Sinds je kan upgraden met punten, geld of een combi zijn ze behoorlijk omhoog gegaan qua hoeveelheid.
Gate upgrade gedaan IAH-AMS. Kon kiezen uit: 369EUR 170 EUR + 29000 48000 Miles.. Heb voor miles gekozen omdat ik er nog zoveel heb staan.
Ik denk dat als je de wiskunde doet je het beste 170 euro plus 29000 kan betalen, en zelfs die 369 kan nog te overzien zien zijn als je het een keer wil doen. Daarentegen was de vliegtijd net boven de 7 uren en dus redelijk kort.
6/2 DPS-AMS upgrade @ checkin balie. EC naar WBC 999,- euro of 142000 mijlen. Er was nog maar 1 stoel beschikbaar voor het hele stuk. Van DPS naar SIN meer dan voldoende ruimte. Ik heb mijn mijlen opgemaakt. Zowel op de heenreis als de terugreis 100 % mijlen +75 % elite bonus.
AMS-SFO 529. Vond ik te doen. 6 stoelen vrij bij opengaan van de check in, binnen een kwartier waren ze weg.
AMS-BCN en BCN-AMS 99 euro. Heenvlucht met 3 stoelen vrij in economy klasse en op de terugvlucht 5 vrije stoelen. Overigens werd een medereiziger (ivoren pax) op de terugvlucht gratis op een economy comfort stoeltje gezet. Mijn verwachting blijkt dus te kloppen; dit gebeurt bij KL regelmatig. Eigenlijk zouden die stoelen (naar mijn mening) eerst naar FB/STE+ leden moeten gaan. Maar ja, zo zijn er wel meer dingen niet eerlijk .
Nee klopt, maar vind de ec van jal ol de 787 al prima in 242...pe is 232...iets betere service, wel vlucht van 11 uur
Soms is het ook mogelijk om vlak voor het inchecken als Ivory de comfort stoelen te selecteren voor een gering bedrag. Dit is vaak als de business class niet vol is en al op rij 2 of 3 stopt. Laatst had ik dit op een vlucht PRG-AMS. Van een gewone gereserveerde EC naar comfort voor 0,40 euro...
Op 13 Feb op de route CDG-BLR met AF upgrade bij inchecken aangeboden van Eur 269 van PE naar BC. Niet gedaan want wist niet of het een goede deal was. Bij aankomst op CDG opnieuw gecheckt, prijs was nu ruim Eur 700. Het PE ticket AMS-BLR BOM—AMS Eur 850 (AF PE)
Geheel niet slecht voor vlucht van 9 uur. Ligt er beetje aan of het oude stoelen zijn of de nieuwe BEST cabine is.
Afgelopen dinsdag AUH-SIN met etihad, gratis upgrade bij de gate naar C, goed geslapen in de dreamliner