Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    AF: CDG-JFK 618 euro in de A380, niet gedaan.

2. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Air France checkt je tegenwoordig automatisch in. Ik bleek afgelopen week voor AMS-CDG te zijn ingecheckt op een business-class seat. Aangename verrassing en maaltijd was zeker niet gek (wel alles koud: koude, sterk gekruid stukje witvis met viskuit, koude gegrilde groenten, broodje, kazen, yoghurtje, champagne).

Arjan69, Flying doc, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. cannondalecaad

cannondalecaad Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    AMS-BUD 199€.

4. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    GVA-AMS €149. Ha!

5. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    "Ha?"

6. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ik vind het een lachertje als ik hierboven een aanbieding zie van €179 naar Premium Eco op een vlucht naar Lima.

7. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Aha! ;)
    Tja, die EBC-offers van KLM zijn zelden het geld waard.

8. SanHor

SanHor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    OTP-AMS €119

9. kevinvdwal

kevinvdwal Silver Tier

Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Deze was ook mooi AMS-OSL € 299,=

Wilcoleone vindt dit leuk.
  10. SanHor

SanHor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    OTP - AMS €119.

Business class was volledig leeg bij online inchecken.

Aan de gate upgrade gekregen en hele BC zat vol.

Ben Silver met nog 4 legs tot Gold.

Beste maaltijd trouwens en goeie service!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      1,6 MB
      Weergaven:
      39
    petercs en Flying doc vinden dit leuk.
  11. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Wat is jullie ervaring met upgrade aan de gate en het vliegtuig zelf.
    Hoeveel Miles kost dit je meestal? Ik vlieg van Ams-quito?

En ga je gewoon naar de dame/heer bij de gate en zegt: ik heb nog wat Miles, kan ik die gebruiken voor een upgrade? En in het vliegtuig?

Benieuwd naar jullie strategieën !

Nb begin dit jaar JFK-AMS voor 25.000 Miles upgrade gekregen! Wilden me eerst 400e bij laten betalen, maar dat wilde ik niet. Ze hadden nogal haast en wat problemen met de seating, dus alleen 25.000 Miles. Oude business class, maar toch goed gebruik van Miles

12. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Afgelopen zondag op DXB-CDG met AF een seaterror ontvangen bij het boarden. Stond al klaar om uit mijn stekker te gaan, maar upgrade naar business :-D

kevinvdwal vindt dit leuk.
  13. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben FB Plat en heb van de meer dan 150 vluchten de afgelopen vijf jaar slechts één keer een upgrade bij het inchecken gekregen en één keer aan de gate bij Air Europa. Het is dus uitzonderlijk. Er is geen algemene strategie die een goede kans van slagen geeft. Wat ik wel weet:
    * hoe duurder je ticket, hoe aantrekkelijker de aanbiedingen (miles of miles+cash) aan de gate.
    * bij operationele upgrades van KLM (economy class overboekt bijvoorbeeld) kijken ze eerst naar de dure full fare tickets en dan pas naar status. Ik heb met mijn platinum status met een goedkoop ticket minder kans op een gratis upgrade dan iemand die voor de eerste keer in zijn leven op dezelfde vlucht zit met een full fare ticket.

14. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Check in upgrade voor noppes krijgen, hoor ik niet vaak. Ik heb zelf dat een paar keer meegemaakt binnen Europa.

Daarentegen als je bij wilt betalen, heb ik verhoudingsgewijs vaak upgrades offers gekregen. Tickets zijn in de laagste prijscategorie geboekt (25% FB miles) en toch kreeg ik offers HKG-AMS en YYZ-AMS voor EUR 330 en EUR 300. Natuurlijk gehapt!

In het vliegtuig/balie zijn de prijzen voor upgrades niet mals, dan is het kwestie bij een volle bezetting jouw EC ticket versus de goedkoopste beschikbare BC ticket en dan delen door 2. Dat mag jij betalen meneer. vb HKG-AMS voor HK$ 7000 ongeveer toen EUR 700. Dus niet gedaan.

Uiteraard ben je vrij om te vragen bij de balie als je incheckt, dan moet je hopen dat BC relatief leeg is en misschien krijg je een mooie aanbieding.

Het is misschien wel logisch dat dit proces van upgrades niet transparant is, want waarom zou ik een BC ticket boeken als deze manier goedkoper?
    Je wilt je bestbetalende reizigers niet voor hun neus stoten.

15. TXL-ler

TXL-ler Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    TXL - CDG en CDG - AMS met AF: ik krijg standaard de optie om mijn mini fare ticket te upgraden naar BC voor €89 per leg. Soms wel aanlokkelijk als ik door de automatische checkin van Air France weer eens achterin het vliegtuig zit, of een lange overstap heb in Parijs ivm de lounge. (Lounge toegang met FB zilver is 35€ op CDG)

16. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    En toch kan het.
    Vorige week: SIN-AMS KLM 772 nieuwe WBC operationele upgrade. Mijn Status: FB-Plat, ticket boekingsklasse: V ( is laagste). Was al bij check-in.

Krabnov, Lionell en Arjan69 vinden dit leuk.
  17. Krabnov

Krabnov Silver Tier

Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb wel op 'leuk' geklikt maar dat is puur uit beleefdheid, dat je het maar weet!
    (Nee, jaloezie is mij niet vreemd, haha)

FlyRicky, Goldfly en TheFlyingDutchboy vinden dit leuk.
  18. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Op zich kan het niet zeldzaam zijn.
    Intercontinentale vluchten ( zeker op bepaalde routes) van KLM/Air France zijn regelmatig overboekt, dus operationele upgrades moeten aan de orde van de dag zijn. Is de stelling dat full fare boven plat gaat een bevestigd iets? Ik heb wel eens gehoord dat plat overal boven staat maar dat full fare wel boven gold staat. Dit was m'n 3e intercontinentaal sinds ik plat ben, daarvoor veel gevlogen met full fare als gold, maar nooit upgrades ontvangen.

19. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Zoals ik al eerder in het topic aangaf heb ik alleen dit jaar al 4 op ups gekregen op KL/AF. Ik reis regelmatig op veel te dure full fare Y tickets, maar ben als Plat tot nu toe alleen nog maar geupgrade op de goedkoopste 25% Miles buckets (V/L/R uit m'n hoofd).

De stelling dat full fare Y over platinum gaat herken ik dus niet, afgeleid van mijn eigen ervaringen.

Goldfly vindt dit leuk.
  20. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik sluit me bij je aan, en ook KLM social media geeft aan dat er eerder naar status dan naar ticketprijzen gekeken wordt. Het personeel op de luchthaven waar je incheckt neemt echter het finale besluit.

Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina