Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ook dat betwijfel ik moet ik zeggen... Als je er bewust om vraagt wellicht, maar ook die verwijzen vaak naar 'de computer' die bepaald wie geupgrade wordt. Ook dat zie ik terug door het rode bliepje bij het boarden, waarna ik vaak een nieuwe (C) boarding pass aangereikt krijg.

2. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Wordt meestal automatisch beslist door de computer. Afhankelijk van een outstation kan de grondstaff wat meer invloed hebben op een OpUp.

petercs en Flying doc vinden dit leuk.
  3. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Is dit empirisch of heb je hier een bron voor?

4. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
  5. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Wat ik nog niet voorbij heb zien komen in deze discussie: naast je persoonlijke status is juist ook de status van het business account waarmee de ticket geboekt is van belang.

Een vriend van me werkt bij een van de grote accountantskantoren. Sinds een paar jaar krijgen ze daar door bezuinigingen geen business class ticket meer van de baas op Europese vluchten. Hij en zijn collega's worden echter standaard ge-upgrade door KLM. Op zich ook niet onlogisch als je ziet wat voor business zo'n bedrijf binnen brengt voor de KLM.

Ik kan mij voorstellen dat de KLM computer prima kan zien dat ik misschien wel FB gold status heb, maar dat ik met mijn discounted economy tickets en ZZP'er BlueBiz account eigenlijk niet zoveel voor ze oplever.

6. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Dat lijkt me erg waarschijnlijk.... een van mijn vorige werkgevers had een contract met BA - we boekten Economy maar vlogen standaard Business.

TXL-ler vindt dit leuk.
  7. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    BHX - AMS, EUR 119 met lege BC tot nu toe. Blijft niet heel aantrekkelijk :)

Bijgevoegde bestanden:

8. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik zat net op de KL1429 van AMS-BHX van 18:45 en er werd gevraagd of er vrijwilligers waren om de vlucht van 21:05 te nemen in ruil voor EUR 75 cash of een EDM van EUR 150. Deze trip is een combo ticket die een zakelijk geboekte trip via mijn werkgever goedkoper maakte, dus ik stond natuurlijk direct aan de balie :D

De vlucht van 21:05 zit helemaal vol in Economy volgens de dame van ticketing en ze kon nog net de laatste 2 economy stoelen selecteren. Ze heeft me uiteindelijk EC ingecheckt en in de lounge zie ik net op KLM.com dat er nog 5 stoelen in C beschikbaar zijn die te boeken zijn voor "slechts 79 euro". Gebaseerd op het verhaal van de dame van de ticketdesk lijkt het er op dat de prijs alleen onder de 99 euro komt als er problemen met de seating zijn. Zou helemaal grappig zijn als er zo meteen nog een operationele upgrade bij de gate bij komt...

Laatst bewerkt: 23 sep 2016
  9. tamibcn

tamibcn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Eerder deze week OTP-AMS voor 199e. Bij boarden zat BC leeg. Na het opstijgen kwam de purser langs en sprak een aantal mensen aan die geselecteerd waren om in BC plaats te vinden voor wat extra ruimte. Er was geen BC maaltijd, maar wel de drank. FB Gold was blijkbaar niet voldoende om ervoor in aanmerking te komen

10. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    OSL-AMS 299 Koopje natuurlijk:rolleyes: , BC bleef leeg op de KLC vlucht.
    AMS-BOD 199 voor de vlucht van morgen.

11. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    AMS -CDG -HAM 129 euro.

12. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    406
    Trofeepunten:
    308
    Hoe is het afgelopen met je vlucht? :)

13. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Het blijft KLM he..... uiteindelijk waren er nog zeker 3 lege stoelen in Business en had mijn FB Gold weinig effect om hier wat aan te veranderen :)

14. Dutchie

Dutchie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik krijg vaak bij de checkin naar Amsterdam vanuit Wenen een offer van €99. Nu ik overstap naar Nijmegen (1,5 uur), lijkt dit me leuk een keer te proberen. Mevrouw aan de telefoon vertelde me dat je dan alleen een stoel upgrade krijgt (en dus geen lounge in Wenen of Amsterdam). Ik begrijp dat ik geen extra miles krijg of baggage ivm boekingsklasse, maar vind de lounge en skypriority regels dan toch wel gek. Kan iemand mij vertellen wat ik precies krijg bij zo'n checkin upgrade behalve een stoel in het midden vrij? Iets te nassen of drinken hoop ik wel?

high_class vindt dit leuk.
  15. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Dutchie en high_class vinden dit leuk.
  16. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    het lijkt me dan dat je toch recht hebt op lounge toegang volgens deze paragraaf van de website van @Flying doc :

1.2 Nadat u een upgrade naar Business Class heeft gekocht voor een gedeelte van uw reis, geniet u voor dat deel van uw reis dezelfde voordelen als andere Business Class-passagiers. De toegestane hoeveelheid bagage en het aantal Miles dat u spaart blijven hetzelfde als op uw originele ticket.

Dutchie vindt dit leuk.
  17. Dutchie

Dutchie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor de Hulp, ik las dit ook maar kan er ook niet meer van maken. Iemand die dit kan bevestigen op basis van ervaring?

18. MarcoK

MarcoK Blue Tier

Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Ja. Na het kopen van een upgrade aanbieding heb je zowel loungetoegang als SkyPriority.

high_class en Dutchie vinden dit leuk.
  19. FlyingDutchman87

FlyingDutchman87 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    CDG-MUC €89,-

20. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185