Morgen vlieg ik met KL807 (stoel 10K) maar heb geen upgrade offer gekregen. Is Business vol of wordt er überhaupt random passagiers gekozen voor een aanbieding? En dat ik dus pech heb deze ronde?
Kijk ff in de app bij stoelkeuze als je al ingechecked bent; als er bc stoel vrij is krijg je een “aanbieding”
KL807 - 6 SEP - J0 C0 D0 I0 Z0 O0 Business class zit dus vol. Het wil nog wel eens gebeuren dat iemand last minute cancelt, niet incheckt of z'n connectie mist. Je kan altijd in de lounge vragen of er beschikbaarheid is.
Ik kan alleen wisselen naar een andere Economy Comfort seat. Dus de business seats zie ik niet. Ik vermoed dus dat het volgeboekt is? Dit was trouwens al sinds ik 11K gereserveerd al een paar weken geleden.
1. Stoel proberen te wijzigen in de app om te zien welke nog vrij zijn. 2. Opnieuw je eigen vlucht, maar dan BC boeken. Laatste stap van betalen uiteraard niet uitvoeren en dan kan je zien of er nog wat beschikbaar is.
Ah helder vol dus. Dan probeer ik het inderdaad in de lounge nee heb je en ja kun je krijgen. Thx voor de info
Er waren nog genoeg plekken over dus had ik via de app gereserveerd. 10K is prima, genoeg beenruimte. Maar ik zou graag een keer business op zo'n lange vlucht willen meemaken vandaar.
Ik kan de 10K in de 777-300 eigenlijk altijd wel direct selecteren na het boeken. Dat gezegd hebbende, op de vlucht van 5 april 2020 uit Singapore is zowaar een maand geleden iemand mij al voor geweest om deze vast te leggen. (En het is ook daadwerkelijk gereserveerd en betaald dus die komen echt niet meer vrij). Ik zou om die reden bijna de vlucht uit Kuala Lumpur nemen....
Net bij de check-in AMS-CUR 30k miles en €250 voor upper deck. Ja graag, helemaal ik de meerkosten van economy comfort die ik al geboekt had kan terugvragen.
Weet je zeker dat je dat terugkrijgt? Naar ik weet wordt bij een upgrade rekening gehouden met wat je al betaald hebt.
Juist omdat je al een ticket voor economy comfort hebt geboekt krijg je deze aanbieding. Anders ligt die natuurlijk vele malen hoger.
We weten dat hoe hoger je status en hoe lager je ticketprijs, hoe meer je doorgaans betaalt. In mijn geval (platinum, gemiddelde all-in ticketprijs 500 euro retour), is een derde van de gevallen geen upgrademogelijkheid (business vol bij check-in), in de rest van de keren 600-900 euro bijbetalen. KL789 of Airbus in z'n algemeen heeft meestal geen plaats, de 747 meestal nog wel minimaal één stoel.
Er waren nog een stoel of 5 over om uit te kiezen. Mijn werkgever heeft m'n eco ticket geboekt dus ik weet niet wat de originele fare was. Wellicht moesten ze de stoelen kwijt omdat het boarden al over een half uurtje begon, ik heb de upgrade bij de balie op Schiphol gekocht. Het is mij ongevraagd aan de balie verteld dat ik het geld voor EC kon terugvragen. Was trouwens voor mij de eerste keer in BC op een lange afstandsvlucht, nog nooit zo ontspannen aangekomen.