Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Haha, ik snap je vraag volledig hoor! Achteraf gezien had ik dat beter kunnen doen ook in verband met de miles... Maar ik had economy geboekt omdat ik de hoop had dat er wel een goedkope aanbieding voor een upgrade zou komen. Helaas kwam die niet en ik wilde toch erg graag business vliegen. En ik had toch 500.000 miles dus dat was het probleem niet :)

lloydje33 vindt dit leuk.
  2. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Maar waarom? je krijgt dezelfde stoel 1 rij meer naar voren en een beter broodje en een gin-tonic. als je die op de luchtaven koopt en er 12,50 voor moet betalen klaag iedereen steen en been, maar in een vliegtuig betalen we er opeens lachend 50-100 euro voor... Het is simpelweg gewoon geen business class maar economy comfort met een luxe broodje.

3. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    In dat licht begrijp ik dat je die miles betaald.. maar de euros niet.. 900 is een retour australie met Singapore Airlines ;-)

4. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ja, maar ik vind de extra ruimte in de breedte dankzij de lege stoel naast je persoonlijk wel prettig. Bij KLM is het binnen Europa de laatste tijd telkens stampvol.

Ik denk dat iedereen die afweging voor zichzelf moet maken. Hangt ook een beetje van je formaat/postuur af denk ik ;). En het is niet alleen een luxer broodje dat je krijgt qua catering.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2018
    Daeni, lloydje33, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Vraag ik me ook steeds af. 2x een upgrade intercontinentaal + de prijs van een economy ticket, is meestal duurder dan direct business class boeken. Plus de extra miles en XP die je misloopt.

De enige situatie waarin het voordelig kan zijn lijkt me wanneer je baas of opdrachtgever je economy ticket voor je heeft betaald...

6. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Ben je niet de enige hoor. Als je 900EUR en 80k Miles ervoor over hebt om voorin vliegen waarom niet gewoon de 1200 - 1400 EUR tickets van een paar maanden geleden aanschaffen en zo gegarandeerd retour voorin vliegen naar (Canada, diverse steden in de USA & naar) midden/zuid-Amerika met de extra miles.

Economy ticket kost al gauw 600 - 700EUR en de kans dat je 2x een goedkope aanbieding (á 379EURx2 ofzo) voor een upgrade krijgt en zo 25-50EUR bespaard is nihil.

Laatst bewerkt: 17 mrt 2018
    MVA20, lloydje33 en Daan3 vinden dit leuk.
  7. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Het gaat erom dat jij het die 50-150 euro waard vindt.. ik persoonlijk ( maar heb al skypriority) zou zelfs geen 20 euro willen bijbetalen op narrow-body kisten in Europa..

8. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Laatste tijd aardig wat intra-europe C gehad. Was toch prettig, bij KL vooral avondeten erg welkom, en eerste rij gaf lekker wat ruimte tov rest van overvolle vliegtuig. Grappig is wel dat er tussen AF en KL een groot verschil zit. Bij AF is service echt veel beter. Welkomstdrankjes, uitgebreid ontbijt, onbeperkt croissants, amenity kit op een iets langere vlucht en vooral een goede selectie aan hele degelijke wijnen. Ik snap dat het voor sommigen de moeite waard is.

Voor mij verder niet, ik ga van die upgradebedragen wel lekker uit eten :)

MVA20 en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Ik begrijp jou ook en in het opzicht van 1200-1400 euro betalen zou ik het ook meteen doen. Helaas kocht ik dit ticket redelijk last minute en was de prijs van een business class ticket opgelopen naar 5200 euro... Dan is hetgeen wat ik heb betaald stukken beter/goedkoper.

MVA20 en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. TLSpace

TLSpace Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Gisteren vloog ik AMS-TLS om 14.25 als FB Silver en om 14.00 keek even op de app om te kijken hoe druk het zou zijn. Tot mijn verbazing kon ik gratis een economy comfort stoel selecteren. Nu was het inderdaad rustig in EBC en EC maar verder wel een bijna volle vlucht. Ik herinner mij een keer eerder een dergelijke last minute stoel verandering.

Hebben meer mensen dit meegemaakt? Ik kan die paar cm extra bij de kniëen altijd waarderen en het vlot het toestel uit komen ook.

11. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Gisteren een aanbod bij gekregen van €99 bij de incheck op ATH. Niet slecht voor een reis van 3,5 uur maar ik heb toch niet gedaan. Uiteindelijk zat ik in EC op 3C en er was inderdaad 1 stoel vrij in BC. Maar deze was naast een moeder met een huilende baby. Blij dat ik het niet heb gedaan. Kreeg trouwens warm eten op deze vlucht naar AMS.

MVA20, beuse242, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Abesir

Abesir Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Ik vloog vorige week AMS-MAD met KLM en hoefde ook niets te betalen voor economy comfort stoel, zowel op de heen- als op de terugreis. Verder is me opgevallen dat de rijen voor de business class in het toestel,1 t/m 8 waren gereserveerd. Ik heb tussen AMS-MAD zo vaak meegemaakt dat business class niet meer was gereserveerd dan t/m rij 2 of rij 3. Ik vond deze uitbreiding in ieder geval opvallend.
    Ik zou van een Goud of Plat lid willen weten of een upgrade voor een business class stoel tijdens check-in niet 50% goedkoper is. Als zilver lid moet ik € 99,- betalen voor een upgrade naar business class.

13. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Als Platinum lid kan ik je vertellen dat ik vrijwel altijd 99€ zie bij de check in, soms €69 en zelden €49. Volgens mij wil KLM juist niet elite leden lokken om die BC stoelen te kopen, aangezien die het meeste profijt hebben van SkyPriority en lounge toegange. Elite leden hebben dit namelijk al.

14. Abesir

Abesir Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Dank voor je reactie. Ik ging ervan uit dat de check-in aanbiedingen voor BC voor elite plus leden ook 50% goedkoper waren. Ik vind het soms geen gen idee om €99,- te betalen voor BC upgrade, vooral als je ticket een goedkope boekingsklasse heeft. Ik heb dit 3x gedaan afgelopen jaar. Boekingklasse ging naar M1 en kreeg 100% award- en level miles.

15. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Dan heb je geluk want normaal krijg je de miles van je oorspronkelijke boeking, zie hier.

16. Abesir

Abesir Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Met de oorspronkelijke S-klasse zou ik 50% van de miles krijgen,
    Na upgrade naar BC tijdens check-in werd het de boekingsklasse M.

upload_2018-3-21_12-32-45.png

Bijgevoegde bestanden:

17. Wouterf84

Wouterf84 Newbie

Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Kreeg zojuist een incheck-offer van 44 euro voor een upgrade naar EBC van de vlucht van Amsterdam naar Stuttgart (met KLM). Nog nooit zo'n "lage" aanbieding gehad. Overigens niet gedaan, ben bij KLM al Gold, heeft voor mij (op zo'n korte vlucht) geen meerwaarde.

lloydje33, Abesir en Carel1 vinden dit leuk.
  18. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Bieden op 4 vluchten van Sri Lankan (DXB - CMB - BKK) begon bij 125 dollar en ging tot 400 dollar. Allemaal vluchten van 3 - 4 uur en in 3 van de 4 A330 met full flat. Heb eens een bod van 150 gedaan, eens kijken!

beuse242 vindt dit leuk.
  19. Sheila

Sheila Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Per mail (separaat) twee Business Class upgrade offers gehad van Emirates:
    * AMS-DXB EUR 488
    * DXB-SYD EUR 894

Niet gedaan.
    Overigens zijn beide vluchten vrij vol in economy tot zover ik kan zien.

20. Abesir

Abesir Newbie

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren tussen MAD-AMS de upgrade gedaan voor €85,50.
    Vorig jaar met zo'n check-in upgrade naar business class had ik nog 100% miles gekregen met mijn 50% ticket dus ik was benieuwd of ik nu in de nieuwe situatie ook iets extra's zou krijgen.
    Uitkomst: Geen extra XP's maar ook geen extra miles.
    Ik werd ook getuige van een upgrade aan board, 2 passagiers hebben na het boarden, na overleg met de purser een upgrade gedaan en verhuisd naar rij 3. Ze hebben met de credit card afgerekend, ook voor € 85,50 p.p.

Lionell en MVA20 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina