Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Tsja en het begrip nachtvlucht vind ik voor mijn bioritme nooit helemaal kloppen. Als ik om 16.00u uit de VS vertrek voor een vlucht van 8 uur naar AMS dan vind ik dat voor mij geen nachtvlucht. Als er dan op een gegeven moment ontbijt wordt geserveerd denk ik dikwijls: ben ik nou de enige die denkt dat het een uur of elf savonds is en liever een biertje heeft?

Carel1 vindt dit leuk.
  2. Bartholomeus

Bartholomeus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Gewoon een paar bacardi cola bestellen en voor je het weet zit je op CUR! ;) Fijne vakantie

Carel1 vindt dit leuk.
  3. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Je post is een beetje warrig.
    Je vliegt vanuit SAN (neem aan dat je San Diego bedoelt en niet San Francisco) altijd met Delta als je met Skyteam vliegt.
    Als FB elite sta je laag op de upgrade lijst, alle Delta medallions komen eerst. De kans op een upgrade is daarom niet heel groot, maar hangt af van de route. De Delta First Class wordt altijd gevuld, ook al is Y niet overboekt, dus an sich heb je meer kans met Delta dan met KLM of AF als de route niet zo gevuld is met Delta statushouders.

4. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Thanks Bart! Heb alleen net vrijwillig mijn stoel opgegeven, ze zochten twee vrijwilligers die voor €300 en morgen een gegarandeerde stoel hun plek op wilden geven... Normaal gesproken zou ik wel pushen voor meer maar er stonden al genoeg gegadigden achter mij dus de €300 geaccepteerd. Toen de kist daadwerkelijk vertrokken was werden we naar de balie geroepen en werd ons medegedeeld dat ze eerder ietwat voorzichtig waren met de compensatie en dat deze toch €600 pp zou worden, later ook nog eens €45 pp omdat we geen hotel nodig hadden en een voucher van €10 voor wat eten en drinken... Vroeg nog aan de dame van het “SOS Team” bij de transferdesk of ik dit morgen nog een keer kon doen als de vlucht overboekt is en dat was geen enkel probleem zei ze

Hopelijk is hij morgen nog een keer overboekt, haal ik zo €1310 aan vergoeding op op een origineel ticket van €588.

Helaas zaten er geen uogrades in oid.

Ready2Board en Maarten_22 vinden dit leuk.
  5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ehm jah SAN is San diego, anders had ik SFO gebruikt ;)

Haha jah het is een beetje moeilijk uitleggen. Maar als fb elite heb je bij delta 24 uur van tevoren de mogelijkheid om een EC+ stoel vast te leggen. Maar vroeg me af als dit alleen is als je een DL vlucht vliegt en geen KL uitgevoerd door DL?

In ieder geval dank voor je antwoord! :)

6. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ja bij KLM kun je alleen als Platinum lid gratis EC+ stoelen selecteren. Als Gold krijg je wel 50% korting.

Je kan bij als FB Gold lid bij Delta tot 72 uur gratis een EC+ stoel kiezen.

Dat geldt voor zowel Delta vluchten met een DL en KL (of AF) vluchtnummer.

7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    AMS-PRG geen offer gehad vanwege een crew die in de lege bc zat
    PRG-AMS 64 euro niet gedaan

jongesander vindt dit leuk.
  8. Xander

Xander Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Voor de KLM vluchten van morgen een upgrade offer gehad:
    AMS-LCY €72,-
    LHR-AMS €72,-
    Gekozen om alleen de terugvlucht te upgraden.

9. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Dat maakt af en toe onderdeel v/d 'seamless JV experience';)
    074 issued stock en KL marketed vlucht? Daar heeft KLM controle over en niet Delta (tot ie onder airport/gate control komt)
    074 issued stock en KL marketed & DL operated vluchten
    of
    006 issued stock en DL marketed & KL operated vluchten
    en je hebt vaak dit soort problemen. In jouw geval; Je FF desk bijvoorbeeld bellen en je probleem uitleggen en vragen of ze het eea naar DL marketed vluchten willen omzetten.
    Of Delta bellen en vragen of zij je kunnen toevoegen...

