Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Als non-status en ook zonder volledig flexibel ticket ben ik, samen met een collega, tweemaal op een eerdere vlucht MAN-AMS gezet. Gewoon even vragen aan de ticketbalie. De KLM is zeer behulpzaam op dit soort trajecten, indien er plek aan boord is uiteraard.

SanHor vindt dit leuk.
  2. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik vroeg het laatst in CDG, en daar zeiden ze dat ze met niet-flexibele tickets alleen coulant zijn als de vlucht waarop je oorspronkelijk was geboekt, overboekt is.

3. TLSpace

TLSpace Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Eigenlijk altijd op TLS-AMS en AMS-TLS voor 59EU of 15.000 miles naar EBC.

Nog een gerelateerde vraag; aangezien deze vlucht eigenlijk altijd uitverkocht is heb ik een aantal keer gehad dat ik als ivory bij een paar uur voor de vlucht online inchecken automatisch in economy comfort of stoel met extra beenruimte werd geplaatst. Nu ik silver ben kan in een stoel kiezen en neem ik meestal eentje net achter de economy comfort maar ik vraag me dus af of ik niet beter het risico kan nemen en moet gokken op laat inchecken.

Heeft iemand anders hier ervaring mee of tips voor?

4. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou dat alleen doen bij 2-2 indelingen zoals de embraers, anders loop je een groot risico dat je een middle seat krijgt.

5. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Toen ik Ivory was kreeg ik regelmatig na het inchecken een economy comfort stoeltje voor 1 euro aangeboden (AMS-MIL). Nu ik telkens bij het boeken al een stoel vlak achter de EC kies heb ik dit inderdaad nooit meer. Volgens mij vullen ze de lege EC stoelen regelmatig op met mensen die last-minute inchecken of overstappen in AMS. Vooral als uiteindelijk het aantal rijen business class van bijvoorbeeld 6 naar 2 gaat. Ben zelf ook een keer bij een omboeking door annulering op een EC stoel gezet. Gewoon lief vragen of er nog stoelen met extra beenruimte zijn :).

6. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Partner pas geüpgrade naar BC, omdat iemand de aansluitende vlucht had gemist en daardoor op zijn stoel in eco werd geplaatst. Er wordt dus wel degelijk naar status gekeken, hij is platinum.

7. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ah ja, Business :). Voor EC doen ze mijns inziens minder moeilijk. Vliegtuig moet toch vol. Een lege stoel kost meer dan het mislopen van een EC stoeltje dat normaal een paar knaken extra omzet genereert.

8. Sheila

Sheila Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Alweer een tijdje geleden (maart 2015) een upgrade-offer van Emirates ontvangen. BC DBX-AMS voor $700. Ik had er al een beetje op gehoopt en heb het na wikken en wegen gewoon gedaan (bucketlist: check!)
    Absoluut geen spijt gehad en volop genoten vanaf moment van boarden tot en met het ophalen van mijn koffer > vanaf moment van landen was liep ik na 20 minuten al door de schuifdeuren op Schiphol met mijn koffer. Al met al vond ik het de extra ruim €100 per uur meer dan waard.

Afgelopen maart met Qatar naar Australië gevlogen en de volgende upgrade-offers ontvangen voor BC (incl access to premium cabin, premium lounge & additional bagage as per cabin):

AMS-DOH: € 377
    DOH-PER: € 725
    PER-DOH: € 735

Alle drie niet gedaan. Zeker geen spijt van gehad, ik vond de BC in de 777 er niet bijzonder uitzien en had bovendien op 3 van de 4 vluchten 2 tot 3 stoelen voor mezelf wat op zich al een luxe was :)

Carel1, Ties en Lionell vinden dit leuk.
  9. dvddvd

dvddvd Blue Tier

Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Dat is inderdaad vanwege de Platinum status. Dat is grootste voordeel van Platinum vind ik.

10. ChrisBoom

ChrisBoom Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Gisteren TXL-AMS voor EUR 79. Niet gedaan. TXL heeft nou niet echt een hele mooie lounge en voor dat kleine uurtje.

Lionell vindt dit leuk.
  11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Dinsdag WAW-AMS 69 EUR
    Woensdag AMS-WAW 69 EUR

beide niet gedaan

Lionell vindt dit leuk.
  12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik boek altijd een seat direct achter EC. Als er plaats over is ga ik dan ruimer zitten in EC na de start. Regelmatig met mensen naast me gesproken en die vertelden dat ze de EC zonder te vragen toegewezen hadden gekregen bij het inchecken.

Ik snap de KLM dat ze extra inkomsten willen genereren door verkoop van stoelen, maar verzin dan een manier om die stoelen dan alsnog aan je elite leden toe te wijzen.

MVA20, beuse242 en Lionell vinden dit leuk.
  13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Niet duur voor een vlucht van 2 uur. De lounge in WAW vind ik prima.

Lionell vindt dit leuk.
  14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Lounge access heb ik al. Voor de service in het vliegtuig wil ik dat niet betalen. Mss volgend jaar een paar keer upgraden om Platinum te halen.

15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Volgens de voorwaarden houd je bij een upgrade de oorspronkelijke miles/XP’s. Het gebeurt soms dat je de miles/XP’s van de BC krijgt. Als je zeker wilt zijn, boek dan direct BC.

16. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb KLM daar ook meerdere malen op aangesproken. Als Gold member bleef ik destijds achterin de bus zitten en mijn collega zonder FB status, niet eens Ivory, werd in de EC geboekt.
    Niet netjes naar je loyale klanten.

17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    En wat heeft KLM daarmee gedaan? Niets waarschijnlijk.
    Net zoals ze niets doen met de meldingen over priority baggage die in WAW standaard bijna altijd als laatste op de band ligt. Mss dat ze hier op het forum meelezen?

18. Thijs1978

Thijs1978 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ze doen er inderdaad niets mee.

19. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    En nee, ze lezen niet mee :).

20. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Weet je het zeker? Post hier een Error Fare en dan ie die zo van de website :confused:

Emile Wielaart en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina