Vandaag een gratis upgrade gekregen van seat 16K naar seat 11K dus naar economy comfort. Betreft KL884 XMN-AMS Edit: de twee seats naast mij waren leeg dus kon lekker liggen.
WAW-AMS morgen 302 PLN = 69 EUR niet gedaan mdat ik toch al op rij 4 zit, 6/8 nog leeg En mijn collega's krijgen een upgrade voor 250 PLN = 57 EUR. Lekkere benadering van de loyale klanten heeft KLM, goede marketing. Of zou het komen doordat zij een betaalde EC seat hebben gekocht? Dat was nl 12 EUR pp.
AMS-CDG morgen van Economy naar EBC 89,- of 14K miles CDG-SIN morgen van Economy naar Premium Economy 229,- of 37K miles Beide niet gedaan.
Moet je er dus altijd om vragen bij de desk?ik bedoel , je krijgt nooit meer 'automatisch' een upgrade aanbieding bij het inchecken via je pc/app/kiosk?
Ik krijg bij het inchecken in de app geregeld een aanbod. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de beschikbaarheid.
Ja hoor, je kan wel een aanbod in de app krijgen, maar als je die te duur vindt is proberen bij de lounge of gate nog een optie. Ook kan op het laatste moment nog beschikbaarheid komen doordat iemand zijn vlucht verzet of annuleert.
Overigens overkwam me wat vreemds tijdens het boarden van mn vlucht van Praag naar Amsterdam; ik had geupgrade naar BC met duidelijk skypriority op de boarding pass. Toen mn pass gescanned werd bij de gate vloog het lampje op rood waarop de checkin-handler aan gaf dat er regels veranderd waren voor mensen die geupgrade hadden en SP bij boarden dan niet meer geldt?!, hij gaf eveneens aan dat er geen meal voor me was. Gezien de drukte in de rij liet hij mij uiteindelijk doorlopen. Ietwat verbaasd ben ik maar gewoon gaan zitten; er was ook gewoon een meal voor me aan boord. - Iets om bij KLM na te vragen?
Zou ik een klacht over indienen. Je hebt in dit geval recht op SP en een meal. Je hebt beiden gekregen, maar de KLM zou dit moeten opnemen met de verantwoordelijken in PRG om dit in de toekomst te voorkomen.
Ik ga ze zo maar even bellen inderdaad; een persoon die voor me stond werd geweigerd en achteraan de priority rij gezet (had EC + zilver)... Vond ik een beetje overdreven maar die kon ik nog enigzins plaatsen.
Ik heb wel gehoord van mensen, die een "seat upgrade" kregen en in de business class kabine werden geplaatst aan boord of tijdens het boarden, waar het echt alleen om de stoel gaat en niet de andere services en maaltijd. Maar als je zelf van te voren de upgrade gekocht hebt, dan zou dat volgens mij het volledige BC product moeten zijn.
Klopt @ErwinLansing Ik heb een paar jaar geleden ook eens een upgrade aan de gate gekregen en toen werd op de nieuwe boarding pass "No Meal" geschreven. Dit jaar 2 keer een upgrade aan de gate gekregen en gewoon een maaltijd gehad.
Reactie KLM: Goedemorgen. We zien dat je alleen je stoel hebt geupgrade naar Business Class. Hiervoor gelden niet de voordelen zoals SkyPriority. Wanneer je je ticket wijzigt naar Business Class dan kun je gebruik maken van de SkyPriority. Op mn boardingpass staat heel duidelijk "Sky Priority" - Heb om opheldering gevraagd.