Behalve EC+ zou je trouwens ook het FC upgrade vakje moeten aan kunnen vinken.
    Of gewoon samen met een DM op één PNR reizen :)

Laatst bewerkt: 5 jan 2018
  10. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Wow!
    Dank voor je reactie! Ik moet alleen eerst effe puzzelen op alle afkortingen o_O

lloydje33 vindt dit leuk.
  11. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    AMS-LYS 79 euro. Nee bedankt :D.

12. Xander

Xander Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    AMS - LIN € 75,-
    niet gedaan.

13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    AMS-LCY van Economy comfort naar business € 72. In een Embraer, dacht het niet.

lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    AMS-FCO €89.

beuse242 vindt dit leuk.
  15. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    AMS-LHR 79 euro

16. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    CPH-AMS 74 Euro
    Thanks, but no cigar.

17. Roberto

Roberto Newbie

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Inmiddels alweer een tijdje in Nieuw Zeeland.
    Op de reis naar NZ hebben wij een update gekregen bij China Southern.
    De vlucht begon op DUS vroeg op 2e kerstdag. Het was de eerste ervaring met het reizen met een Silver status. Het gemak waarmee je nu kan inchecken en boarden valt gelijk op.
    DUS-AMS (Embraer) AMS-NRT met een 777 we zaten overigens gewoon in economy.

Na een hele dag reizen moesten we in Japan van NRT naar HND voor de vlucht naar Guangzhou. Hier hebben we overnacht in het luchthaven hotel (Royal Park). Niet echt luxe kamers en rare incheck tijden.

De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan en gelijk naar de incheckbalie gelopen. Omdat we relatief vroeg waren waren die nog niet geopend. We moesten even wachten en besloten nog even op een bankje te wachten. Nadat er een lijn was gevormd om in te checken, vlak voor het starten, zijn we naar voren gelopen. Er bleek een reisorganisatie een deel van de normale incheckbalies te gebruiken om een grote groep in te checken. De rest van de passagiers vormden al snel een lange rij. Wij besloten om te vragen of wij met onze silver status bij de priority boarding konden inchecken en dit kon. Hier stonden maar 4 andere mensen. 2 voor ons en 2 achter ons. Omdat er twee counters waren werden we dus als één van de eersten geholpen. Na de paspoorten en het invoeren van de benodigde gegevens vertelde ze dat wij gezien onze status bij KLM een update kregen op onze eerste vlucht naar premium economy in een A330-300.

De tweede vlucht van Guangzhou naar Christchurch helaas niet en dan merk je echt het verschil tussen beide klassen. De stoelen zijn in de 787 van China Southern echt veel kleiner en krapper in vergelijking met de A330 premium economy. Vervelend detail is dat de service knoppen aan de binnenkant van de armleuning zitten. De eerste 10 minuten heb ik wel 5x per ongeluk een stewardess geroepen.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 23 jan 2018
    JustinCase, FlyingFonz, Arjan69 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. MdT

MdT Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Net kunnen inchecken voor mijn trip naar Londen morgenavond. Mogelijk tot upgrade. Beetje kostbaar nog steeds....

Hopelijk morgen alsnog bij de gate..

Bijgevoegde bestanden:

beuse242 vindt dit leuk.
  19. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    De kans is groot dat de prijs hetzelfde blijft. Had ik afgelopen vrijdag en zaterdag ook namelijk. Ook bij KLM balie op Schiphol was de prijs nog 79 euro. Anyway, toch succes en hopen dat ik het fout heb ;-)

MdT vindt dit leuk.
  20. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    'Superkort in Business Class' was ook toepasselijk geweest.

JustinCase, Goldfly en Arjan69 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina