Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Bijgaand de aanbieding van Aeromexico. Ga het niet doen omdat 290€ wat veel is voor de goede tequila...

    Het upgrade systeem van aeromexico is wel top!

    Hoop wel op iets redelijks van AF voor het stuk YYZ CDG, maar die zal wel vol zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Urbanjazz en beuse242 vinden dit leuk.
  2. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dus om een best mogelijk upgrade offer € te krijgen is het beste om niet je fb account te koppelen tot aan de checkin? Ik ben nu gold na deze vlucht plat. Ik zie nu dat er 9/11 bc stoelen beschikbaar zijn op 7 okt 2019 ams-bkk.

    Wat zouden jullie doen fb koppelen aan de boeking? of er mee wachten.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Het is lastig te voorspellen, maar op basis van input op dit en andere fora lijken updates zonder status gunstiger.
    Houd er wel rekening mee dat je als je nog korting een preferred seat / economy comfort stoel wil hebben, of überhaupt een standaardstoel gratis wil selecteren, je daarvoor je fb-nummer in je boeking moet hebben staan. Dus als je het upgrade-aanbod afwacht, kan dat pas na online check-in. Als je het aanbod accepteert, zijn die economy-stoelen en je status-voordelen niet meer belangrijk, maar als je toch in economy blijft heb je mogelijk geen of beperktere beschikbaarheid in eco-comfort / voorkeursstoelen.
     
    beuse242 en Frankb vinden dit leuk.
  4. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Vlieg in november met een vriend naar Tokyo vanaf AMS in B772. Wat zal de grootste kans zijn om met miles te upgraden? Ticketbalie op dag van vertrek?
    En wat zal het ongeveer in aantal miles kosten?
     
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Voordeligst is vaak bij check-in, aantal Miles hangt van van je boekingsklasse. Over het algemeen: hoe goedkoper je ticket, hoe meer Miles.
     
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    FRA-AMS, 17-09-2019, 149€, 5 stoelen nog vrij o_O
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. FlyTheMiles

    FlyTheMiles Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Ik dacht dat de upgrade bij Europese vluchten meestal tussen de 49 en 89 euro werden verkocht, is het nu zelfs 149 euro geworden?!

    Dat is wel heel veel geld voor een upgrade met zo een korte afstand. Is dit ook in een Embraer? de stoel naast je wordt daar niet vrij gehouden. Dit is het echt niet waard.
     
    Daeni vindt dit leuk.
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    @Thijsk heeft de Platinumstatus en het is algemeen bekend dat FF's (Elite+) flink meer voor een upgrade moeten betalen dan non-Elite of Elite. Ja, dat geld ook voor een Embraer. Zelf ook al een prijs van 249 euro gehad voor een Europese upgrade (ARN-AMS). En nee, als je Elite+ status hebt is het die upgrade echt niet waard, eigenlijk geen enkele upgrade in Europa volgens mij want de perks, behalve een paar rijen naar voren, heb je al vanwege de status.
     
  9. Jos86

    Jos86 Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    2 weken terug: AMS - LCY upgrade aangeboden gekregen voor 59 euro, dag later terug van LHR naar AMS een aabod voor 79 euro. Beide niet gedaan. Ben als platinum en voor 45 minuten vond ik het niet waard.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het valt mij op dat als de upgrade voor een dergelijk hoog bedrag wordt aangeboden ik nimmer de operationele (gratis) upgrade krijg.

    Als het upgrade bedrag laag is dan heb ik 1 uit de 3 keer toch wel een operationele upgrade.

    Met andere woorden, men zet waarschijnlijk laag in als men de stoelen moet verkopen en hoog als er genoeg ruimte is. En dat beleid is vooral vanuit KLM oogpunt gezien logisch, je kan beter 1 upgrade van € 149 verkopen dan 2 upgrades van € 69.
    Echter als je weet dat je een tekort aan stoelen hebt in de economy klasse is het misschien verstandig om die upgrade wel voor € 69 aan te bieden omdat de kans dat iemand dan toehapt weer wat groter is en je deze anders gratis moet weggeven.

    Ik zal echter nooit in Europa, zelf een upgrade kopen, naast dat ik dit zelf moet betalen, is de meerwaarde bijzonder klein omdat er toch al lounge toegang is en de maaltijden wel prima zijn, in geen verhouding staan tot de prijs in dat op zicht.
    Als ik geen status zou hebben dan zou ik het wel overwegen, maar in de tijd van geen status dacht ik daar dus niet zo over... en ging het tarief boven 'perks'
     
  11. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    AMS - JFK classe R - geen upgrade aanbieding
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    7 stoelen vrij in business - aanbieding €799...., euh nee.
     
    beuse242 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  13. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Via de airfrance app dezelfde stoel, maar dan voor €1399 - hoe kan dit?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. FlyTheMiles

    FlyTheMiles Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Ze hebben deze variabele prijzen om te kijken wie toehapt, het is geen error of iets dergelijks. Best raar natuurlijk dat de prijs zo verschillend is, ik zou bij check-in vragen hoeveel een upgrade is (desnoods bij de gate) wieweet komt er nog een mooie prijs uit.

    Vraag ook naar de hoeveelheid miles die het kost, want het kan best een 800 euro upgrade zijn, maar de upgrades gaan bij de check-in desk voor zo laag als 10K miles (zelfs voor trans atlantische vluchten).
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Pff je kan nu boeken voor ca 1.500 euro. Dan zit je 2x J + XP’s + miles. Moet wel net uitkomen, maar toch...
     
  16. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Gecheckt in het vliegtuig, echter lag de server eruit. Er kon geen verbinding worden gemaakt met FB
     
  17. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Heb je een recente datapoint van een 10k upgrade? Want dit klinkt zo goed als onmogelijk, zeker aangezien bij check-in cashprijzen tegenwoordig gerelateerd zijn aan milesprijzen. En uit mijn hoofd is er geen enkele TATL route waarbij je vanuit Y-klasse voor 10K naar O-klasse kunt upgraden.
     
    Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  18. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    AMS - DUB KL in een Embraer voor 149 euro naar BC. Voor reisgenoot 139 euro (Ivory). Nope.
     
  19. FlyTheMiles

    FlyTheMiles Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    Een Insideflyer gebruiker kon in 2018 upgraden vanuit een Economy Comfort ticket naar Business voor 10K van Amsterdam naar Boston.
    https://insideflyer.nl/forums/threads/check-in-upgrade-offers.110/page-52

    Een Economy Comfort ticket heeft dezelfde boekingsklasse als een normale Economy ticket.

    EDIT: De gebruiker in kwestie vloog een Full Flexible Premium Economy ticket op een Delta codeshare
     
  20. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Ja, maar... de persoon heeft dus al extra betaald voor Economy Comfort (met een Full Flex tarief)... En als je daar goed leest typeert iedereen het al als een mazzeltje en heeft de agent waarschijnlijk een fout gemaakt. Dit is zeker geen gebruikelijke prijs, en zeker niet recent...

     
    DirkOnTour vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina