurlijk niet gedaan.
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.908
    Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Dus met 5 rijen BC hou je, er van uitgaande dat het een E190 toestel was, dus nog 21 rijen over die voor 80% gevuld waren, je zou dan 17 rijen nodig hebben, dus eigenlijk, als je de BC optimaal zou vullen (iedereen een eigen plek) had je 2 rijen nodig, en heb je 24 rijen over, en is de loadfactor in Economy dus geen 80% maar 66%.

    De meeste passagiers willen voorin zitten en het toestel wordt natuurlijkerwijs van voor naar achteren gevuld door de incheckmedewerkers. Op die manier zorg je er voor dat de load en balance echt niet goed is. Natuurlijk, soms reageert crew wat overdreven op load en balance, als er 1 rij leeg blijft kan je daar ook prima voor het opstijgen plaatsnemen, dat maakt werkelijk waar helemaal niets uit, (sterker nog dat kan het zelfs beter zijn) maar als je teveel passagiers voorin hebt bij een loadfactor van 66% kan dat wel degelijk een verschil maken.
    Als je het gordijntje dan zoveel mogelijk naar achteren zet weet je ook zeker dat passagiers, als crew niet oplet, er niet toch gaan zitten.
     

Deel Deze Pagina